|Excel] Alle rijen waarin een bepaald woord staat kopiëren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Momenteel ben ik bezig in excel met het doorzoeken van een sheet op een bepaald woord en vervolgens de gehele rij waarin het woord staat te kopiëren naar een nieuwe sheet.

Nu moet dat volgens mij eenvoudiger kunnen dan één voor één. Als je find doet, dan kun je wel ineens alle cellen vinden waarin het woord staat, maar nog niet alle rijen selecteren waarin het woord staat. Is er een oplossing om dit toch voor elkaar te krijgen?

Heb al geprobeerd een macro op te nemen om te kijken of ik daar iets mee kan, maar aangezien ik nog nooit met macro´s heb gewerkt kwam ik daar niet uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-08-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als je de rijen filtert kan 't wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Hoe dan?

Ik moet namelijk een woord zoeken in een cell waarin elke keer een lap tekst staat. Als in de lap tekst het woord "blaat" tegenkom dan moet ie de hele rij pakken.

En met "advanced filter" krijg ik dat niet voor elkaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-08-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

gebruik "verticaal zoeken"

Dit is een uitgelezen formule om iets te zoeken in het ene blad en onder elkaar te zetten in het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Autofilter aanzetten en vervolgens in 't pull-down menu voor (Custom) kiezen; hier kan je als selectie-criteria "contains" selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
@TheRookie: Super!

Is het trouwens ook nog mogelijk om iets complexere strings mee te geven? Nu kun je bv een combinatie doen van twee woorden, de één of ander ( a OF b), maar nog niet A of B of C, en ook niet dat het mag voorkomen in kolom 1 of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Je kan werken met hulpkolommen: IF(FIND("blaat";A1)=0;0;1)
En dan maar lekker formules in elkaar schuiven. Uiteindelijk filteren op de hulpkolom.
Pagina: 1