Probleem met hoster, lokaal HTTP verkeer niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Een klant van me heeft twee sites draaien bij de hoster Webteam. Zijn opzich prima mensen, en ze kunnen je wel helpen met simpele probleempjes, al heb ik betere hosters gezien.

Nu is er echter een probleem, met het verkeer tussen de twee sites. De eerste site draait op zichzelf inclusief database. De tweede site haalt informatie op van de eerste site om deze in z'n eigen layout te stoppen. Hiervoor haalt deze gewoon een pagina op over HTTP en verwerkt deze in z'n eigen layout.
Voordat we gaan schreeuwen waarom ik de oplossing eigenlijk nodig heb, en dat het beter is om 2 sites naar hetzelfde stukje ruimte te laten wijzen etc, ik heb in het verleden niet alle keuzes gemaakt, ik ben pas later in beeld gekomen. Ik heb het al geminimaliseerd tot HTTP verkeer, omdat andere afhankelijkheden ook onbetrouwbaar bleken bij de hosting partij.

Kort samengevat, ik haal bij de ene site een http pagina op van de andere. Dit werkt al circa 3 maanden zo, en sinds vorige week ineens niet meer. Ik krijg connection refused errors. (ik maak trouwens gebruik van PHP met file_get_contents). Ik kan wel iedere andere willekeurige site ophalen (buiten de hosting partij, extern dus), maar de andere site, die waarschijnlijk op dezelfde server draait, iig op hetzelfde IP adres, kan ik niet bereiken.

Hebben jullie een idee hoe ik de hosting partij zover kan krijgen om het op te lossen? In welke richting moet ik ze wijzen?
Op dit moment doen ze alsof ik iets raars wil, alsof ik er gewoon niet uit kom met PHP en dat het mijn probleem is, ondanks dat ik het toch best uitgelegd heb. Ik verwacht er dus ook niet al te veel van.
Gelukkig heb ik de site nog wel operationeel kunnen houden door een super smerige tijdelijke oplossing (HTTP verkeer van site 1 naar buiten naar andere site, weer terug naar binnen naar site 2) maar dat is eigenlijk te gek voor woorden.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zijn het twee virtual domains op hetzelfde stukje webruimte? Oftewel kan je wellicht lokaal de andere site benaderen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nee helaas. Dat zou idd een veel betere oplossing zijn.
Als ik dat zou gaan regelen zou ik die kans ook meteen pakken om te veranderen van hosting partij.
Ik probeer dus over HTTP op dns naam de andere naam te pakken te krijgen. De localhost op andere manieren bereiken ('localhost' of IP adres) heeft geen nut, want het lukt niet (hij moet een DNS naam hebben anders kan ie er geen site aan knopen) en dan ben ik afhankelijk van het feit of ze wel of niet op dezelfde server draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik kan wel iedere andere willekeurige site ophalen (buiten de hosting partij, extern dus), maar de andere site, die waarschijnlijk op dezelfde server draait, iig op hetzelfde IP adres, kan ik niet bereiken.
Kan je de server layout eens schetsen voor ons? wat 1 ip adres...heb je dan 1 server of wordt er genat? of draait er iets van ESX wellicht....?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik denk dat webteam een nieuwe firewall geplaatst heeft waardoor dit probleem tot stand is gekomen. Gewoon even contact opnemen met hun helpdesk.. Lijkt mij een configuratie fout van hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Op dit moment doen ze alsof ik iets raars wil, alsof ik er gewoon niet uit kom met PHP en dat het mijn probleem is, ondanks dat ik het toch best uitgelegd heb. Ik verwacht er dus ook niet al te veel van.
Daaruit blijkt dus dat de helpdesk daar niet bijster slim is...wat je aandraagt is dus geen optie aangezien hij dat al geprobeerd heeft en nu graag van ons wil weten wat er mis zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Mishmash schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:28:
Ik denk dat webteam een nieuwe firewall geplaatst heeft waardoor dit probleem tot stand is gekomen. Gewoon even contact opnemen met hun helpdesk.. Lijkt mij een configuratie fout van hun kant.
LLijkt mij idd ook de eerste gok! Kunnen we uiteraard echter pas bevestigen nadat we wat specifieker weten hoe de situatie in elkaar zit (hint, hint, meer info) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha geloof me ik heb al contact met ze opgenomen, en dat gaat niet zo soepel. Ze denken dat ik iets heel exotisch wil, maar je moet gewoon van de ene naar de andere site kunnen over http.

@Fastex, waarschijnlijk is het gewoon 1 server met 1 IP adres waar beide sites (en andere) op draaien. Niks speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 14:11

The CarNagE Man

SüperG33K

Misschien hebben ze de PHP geupdate en per ongeluk file_get_contents uitgezet in de nieuwe configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik denk niet dat je een functie uit kunt zetten, file_get_contents kan wel alleen URL's ophalen als dat is ingeschakeld in een PHP setting. Maar dat is niet het probleem, want deze functie werkt wel bij andere sites. Dus het probleem zit niet in de functie, of mijn gebruik ervan.
Het zou wel aan een update van apache of wat dan ook kunnen liggen, iets wat ineens geen HTTP verkeer van en naar hetzelfde IP adres toelaat.

Maar goed, in principe moeten zij dat oplossen. Maar ik krijg niet echt het idee dat ze dat gaan doen, dat ze snappen dat het hun fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heb je heeeel toevallig shell toegang op die bak? Dan kan je instellen in je hosts file dat die site op 127.0.0.1 staat ipv het WAN ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Wat wellicht het probleem is:

Wellicht doet je hoster aan NAT. Op basis van Host-Header value kom je dan bij de goeie website uit.

Wat is dan het probleem. Als je van intern een website op vraagt die ook intern staat maar daar een extern (public) ip adres voor gebruikt gaat het niet werken. Dat zit zo:
Als jij een verbinding naar buiten maakt door de router krijg jij van die router een session id. Dat gebruikt je router om ervoor te zorgen dat het antwoord op jouw uitgaande verkeerde waar bij jouw computer terug komt.

Voorbeeld:
192.168.1.1: HTTP REQUEST -> 192.168.1.254 (ROUTER) [192.168.1.1: HTTP REQUEST : SID 1] -> 212.XXX.XXX.XXX (WEBSERVER)
Die webserver geeft dan als antwoord:
212.XXX.XXX.XXX: HTTP REPLY [SID 1] -> 192.168.1.254 (ROUTER) [212.XXX.XXX.XXX : HTTP REPLY : SID 1] -> 192.168.1.1

Je router gebruikt die session id dus om het verkeer weer bij de goede computer te krijgen. Zo werkt het ook bij je hoster. Alleen je komt dus niet meer op de juiste server terecht...

Wat ze kunnen doen:
Intern de host file aanpassen zoals mishmash zei of intern een DNS server draaien die een a record heeft voor de goeie server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok, maar dit verklaart niet waarom het eerst wel werkte en nu ineens niet. Ze vertellen me niks veranderd te hebben vorige week. Ik heb ook al gezegd dat het een intern DNS probleem is maarja.
Geen shell toegang trouwens, het is hele simpele hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok het was een heel vaag probleem met een DNS query die verliep via een andere hosting partij (waar we in het verleden iets mee gedaan zouden hebben zeggen ze), en deze partij had een oude zonetabel met verkeerd ip adres online gezet.
Ik snap het niet helemaal, want waarom gaan de DNS queries van de server daarheen? Maar goed, ze hebben het opgelost. Dus toch een 'lokaal' DNS probleem.

Pagina: 1