Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Files

Pagina: 1
Acties:

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 15:53

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Tja,

Files. Velen van ons hebben er last van. Ik heb dagelijks de A2 richting Utrecht en een stukkie A27.

Om de bekende vragen die er komen meteen de kop in te drukken, zie hieronder

"Maar backupdevice, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Nou, ik werk in de buurt van Utrecht, en woon in Den Bosch

"Maar waarom ga je dan niet dichter bij je werk wonen?"

Goeie vraag. Ik heb 4 jaar geleden mijn huis gekocht. Toen werkte ik nog in de buurt van Den Bosch. 2 jaar geleden kreeg ik een waanzinig aanbod. Ik zou veel meer gaan verdienen, en gaan werken bij een geweldig bedrijf. Deze kans was en is nog niet in de buurt van mijn woonplaats aanwezig. Aangezien ik nog maar net mijn huis huis had( toen pas 2 jaar ) was het geen optie om te verhuizen. Zou me veel geld gaan kosten.

"Kan je niet met OV bij je werk komen"
ja , dat kan, echter dat kost me minimaal 2 uur en 15 minuten op een stukkie van hemelsbreed 44KM. Gekkenhuis dus

Bovenstaande is mijn reden om aan te sluiten in de lange rij.

"Wat doe je om de files te ontlopen"

Vroeg vertrekken. Thuis werken.

Even voor de duidelijkheid, ik weet dat ik er zelf voor kies, en klaag dus niet.

Wat is jullie reden om aan te sluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 18-08-2008 08:55 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

"Maar Tukk, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Ik werk met een regelmaat bij klanten in het hele land, die komen echt niet naar mij toe.
Mijn kantoor is 75km rijden, daar ben ik maar de helft van de tijd. Ik heb had al een huis toen ik
hier een baan aageboden kreeg. Ik werkte eerst in Den Haag, dat was pas echt een ramp.

De klanten zitten toch overal in NL. Daarbij verwissel ik vaker van werkplek/baan dan ik
een huis ga kopen.

Probeer maar eens op een industrieterrein te komen met de trein/bus, daarbij wordt mijn auto betaald door mijn baas en kost OV mij geld.

Beetje thuis werken, flexibele werktijden. Meestal sluit ik gewoon aan.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
"Maar Fwnk, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Ik woon in Assendelft en werk in Wijk bij duurstede 3 keer in de week

Dus dagelijks A10, A2 en A12... Echter als ik er voor zorg 's ochtends voor 7.15 op de A2 te zijn heb ik geen file.

Ik wil TZT weer terug naar het noorden en zit hier wel goed
Ja, maar dan ben ik 3x zo lang onderweg

Vroeg vertrekken.

Heeft ook een computer!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

"Maar Chevy Blazert, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Sta ik niet ;)

"Maar waarom ga je niet dichter bij je werk wonen?"

Heb ik al gedaan ;)

"Kan je niet met het OV bij je werk komen?"

Ja en nee. Ja plus 20 minuten lopen, Nee dat is geen optie.

"Wat doe je om files te ontlopen?"

Niks :) Ik hoef niet via de snelweg te rijden om op mijn werk te komen. :)

Alleen die f*kking N207 is een drama, niet voor mij hoor, ik rij altijd de andere kant op >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 18-08-2008 14:17 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

"Maar ToolkiT, waarom ga je elke dag in de file staan?"

niet :)

doe ik al redelijk, heb bewust in de buurt naar een baan gezocht..

Niet echt makkelijk maar het kan wel..

Op de motor naar het werk gaan, ideaal :)
zelden last van files (alleen in heel smalle straatjes) en je beleeft je omgeving veel meer.
Met een goed pak word je ook niet nat.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

"Maar nare man, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Niet. Toen ik begin 2006 solliciteerde was het uitgangspunt dat ik nooit bereid zou zijn om te reizen naar mijn werk. Ik was bereid naar mijn werk te verhuizen en heb dat ook gedaan (Rotterdam).

