Ja ja, wéér een topic over certificering.
Maar ik kom er gewoon niet uit wat voor mij nu de meest verstandige keuze is.
Case:
Ik mag van mijn werkgever een certificerings traject doen van Linux. Niet door middel van zelfstudie, maar echt op cursus.
Nu weet ik dat er globaal genomen 3 certificeringen zijn (LPIC, Red Hat en CompTIA).
Ik heb de vereisten gelezen voor de certificeringen en die zijn me duidelijk.
Maarrrrr.
Ik wil 2 dingen bereiken met mijn certificering:
1. Linux kennis opdoen die ook in de praktijk van toepassing is.
2. Mijn kansen op de arbeidsmarkt vergroten.
Nu geven de meeste mensen aan dat als je het RHCT of RHCE certificaat hebt dit vrij waardevol is. Dat zal best zijn, maar wat als je LPIC bent met pak em beet 2 jaar werkervaring in een Linux omgeving. Welke is dan waardevoller ?
En zegt een RHCT of RHCE certificaat ook wat over je kennis en skills m.b.t. bijvoorbeeld een Gentoo installatie ?
Komt eigenlijk nog een 3e puntje bij.
Voor mijn studie HBO Informatica moet ik sowieso LPIC zijn. Dus ik kan 2 vliegen in 1 klap slaan.
Of kan je het LPIC relatief eenvoudig halen als je RHCE bent ?
Als ik RHCE ben krijg ik in ieder geval geen vrijstelling voor LPIC, dit heb ik al nagevraagd.
Maar ik kom er gewoon niet uit wat voor mij nu de meest verstandige keuze is.
Case:
Ik mag van mijn werkgever een certificerings traject doen van Linux. Niet door middel van zelfstudie, maar echt op cursus.
Nu weet ik dat er globaal genomen 3 certificeringen zijn (LPIC, Red Hat en CompTIA).
Ik heb de vereisten gelezen voor de certificeringen en die zijn me duidelijk.
Maarrrrr.
Ik wil 2 dingen bereiken met mijn certificering:
1. Linux kennis opdoen die ook in de praktijk van toepassing is.
2. Mijn kansen op de arbeidsmarkt vergroten.
Nu geven de meeste mensen aan dat als je het RHCT of RHCE certificaat hebt dit vrij waardevol is. Dat zal best zijn, maar wat als je LPIC bent met pak em beet 2 jaar werkervaring in een Linux omgeving. Welke is dan waardevoller ?
En zegt een RHCT of RHCE certificaat ook wat over je kennis en skills m.b.t. bijvoorbeeld een Gentoo installatie ?
Komt eigenlijk nog een 3e puntje bij.
Voor mijn studie HBO Informatica moet ik sowieso LPIC zijn. Dus ik kan 2 vliegen in 1 klap slaan.
Of kan je het LPIC relatief eenvoudig halen als je RHCE bent ?
Als ik RHCE ben krijg ik in ieder geval geen vrijstelling voor LPIC, dit heb ik al nagevraagd.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.