Harman Kardon AVR 247 geen beeld wel geluid

Pagina: 1
Acties:

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 13:32
Ik heb een Harman Kardon AVR 247 + DVD 37 aangeschaft.
De DVD speler heb ik via composite aangesloten op de AVR, het geluid via Optisch.
Ik heb de AVR aangesloten op TV via composite naar SCART.

Wanneer ik DVD's afspeel, krijg ik bij sommige DVD's geen beeld maar wel geluid.
Wanneer ik dan de DVD speler rechtstreeks aansluit op mijn TV met composite (front) dan krijg ik wel gewoon beeld te zien.

Ik moet dan ook de DVD speler weer uitschakelen voordat ik mijn AVR weer kan bedienen via OSD.

Ik heb dus het idee dat de AVR bij sommige DVD's niet kan omgaan met het signaal.
Het zijn allemaal gebrande DVD's.

Ik heb 2 DVD's met elkaar vergeleken en het blijkt dat de DVD die het wel doet PAL is en die het niet doet NTSC, beide zijn ze regio vrij.

Ik heb alle settings van de DVD speler en van de AVR nagekeken en kan niet ontdekken wat het probleem kan zijn, maar na mijn overdenkingen moet het probleem wel in de AVR zitten, misc. Faroudja o.i.d.?

Via Google wordt ik ook niet veel wijzer, en ik heb hier ook geen topic over kunnen vinden.

Ik zou de DVD speler rechtstreeks op mijn TV kunnen laten maar dan mis ik de Faroudja en het OSD.

Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt voor de moeite!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Staat er in het menu van de versterker niets? PAL/NTSC/AUTO?
Ik heb dan ook een HK, maar heb ervoor gekozen de versterker gewoon te laten voor als het is. In het OSD vind je geen opties die je niet in het menu van de versterker hebt voorop. (Oke misschien een paar, maar niet nodig)

Mag ik trouwens vragen waarom je zo'n set koopt en deze via composiet aansluit? Zonde van de set vind ik persoonlijk.
Is er geen mogelijkheid dat je hem aansluit om component? Geeft een stuk beter beeld zeg maar, zeker als je de DVDspeler op progressive zet.

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 13:32
Ik kan de AVR niet via Coponent aansluiten op mijn TV, daar heb ik geen aansluitingen voor.
Ik heb geprobeerd de DVD speler via Component aan te sluiten op mijn AVR maar zonder resultaat, ik moet hier nog een keer naar kijken, daarom heb ik hem nu via Composite.

Op de AVR zit voor zover ik kan zien geen optie voor wijziging PAL/NTSC/Auto.

Ik kwam wel dit tegen in de handleiding:

Vanwege auteursrechtelijke bescherming wordt
geen signaal afgegeven op de Component
Video Monitor Uitgangen bij gebruik van tegen
kopiëren beveiligde bronnen.

Maar goed, alle DVD's die tegenwoordig gedownloaded worden zijn ontdaan van de beveiliging toch?