Zie bovenstaande. Ik werk elke dag van (minstens) 9 tot 6, vaker van 8 tot 7. Dan wil ik gewoon niet nog eens 4 uur kwijt zijn aan wegschralen in de file tussen al die andere kantoorslaven. Ik wil gewoon op m'n fietsje kunnen stappen om 10 over 7, nog even langs de Appie op de terugweg en dan gewoon een half uur later met het eten op tafel zitten. In de file staan is voor mij (no disrespect) de ultieme tijd- en levensverspilling.

Kan wel. Is vanaf mijn huis twee haltes met de metro (R'dam Beurs-Stadhuis-Centraal) of met de tram vierhaltes (Keizerstraat-Beurs-Stadhuis-Weena) :P

Ik moet voor mijn werk vrij vaak naar andere steden (rechtbanken). Over het algemeen liggen de rechtbanken in steden dicht bij of in het centrum omdat het vaak oude plaatsen zijn. Ik moet ook regelmatig naar Amsterdam voor cursussen. Als ik daar om 09.15 moet zijn dan pak ik gewoon de IC Rotterdam-Den Haag-Leiden-Amsterdam, doe je er een klein uurtje over, i.p.v. de twee à drie uur die je er in de file over doet. Wat een hel is dat. Nooit meer rij ik 'voor de gezelligheid' in de spits mee met een collega.

Zie bovenstaande. Natuurlijk is het duurder om het in stadscentrum te wonen dan in het 'buitengebied' maar dat is voor mij een bewuste keus. Reistijd is in feite onbetaald vrije tijd opofferen, dan geef ik dat liever uit aan een leuk huis in het centrum waar je ook veel dichter bij voorzieningen, kunst, cultuur, winkels e.d. zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 14:54 ]

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 13:37
"Maar Dennis, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Ik heb een buitendienst functie, met klanten door vrijwel heel Nederland. En zo heel vaak heb ik ook geen file nu ik er zo eens over nadenk.

Nog dichterbij kan bijna niet. Ik moet nu met de auto 4 a 5 minuten rijden. Da's echt bizar weinig als ik andere mensen / collega's hoor.

Kan, behoorlijk makkelijk ook nog eens. Alleen zoals hierboven ergens al eens aangehaald, OV kost me geld, mijn (lease) auto is voor die (uitgerekend met bijtelling - belasting) € 170,- per maand veel goedkoper.

Proberen om tijdens de spitsuren op kantoor te zijn / blijven.

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
"Maar Clithopias, waarom ga je elke dag in de file staan?"
In de file staan? Ben toch niet gek... Als ik er een tegenkom rij ik er vrolijk tussendoor :P

Ik werk niet/half en daarnaast ga ik in de buurt van mijn school wonen, maximaal ~30km ervanaf.

Dat gaat hartstikke goed (als ik in een van de plaatsen ga wonen waar ik wil wonen) en is nog gratis ook met een OV-jaarkaart.

Niet, afgezien van een wat lager tempo kan ik gewoon doorrijden.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

"Maar PWM, waarom sta je nooit in de file?
Ik werk meestal vanaf huis, ga na de files op pad, of plan afspraken om de files heen

Hoofdorp, je wil er niet dood worden gevonden

Dan liever dood gevonden worden

Zie de eerste :)

Verwijderd

"Maar Henkie, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Omdat ik geld krijg van m'n baas om daar elke dag aanwezig te zijn.

En al m'n vriendjes hier achterlaten? Dacht het niet.

Kan, maar dan ben ik anderhalfuur kwijt van deur tot deur, i.t.t. 30 minuten zonder en 45 minuten met file.
Bovendien krijg ik altijd een boosaardige grijns als ik m'n V6 in leven blaas met m'n contactsleuteltje en die gaat pas weer weg als ik op m'n bestemming ben aangekomen. Addicted to driving, zeg maar.

Blazen over de N228, of pas om 10 uur de deur uit...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

"Maar Varienaja, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Neeneenee, die vraag is verkeerd. Ik ga niet in de file staan.

Ten eerste heb ik juist dat gedaan.

