Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nvidia 8800gtx op Vista Ultimate 64x draaien. Deze heeft het altijd goed gedaan zonder problemen. Totdat ik de laatste keer gewoon mijn pc aanzetten, en geen beeld meer kreeg.

Probleem:

Bij het opstarten van de pc, word het beeldscherm uitgeschakeld. Bij het aansluiten op de naaste dvi aansluiting krijg ik wel beeld. Wanneer ik de volgende keer weer de pc aanzet, moet ik weer de kabel omzetten (dus blijf switchen).

Wanneer ik beeld heb, heb ik maar een beperkte resolutiemogelijkheden. Ik kan maar tot 1024x768 kiezen. Daarnaast staat er dat er gebruik wordt gemaakt van een niet PnP beeldscherm.

Geprobeerd:
1) Videokaartdrivers verwijderd, en opnieuw geinstalleerd
2) Vista opnieuw geinstalleerd
3) Beeldscherm drivers geinstalleerd
4) Vista SP1 gedownload en geinstalleerd

Ik weet uit gekgigheid niet meer wat ik moet doen, kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je niet toevallig ook nog een TV via TV-out gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik heb verder geen tv of andere monitor aangesloten. Enkel mijn beeldscherm! Ook het configuratiescherm van Nvidia zelf, kan de resolutie niet hoger worden ingesteld!

Heb nog een 2e patitie met XP. Deze werkt wel goed, en heb daar wel het scherm op 1600x 1050 staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:00:
Geprobeerd:
1) Videokaartdrivers verwijderd, en opnieuw geinstalleerd
3) Beeldscherm drivers geinstalleerd
4) Vista SP1 gedownload en geinstalleerd
Da's heel gek, je hebt echt alles al gedaan dat je kon doen. Ik heb net dezelfde rig (8800 en vista x64 + SP1) zonder problemen. Vooral dat het onder XP wél goed gaat maakt het moeilijk - anders zou ik denken dat er ergens een defect is aan het scherm zelf. Het kan niet zijn dat er ergens een stukje van een kabel afgebroken is en vastzit in een connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

YellowOnline schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:22:
[...]

Da's heel gek, je hebt echt alles al gedaan dat je kon doen. Ik heb net dezelfde rig (8800 en vista x64 + SP1) zonder problemen. Vooral dat het onder XP wél goed gaat maakt het moeilijk - anders zou ik denken dat er ergens een defect is aan het scherm zelf. Het kan niet zijn dat er ergens een stukje van een kabel afgebroken is en vastzit in een connector?
zolang het scherm en de videokaart tot na de post beeld geven, is het probleem in ieder geval niets hardwarematigs. (of iig zeer onwaarschijnlijk). Dus een driver probleem. Bij het verwijderen van de nvidia display drivers, haal er dan ook even driver cleaner pro overheen. Die zorgt er voor dat de resterende nvidia rotzooi ook de prullenbak in beland. Verder zou je misschien je monitor via de dsub aan kunnen sluiten. Dan zou je scherm gewoon als PnP gedetecteerd moeten worden.

wil je helemaal uitsluiten dat de hardware geen fouten bevat, maak dan een linux live cd, of linux usb stick (pendrivelinux.com)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat wanneer ik de partitie formateer, en vista opnieuw installeer echt alles weg is? dit heb ik namelijk al gedaan. de kabel etc is nog in perfecte staat. Vreemde is dat gewoon het systeem ziet dat ik een 8800gtx heb, maar de resolutie gewoon niet wil pakken.

Als ik XP opstart is er geen enkel probleem, en draai ik gewoon onder 1600x 1050. dus hardware matig is er geen probleem.. Maar omdat ik vista ook al opnieuw heb geinstalleerd ben ik de weg een beetje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:34:
Ik neem aan dat wanneer ik de partitie formateer, en vista opnieuw installeer echt alles weg is? dit heb ik namelijk al gedaan. de kabel etc is nog in perfecte staat. Vreemde is dat gewoon het systeem ziet dat ik een 8800gtx heb, maar de resolutie gewoon niet wil pakken.

Als ik XP opstart is er geen enkel probleem, en draai ik gewoon onder 1600x 1050. dus hardware matig is er geen probleem.. Maar omdat ik vista ook al opnieuw heb geinstalleerd ben ik de weg een beetje kwijt.
een complete vista reinstall en nog steeds het oude driver probleem? misschien dat je wat oude of nieuwere drivers moet proberen. Als je de cd van je videokaart nog hebt, zou je misschien de driver van die cd kunnen proberen. Eventueel beta drivers of bijvoorbeeld drivers van omega (3rd party drivers).

