Waxoyl?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:37

chario2

Chario2 (818126)

Topicstarter
Even het verhaal: ga een 2e hands rode fiat grande punto kopen. :)
Nu vertelde mijn dealer (boot Rialto in alphen a/d Rijn) dat het mogelijk is om bij de afleverbeurt een Waxoyl behandeling uit te laten voeren, A 139,- Eur. Nu heb ik een beetje gezocht en er zijn voor/tegen standers van een Waxoyl behandeling, de een zegt dat de auto er prachtig van gaat glanzen en het makkelijker is om hem schoon te houden.
De ander zegt dat het weggegooid geld is omdat je na verloop van tijd (binnen een jaar) niets meer ziet van de behandeling.

Wat is jullie ervaring hiermee ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Voor het geld is het een prima behandeling, je ziet er weldegelijk íets van namelijk. Het is echter niet te vergelijken met behandelingen zoals Swissvax en dergelijke, maar die zijn ook behoorlijk duurder.

Persoonlijk zou ik het niet doen, en tzt een goede poetsbeurt laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kan je niet zelf gewoon een fles Turtle Wax kopen en je auto eens een goede poetsbeurt geven? Kost minder geld (okee, meer tijd) en het werkt nog ontspannend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Jejking schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:45:
Kan je niet zelf gewoon een fles Turtle Wax kopen en je auto eens een goede poetsbeurt geven? Kost minder geld (okee, meer tijd) en het werkt nog ontspannend ook.
Neem dan wel een goed produkt........

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Idd. Turtle is leuk om je fiets te poetsen, of om een klein krasje weg te halen, maar daar blijft het ook bij. Zeker een vaal geworden rode auto red je er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Op zich niets tegen waxoyl, zeker niet als je er garantiepapieren bij krijgt tegen roest. Maar waxoyl richt zich vnl op de buitenkant. Wat dacht je van een dinitrol behandeling tegen roest? Poetsen doe je lekker zelf joh :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 14:25
Volgens mij kan je voor hetzelfde geld, give or take a few euros, wel een complete lakbehandeling + pantser krijgen bij een ander bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:57:
Volgens mij kan je voor hetzelfde geld, give or take a few euros, wel een complete lakbehandeling + pantser krijgen bij een ander bedrijf...
hmm oke. maar denk inderdaad dat ik zelf maar ga poetsen hou ik het geld lekker in mijn zak.
iemand nog toevallig tips welk poets middel ik kan gebruiken? of kan ik gewoon zonder gevaar de halfords in stappen en de 1e de beste poets fles pakken?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Meguairs of Autoglym is wel goed. Zijn genoeg webshops die het verkopen, mail ze even om te vragen welke middelen je precies nodig hebt. Daarbij loopt hier een topic over dat onderwerp (de heile koe moet schoon ofzo), daar kan je ook even kijken

De heilige koe moet schoon!

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 18-08-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:33

Bestla

M/M -> V/F

Rode auto=verkrijten van de lak. Metallic rood heeft daar geen last van.

Beter een andere kleur kiezen, want je blijft bezig met rood. Tenzij je er een blanke laklaag overheen laat spuiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 18-08-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Topicstarter
Bestla schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:25:
Rode auto=verkrijten van de lak. Metallic rood heeft daar geen last van.

Beter een andere kleur kiezen, want je blijft bezig met rood. Tenzij je er een blanke laklaag overheen laat spuiten.
verkrijten van de lak :X 8)7 oh oke.
stom eigenlijk ik weet helemaal niet of het Metallic rood is. |:(
maar eens uit zoeken

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik mag toch aannemen dat de lak van die auto niet zo snel verweerd? Het is een vrij nieuwe auto toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:46:
Ik mag toch aannemen dat de lak van die auto niet zo snel verweerd? Het is een vrij nieuwe auto toch?
dat hoop ik ook en de lak zag er nog strak uit. de auto is uit 2006. dus met het betere poets werk... ;) .
na het lezen van de reactie doe ik ook geen waxoyl behandeling, allemaal bedankt voor de raad en daad! _/-\o_

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zoek gewoon een goed autopoets bedrijf, of koop voor 80-90 euro zelf wat spulletjes. Dan kan je zelf gewoon regelmatig je auto goed doen. Als je bijv de wax van autoglym koopt, kan je tientallen keren je auto in de wax zetten. Dat is goeie wax en blijft met gemak 2 maanden zitten. Schoonmaken is dan een kwestie van afspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 15:16

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Rode autos krijgen vaak een witte waas na verloop van tijd, dit is echter niet de grondlaag maar gewoon aanslag, ffe goed waxen en de lak is weer als nieuw.

Heb je tijd teveel? dan zelf doen.

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1