Ten tweede is het OV waanzinnig goed geregeld. Het kost me maximaal 50 minuten, en ik heb 8x per uur een verbinding. Tevens zijn alle supermarkten op het laatste overstappunt, waardoor de thuisreis gecombineerd wordt met het inkopen voor het avondeten.
Als het niet regent ga ik overigens met de fiets. Dat kost me tussen de 35 en de 45 minuten, exclusief het douchen op het werk. (Hebben jullie al een douche op het werk? Waarom niet?)

Fietsen, OV-en, geeneens een auto hebben. (De baas heeft een auto klaar staan, mocht iemand van 't werk zo'n ding nodig hebben). Bovendien: een OV is na de aankoop goed voor gratis reizen. Met die wetenschap gaan mijn vriendin en ik zowat ieder weekeinde ergens heen (niet eens ver hoor) om wat te bekijken of te doen. In combinatie met een bankrekening met gratis museumjaarkaart een gouden combinatie. Toen ik een auto had ging ik nooit ergens privé naartoe, omdat ik grondige hekel heb aan tanken.

Siditamentis astuentis pactum.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
"Maar pven, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Omdat ik er goed voor word betaald. Daarnaast werk ik 1 dag per week thuis, met name om de reistijd van de vrijdagmiddagspits te ontwijken.

Ik werk in de detachering, dat heeft geen zijn. Daarnaast zijn we vorig jaar naar een mooi huis verhuisd, waar we nu aan het verbouwen zijn. Het zou stom zijn om daar weg te gaan. Wel moet ik melden dat als ik een job in de omgeving zou vinden met dezelfde voorwaarden en groeikans, ik toch heel hard na moet gaan denken.

Kan, maar heb ik een bloedhekel aan.

Voor 06:30 uur weg rijden, dan ben ik rond 07:15 uur op mijn werk. Dan werk ik tot iets voor 16:00 uur en dan ben ik de ergste file de andere kant uit net voor.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 15:33

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

"Maar Pazzi, waarom sta je (bijna) nooit in de file?

Eén van de voordelen van het werken in een 2-ploegendienst. De ene week van 06.00 tot 14.30, de andere week van 14.30 tot 23.00. Heel soms staat er op vrijdagmiddag een file als ik naar huis ga. Gelukkig ligt het bedrijf 10 meter van de snelweg, als er file staat zie ik dat snel genoeg. Dan is het binnendoor een stuk sneller. :)

Veel dichterbij kan bijna niet. De kortste route is slecht 11,2 km, waarbij ik slechts 2 dorpjes tegenkom, waar ik liever niet wil wonen. Maar de noodzaak is er ook niet echt ;)

"Kan je niet met OV bij je werk komen?"

Nee, da's onmogelijk. Het bedrijf ligt op een industrieterrein waar geen bussen komen, maar ook de werktijden zorgen ervoor dat het OV geen optie is. Zou ik er met de bus kunnen komen, zou ik dit wel overwegen.

"Wat doe je om de files te ontlopen?"

Als er een file staat, zie ik die meestal zodra ik de parkeerplaats oploop. Binnendoor is dan de snelste oplossing.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
"Maar budi, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Dat doe ik niet, haast en files hebben tenminste een ding gemeen: het is een keuze.

Nah, da's geen uitdaging, dan kom ik niet zo makkelijk boven de tienduizend (10.000) kilometer per jaar. Woon-werk afstand is 33-35 km.

Dat kan, maar dat telt niet mee in mijn statistiek.

Ligfietsen! Ik heb een goede betrouwbare degelijke ligfiets gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.jonkhart.eu/tmp/allewederv14.jpg

en daar rijd ik nu dagelijks mijn route Bussum <-> Amsterdam mee. Lachend rijd ik soms de route langs de A1 als ik de lange rij auto's zie. Toch moet ik wel toegeven dat het wel erg vast moet staan, wil ik harder gaan dan de auto's in de file, dat is eigenlijk vooral in geval van ongelukken en regen.