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het opnieuw installeren van vista + de nieuwste beta drivers van de videokaart blijft het probleem zich voordoen. Oftewel, de reinstall van vista heeft niets verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:29:
Na het opnieuw installeren van vista + de nieuwste beta drivers van de videokaart blijft het probleem zich voordoen. Oftewel, de reinstall van vista heeft niets verbeterd!
En niet-Beta? Zoals ik al zei, ik heb ook een 8800 met een Vista x64. Dit is mijn driver:
NVIDIA Driver Downloads
GeForce Release 175 WHQL
Version: 175.16
Release Date: May 16, 2008
Operating System: Windows XP x64, Server 2003 x64
Language: U.S. English
File Size: 49.1 MB
(hier te downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drivers ook al geprobeerd, maar helaas werkte dat ook niet. Wederom vista opnieuw geinstalleerd maar krijg het niet voor elkaar. Ik weet dat het moet werken, aangezien het van de week nog wel goed ging!

Wanneer ik de drivers deinstalleerd van de videokaart, gaat het wel goed (met de standaard VGA driver). Deze komt wellis waar tot 1280 x ... maar heb dan ook geen problemen met het switchen van het beeld (dat ik elke keer de kabel op de andere dvi moet aansluiten om beeld te krijgen na elke herstart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:22
Dat je de vermelding krijgt dat er een niet-PnP scherm wordt gebruikt, wijst er op dat er iets mis gaat met het uitlezen van de DDC. Dat is een klein chipje dat in je scherm zit, zowel op de analoge (VGA) als de digitale (DVI en HDMI) aansluitingen is dit voorzien, en uit dit chipje kan de videokaart (of DVDspeler,...) uitlezen welke resoluties op welke frequenties het scherm aankan, of het breedbeeld is,...
De driver van je videokaart zal dan de resoluties die je scherm niet aankan niet aanbieden (op die manier kan een scherm wat je 90° kan roteren automatisch het beeld in portrait of landscape zetten), normaal heb je ook een vinkje waarmee je dit kan overriden (EDID, DDC, forceren zijn enkele termen waarnaar je kan zoeken).

Wellicht zit er op de ene aansluiting van je videokaart een slecht contact in het pad van de DDC lijnen (data, klok en +5V zijn nodig), waardoor de waarden van het scherm niet worden gezien en de driver je beperkt tot "veilige" resoluties (de waarden en manier van reageren kan verschillen van driver tot driver). Zoek naar de manier om dit te overriden, veel kans dat dit de oplossing is.

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 22-08-2008 19:05 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het mooie uitleg. Ik kan idd zelf resoltuties "maken" maar deze slikt die niet. Vreemde is dat wanneer ik de vga kabel gebruik, met een converter naar dvi, krijg ik wel zonder problemen de gewenste resolutie (al is de kwaliteit dan niet hetzelfde als met een dvi). Kaart terug sturen? Of toch scherm probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al een nieuwe dvi-kabel geprobeerd? Het kan zijn dat de gebruikte kabel gewoon dood is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hard aan het denken waar ik snel een kabel vandaan moet halen. Probleem is dat ze best prijzig zijn. Zul je net zien dat niemand er eentje in de omgeving heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

system restore ? of hoe dat ook moge heten in vista

heeft bij mij toch wel een een onverklaarbaar probleempje opgelost
vooral de problemem .. "hij deed het eerst wel"

[ Voor 82% gewijzigd door Fish op 23-08-2008 10:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23

Wish

ingwell

fish schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:01:
system restore ? of hoe dat ook moge heten in vista

heeft bij mij toch wel een een onverklaarbaar probleempje opgelost
vooral de problemem .. "hij deed het eerst wel"
....
Ehm, lijkt me niet nuttig ;)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds 3 dagen hetzelfde probleem op een nieuwe pc met Vista en Nvidia8800GT.
Bij nalezen op meerdere fora blijkt dit probleem meer voor te komen.
Mijn PnP monitor van 22 inch wordt niet herkend.
met DVI is de resolutie slechts 1024x768
VGA + Dvi connector 1200x1024
Forcing naar de resolutie 1680x1050 haalt niets uit.
Driver versie van 20 nov jl geînstallerd. maakt geen enkel verschil.
Onder XP werkte alles voortreffelijk.

Hoe de monitor PnP te krijgen, dat lijkt mij de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is bij mij opgelost.

Ik had een andere kaart (ATI) in dezelfde PCI slot gedowd. Drivers geinstalleerd, opnieuw opgestart en die pakte hij ook niet... Vervolgens heb ik hetzelfde met deze ati kaart geprobeerd in mijn tweede PCI express slot, toen deed hij het wel...

Daarna deze ati kaart weer verwijderd, en mijn 8800 GTX weer in zijn originele slot terug geplaatst (waar hij altijd al op draaide) en toen deed hij het weer...

Vreemd, maar toch waar. Misschien dat hij bij het overswitchen naar de 2de PCI express slot de eerste uitschakeld of reset ofzo??
Pagina: 1