Ik heb al ruim 3 maanden een perfect werkende opstelling waarbij achter mn Speedtouch een Linksys accespoint/router zit.
Net even [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point gelezen en situatie lijkt vrijwel gelijk.
Sinds gisteravond krijgt mn Vista laptop alleen opeens 2 gateways:
192.168.1.1 [Wireless AP]
192.168.1.254 [Speedtouch modem]
Vind ik opzich allemaal prima maar ik heb ook gelijk geen internet meer.
Als ip krijg ik iets wat niet in de normale range ligt van de speedtouch. Vista heeft ook (Preferred) achter mn ip staan.
DHCP staat uit in Linksys AP.
Mn telefoon die ook wifi heeft kan perfect verbinding maken.
Het bedrade netwerk heeft 0,0 problemen.
Alles is intern te pingen.
AP en speedtouch zijn al meerdere malen aan en uit gezet.
Met enige regelmaat bevind mn laptop zich op netwerken waar de gateway wisselt maar wel hetzelfde subnet wordt gebruikt (192.168.1.0)
Ik heb al even gekeken naar wat dat (preferred) ip gedoe in vista inhoud maar kwam niet erg ver.
Het vermoeden bij mij bestaat dat ik Vista ergens moet vertellen dat ie niet zoveel moet onthouden van vorige netwerken maar telkens blanco moet beginnen oid.
Net even [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point gelezen en situatie lijkt vrijwel gelijk.
Sinds gisteravond krijgt mn Vista laptop alleen opeens 2 gateways:
192.168.1.1 [Wireless AP]
192.168.1.254 [Speedtouch modem]
Vind ik opzich allemaal prima maar ik heb ook gelijk geen internet meer.
Als ip krijg ik iets wat niet in de normale range ligt van de speedtouch. Vista heeft ook (Preferred) achter mn ip staan.
DHCP staat uit in Linksys AP.
Mn telefoon die ook wifi heeft kan perfect verbinding maken.
Het bedrade netwerk heeft 0,0 problemen.
Alles is intern te pingen.
AP en speedtouch zijn al meerdere malen aan en uit gezet.
Met enige regelmaat bevind mn laptop zich op netwerken waar de gateway wisselt maar wel hetzelfde subnet wordt gebruikt (192.168.1.0)
Ik heb al even gekeken naar wat dat (preferred) ip gedoe in vista inhoud maar kwam niet erg ver.
Het vermoeden bij mij bestaat dat ik Vista ergens moet vertellen dat ie niet zoveel moet onthouden van vorige netwerken maar telkens blanco moet beginnen oid.