Natuurlijk wil ik niet zeggen dat dit voor iedereen wat is, maar voor iedereen met vast woon en werk plaats, die een beetje gezond is en niet te idioot ver weg van het werk woont, moet het toch mogelijk zijn. Een douche mogelijkheid is ook wel handig.

Ik heb trouwens wel een auto, daar zit nog winterdiesel in (maart 2008), eigenlijk moet ik wachten met tanken totdat er weer winterdiesel 'geserveerd' wordt :)

Overigens doe ik het vooral voor mijn plezier en voor de gezondheid. Milieu en eventuele kosten besparingen komen toch op de tweede plaats. Duurt toch wel even voordat je die 5000 euro aanschafprijs eruit hebt...

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

wat grappig hoe iedereen hier reageert op dezelfde vragen :) Hier mijn antwoorden

"Maar Count Grishnackh, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Ik kom hooguit 10 fietsers tegen langs de 12 km kanaal waar ik langs fiets.

Verhuisde van Eindhoven naar Geldrop met werk in Eindhoven. Mooi langs het eindhovens kanaal iedere dag. Nieuwe baan gevonden, toevallig in Geldrop, 5 minuten op de fiets. Nu is mijn werk verhuisd naar Helmond en das langs hetzelfde kanaal de andere kant op. Lekker door de mooie natuur, geen verkeer, heerlijk.

Dat is wel mogelijk ja, maar hekel het OV en vooral veel drukke vreemde mensen op de vroege morgen in een kleine ruimte.

Fietsen. Gewoon op mijn "kroegfiets" uit mijn studententijd nog. Moet zeggen dat hij wel erg begint af te takelen de laatste tijd. Misschien eens tijd voor een nieuwe, of een grote opknapbeurt.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:45

rg-mohwa

Phoe Hé

"Maar Count Rg-Mohwa, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Ik sta gelukkig niet in de file.

Omdat ik dan op me werk woon.

Jawel maar dan moet ik verderlopen vanaf de bushalte naar werk dan van mijn huis naar het werk.

Zorgen dat ik niet met de auto weg moet

Ik woon 2 minuten lopen van me werk af :*) .

• Bl@ckbird
  • Niet online
"Maar Bl@ckbird, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Zodat ik bij / voor mijn baas geld kan verdienen, sociale contacten, collega's enzo...

Vrienden en familie enzo...
En omdat ik 1000km2 natuurgebied in de achtertuin heb liggen...
En twee meertjes van 50km2 in de voortuin. Oh... en nog een moestuin van bijna 1000km2.
Jammer van die windmolens though...

Nope... Als student een trauma opgelopen... Iets met sneeuw / vallende blaadjes / ijzel / springers / auto's en koeien op de rails... Daarnaast iets met beroerde overstap tijden / defecte bussen / defecte treinen / geen personeel / stakend personeel en de klantvriendelijke sardien-inblik-methode.

En omdat de sneltrein is opgeheven is de reistijd verhoogd van 43 naar 50 minuten. (Aleen trein. Dus excl. fiets en bus reistijd.) NS verdomd het na jaren nog steeds om het hier een intercity station te maken. (terwijl dorpen als Ols / Wijhe dat wel zijn...)

- Flexibele werktijden.
- Fileindex.nl / Startpagina Verkeer
- En sinds kort een TT 930 HD Traffic :P

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
"Maar Engineer Stewie, waarom sta je (bijna) nooit in de file?"
Het voordeel van flexibele werktijden. Ik vertrek thuis om 5 uur of om 9 uur s'ochtends. Om 5 uur heb je nooit file, om 9 uur soms als er een ongeval gebeurd is. Tevens krijg ik een ploegenpremie van 15% bruto indien ik om 6 uur start (wat ik dus 95% van de tijd ook doe).

Woon-werk verkeer is 80 km enkel. Waarom?
Ik woon nog steeds in de buurt waar ik opgegroeid ben en waar dus ook mijn familie woont. Dit is een rustige streek en wil er zeker niet ver vandaan gaan wonen.
Verder werkt mijn vriendin wel in de buurt en zij doet de verplaatsingen met de fiets.
Dan is er ook nog het probleem dat veel bedrijven in België in en rond Brussel liggen en er in mijn streek bijna geen werk is voor pas afgestudeerden van een hoger niveau (master).
Over een paar jaar ben ik van plan een huisje te kopen, maar ook dan zal het in de streek zijn waar ik nu woon, daar huizen in en rond Brussel minstens 1/3de duurder zijn dan in mijn streek.

Dat kan zeker, doch is de enkele reistijd meer dan 3 uur. Met de wagen is dit 45 minuten s'ochtends en 1 uur s'avonds.
Verder heb ik begin dit jaar een bedrijfswagen (astra gtc diesel 120pk) mogen uitkiezen en die kost mij maandelijks 70€ netto aan belastingen ongeacht ik ermee rijdt of niet.

- Vooral vroeg opstaan (4u30) en vertrekken (5 uur)
- Flexibele werktijden.
- Als ik toch rond spitsuur dreig te vertrekken toch nog wat door werken, of dit nuttige werktijd is laat ik in het midden maar het is zeker en vast betaalde tijd (compensatieuren).

Bijkomend voordeel, ik ben zelden later thuis dan 16 uur. Er is door de week nog tijd genoeg om in alle kalmte te gaan winkelen. Scheelt weer tijd en drukte in het weekend.

Het is een eigen keuze die voor mij goed is want ik verdien een pak meer dan mijn medestreekgenoten maar ze is niet zo goed voor het milieu. Ik ga er volgende keer dat ik een wagen mag kiezen toch meer rekening mee houden.
Moest zich een heel goed aanbod (zowel financieel als jobinhoudelijk) voordoen voor werk in mijn streek, dan zal ik zeker niet twijfelen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

"Maar DinX, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Welke file's ? Ik rij er gewoon tussendoor.

Het is maar 55km van thuis, dus waarom wel ? Dat er toevallig een file tussen zit, boeie. Ik woon in Limburg en wil hier ook niet meer weg, dat je voor IT jobs het wat verder moet zoeken vaak, sjah.
Je zal me nooit in een stad zien wonen, laat staan in Brussel of Antwerpen. Ik heb vroeger ook nog eens lang moeten zoeken naar een job als deze en zit erg graag op die locatie. Ik krijg dan ook nog eens een halve dag per week vrij cadeau voor die verplaatsingen :p

Zolang ik met de motor kan gaan (dus als het niet sneeuwt of té erg stormt) zou ik stom zijn om het OV te nemen. Met het OV ben ik minstens anderhalf uur onderweg, met de motor 40 minuten. Ik moet daarbij elke dag na m'n werk nog training geven, dat haal ik niet als ik een uur onderweg ben. Ik wil ook niet afhankelijk zijn van vertrektijden van bus en trein. Ik typ dit nu terwijl ik nog in m'n luie stoel zit. Ik vertrek binnen 15 minuten wel. Als ik nu een half uur vroeger wou vertrekken had ik dat ook gewoon kunnen doen. Dus OV ? No thanks.

- Ik ga met de motor
- Zelfs als ik met de auto ga ontloop ik ze niet. Ik ben dan maar een half uur langer onderweg (als er geen ongeval gebeurd is ofzo). Dat is nog altijd sneller dan met het OV. Ik heb daarbij geen probleem met in de file staan. Radio aan op je favoriete ochtendprogramma, flesje water erbij, bammetjes erbij. Lekker boeie dat ik daar stil sta, laat de rest zich maar ergeren :p

Er moet al een heel goed jobvoorstel komen eer ik zal vertrekken op m'n huidige locatie. Verloning is niet slecht, verlofdagen kan bijna niks tegenop (35 dagen waarvan een 30 vrij te kiezen), een halve dag vrij per week sinds vorige maand,...

Ik ga dan ook nog eens met de motor. Alle kosten wat betreft de motor (benzine, onderhoud, afschrijving, verzekering, kledij,...) zijn volledig aftrekbaar van de belastingen in België voor het % beroepskm. Zo geef ik elk jaar bijna 9000€ beroepsonkosten aan. Dat levert me een belastingsteruggave van een 4000€ op. Dat is ook wel lekker.

Nu maar eens vertrekken naar m'n werk, ben ik tegen half 9 daar :p Een nieuwe collega die in m'n dorp woont zit nu op de trein :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 16:16

YellowCube

Wait...what?

"Maar YC, waarom ga je elke dag in de file staan?"
niet.

omdat het totaal niet nodig is.Zie ook onder.
Sterker nog, met verhuizen richting m'n werk loop ik zelfs de kans dat het alleen maar slechter wordt.

juist wel. Qua kosten (9 ct/km) en tijd (35 minuten) is er geen enkel alternatief wat daar tegenop kan.

niet met de auto gaan. Een ieder die er voor kiest om met de auto in de spits van Rotterdam naar Leiden en terug te gaan moet zich nodig achter z'n oren gaan krabben.
Files op dat traject zijn gewoon een 100% zekerheid of je moet het leuk vinden om 5:45 van huis te gaan en 's avond na 19:00 terug.
Het aantal ernstige vertragingen wat ik dit jaar met de trein gehad heb zijn werkelijk op 1 hand te tellen en het meest ironische is dat zelfs met die vertragingen de reistijd nog korter is dan per auto.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

"Maar DeepBass909, waarom ga je niet elke dag in de file staan?"
Ik woon in Gouda op 1,5 km van het station, en werk in Den Haag op 1 km van het station, waarbij het traject 90% parallel loopt aan de A12. Ik kijk dus vrijwel elke dag met genot hoe ik de file met 130km/u voorbij raas.

Ik ben juist in Gouda gaan wonen om dichterbij te wonen. Daarnaast heb ik Gouda gekozen op de bijzonder goede OV-verbinding met Den Haag en snelle auto-verbindingen richting Utrecht/Nieuwegein, waar ik woonde.
Daarnaast is m'n reistijd met het OV slechts 30/35 minuten, wat practisch onverslaanbaar is, zelfs als ik dichterbij ga wonen. Alleen in Den Haag op fietsafstand zou ik sneller kunnen zijn, maar Den Haag is te ver van m'n sociale leven.

Juist perfect. Alleen als het regent is het eerste stukje erg vervelend, want de dichtsbijzijnde bushalte is langer lopen dan fietsen naar het station. Daarnaast heb ik een erg op milieubeleid gerichte werkgever die het OV (in mijn geval) voor 100% vergoed, terwijl ik voor de auto een paar tientjes in de maand zou krijgen. De keuze is dus makkelijk.

Buiten de vakantie periode lekker in de intercity neerploffen en genieten van de kudde dieren die wel in de permanente file richting Den Haag zijn gaan staan. Daarnaast is het financieel gewoon geen discussie punt, de trein is voor mij goedkoper dan de auto. Alleen in de vakantie, als er geen files staan en ik de bijna de hele weg 120 kan rijden, ben ik met de auto sneller (ik geloof wel 5 hele minuten). Er hoeft dus maar ergens een kleine opstopping plaats te vinden, en ik ben met de trein al sneller ter plaatse.

@YC
Je gaat toch niet vertellen dat je vorige week in Gouda was hè? Toen de bovenleiding er bij Delft uit lag en iedereen die van Rotterdam richting Den Haag moest ineens over Gouda kwam, waardoor ik niet meer kon zitten...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 12:35
"Maar -Klimaks-, waarom ga je elke dag in de file staan?"
File, welke file. Met mijn fiets kan ik rustig tussen de konijnen en reeën laveren. Toen ik werk zocht, heb ik er bewust voor gekozen om alléén dichtbij te zoeken. Alle grote IT-bedrijven zitten wel in Brussel en A'pen maar de KMO's hier in de stille Kempen hebben ook IT'ers nodig. Ik verdien misschien wat minder, heb géén auto van de zaak, maar ben dan ook elke dag om 17u thuis. Onbetaalbaar imho.

Nog dichter? Ik rij nu maar een kwartiertje met de fiets

Moeilijk, er is één bus 's morgens en die zit vol scholieren. Als mijn trouwe tweewieler even rust nodig heeft, ga ik nog liever te voet dan in die bus te zitten. Niks zo rustgevend om een even in het bos te zitten voor me in de kantoorjungle te begeven.

Beetje roepen naar de konijnen, dan gaan ze wel uit de weg :+

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

"Maar Francis, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Sta er niet vaak in, op het moment dat het drukker wordt ga ik binnendoor

Ik woon al 20 jaar in IJsselstein en wil er gewoon niet weg. Heb er altijd voor gezorgd dat ik zo dicht mogelijk bij huis ging werken, nu is dat helaas iets verder weg.

Nee. Als ik zoals altijd rond 10 voor 8 binnen wil komen ben ik 1 uur onderweg, met de auto is het 30min rijden (besides, ik heb agora fobie, dan stap je never nooit niet in het OV.)
Kilometer vergoeding is trouwens alleen dekkend als ik met de auto ga, OV abbo zou hoger uitvallen.

Binnendoor rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Francis op 19-08-2008 09:34 ]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Standeman
  • Laatst online: 21-11 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

"Maar Standeman, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Dat vroeg ik mezelf ook af, dus ben ik een baan gaan zoeken in de buurt. Nu sta ik soms wel in de file (A12), maar dat is maar peanuts met wat ik gewend was. Met een beetje geluk rijd ik het in een kwartier, met pech een klein halfuurtje.

Ik heb het andersom gedaan. Eerste werkte ik 60km van mijn woonplaats, nu nog maar 15km. Ik woon op een ontzettend leuke plek vlakbij zoetermeer. Ik zie echt geen reden om te verkassen.

Ja, als ik het fantastisch zou vinden om met het OV te reizen en ik tijd te veel zou hebben, dan zou het kunnen. Het varieert van 30 min tot 1 uur

Binnendoor rijden als het echt een zooitje is. Ik hoef maar klein stukje A12 waar meestal geen files staan. Mocht deze vaststaan, kan ik altijd nog binnendoor. Ik zou op de fiets kunnen, maar ik heb een pesthekel aan regen en ik heb geen "redelijke" fiets.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
Elke dag A50 van Ewijk tot Valburg/Heteren en 's middags de andere kant uit

"Maar Martin2005, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Omdat ik er langs moet naar mijn werk. En die baan zou ik niet graag opgeven!

Sorry, als je mijn uitzicht en tuin kent zou je die vraag niet stellen

Zou best kunnen, maar vergt dan een pontje, eind fietsen en dan de trein. En weet je wat een abonnementje bij de spoorwegen tegenwoordig kost?!?!!? (En in de CAO publieke omroep wordt dat niet 100% vergoed)

Sluiproutes, dagje thuiswerken, beetje flexibel met de werktijden omgaan
En ik wil mijn motorrijbewijs gaan halen....

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:35

Tacoos

i am i

Elke dag over de A67/A2 van Asten naar Veldhoven De A67 is onlangs uitgeroepen tot de gevaarlijkste snelweg van Nederland, oa omdat er zoveel vrachtwagens omvallen (toch ligt ie er best recht bij, die A67 8)7 )

"Maar Tacoos, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Om op mijn werk te komen, natuurlijk!
Overigens valt t nogal mee: 30 min zonder file, op een normale dag met een beetje file is het 45 min. En ik ben s morgens niet het zonnetje in huis, kan ik mooi tot mezelf komen.... :P

Daar zijn meerdere redenen voor:
- hoe dichter bij mijn werk, hoe duurder de huizen en het mijne is al duur genoeg!
- geen behoefte om in of bij een stad te wonen
- vrienden/familie dichtbij vinden we belangrijker dan werk dichtbij
- mijn werk is al een keer verhuisd, om daar nou steeds achteraan te gaan verhuizen wordt ook een dure grap....

ja , dat kan, echter dat kost me minimaal 2x tot 3x de tijd die ik incl file nodig heb met de auto.

Niet zo gek veel, dus.
Via de kortste omweg zonder file is het ook minimaal 45 minuten, dat levert dus nix op tenzij het echt vaststaat.
Verder vertrek ik juist niet al vroeg, omdat er dan een file van bouwvakkers en andere vroeg-opstaanders staat dorp uit.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Silver7
  • Laatst online: 31-10 16:48
"Maar Silver7, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Ik sta niet in de file, omdat ik met OV reis. Ik heb geen auto en ook geen lease-auto.

Ik wil mijn leven niet verplaatsen. Ach, over 3 a 5 maanden gesprekken voeren en evt. CV uploaden. Ik heb aantal vacatures gezien die in de buurt van mijn woonplaats zitten.

Dat doe ik al, OV wordt 100% vergoed. Het is wel 2 uur reizen (enkel), met de auto zou een uurtje duren mits je niet al te veel last heb van files en het bedrijf is in de buurt van snelweg. Lekker afslaan en dan ben je er :)

Als ik auto had, dan zou ik het volgende doen: Vroeg opstaan = Vroeg weg = minder files & lekker vroeg thuis

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Silver7 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:28:

Als ik auto had, dan zou ik het volgende doen: Vroeg opstaan = Vroeg weg = minder files & lekker vroeg thuis
Het is jammer dat dat niet voor iedereen een optie is ;(
Teveel bedrijven, heck zowat het hele bedrijfsleven is nog steeds een 8 tot 5 verhaal....

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

Cliffie

Trompetslet

Inderdaad. En heel vroeg opstaan is leuk, maar je moet op tijd naar bed of anders ben je snel gesloopt. Veel dingen gebeuren toch nog in de avonduren, dus ook niet echt een optie.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Silver7
  • Laatst online: 31-10 16:48
Cliffie schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:45:
Inderdaad. En heel vroeg opstaan is leuk, maar je moet op tijd naar bed of anders ben je snel gesloopt. Veel dingen gebeuren toch nog in de avonduren, dus ook niet echt een optie.
Gelijk heb je, 's avonds ben je nog wel even bezig met sport/tweakers.net/tvkijken/opruimen/zaken regelen.....

Op tijd naar bed is voor mij (als jongeman) moeilijk, waardoor ik toch maar 5-6 uur per dag slaap.
Maar vergeet niet dat ik ook zo'n 1 - 1,5 uur ook in de trein slaap, wat mooi meegenomen is.

Zelfs als ik met de auto ga, ga ik ook gewoon vreog opstaan. Ik vind vroeg thuis zijn wel lekker!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:15

beany

Meeheheheheh

En ik heb dus een baan gezocht die op de fiets te doen is. Was het file rijden helemaal beu. Leuk die lease auto, maar die kostte me naast de bijtelling ook nog eens onnoemelijk veel tijd.

Nu lekker op de fiets. 7 minuten heen, 7 minuten terug. Doe ik ook nog eens de helft van mijn dagelijkse beweging :P

Maar als ik de dagelijkse berichten zo hoor heeft mijn vertrek uit de files weinig verschil gemaakt :+

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• martin2005
beany schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:49:
Maar als ik de dagelijkse berichten zo hoor heeft mijn vertrek uit de files weinig verschil gemaakt :+
Nee, maar je inzet wordt door de achterblijvende filerijders wel gewaardeerd! d:)b
Francis schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:37:
Teveel bedrijven, heck zowat het hele bedrijfsleven is nog steeds een 8 tot 5 verhaal....
Mee eens. Dat hele flex- of telewerken valt niet echt goed bij de gemiddelde manager-in-charge op dit moment.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Francis schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:37:
[...]

dat is toch ook vroeg ;)

(/toolkit begint altijd wat later, scheelt trouwens ook in de files)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11 12:27

Wokschotel

Op 6 wielen

"Maar Wokschotel, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Ik werk in Eindhoven en woon in Tilburg. Ik pak dus dagelijks de A58 vanaf Tilburg naar Eindhoven en terug. Maar vaak zit ik bij klanten in zuid-Nederland of daarbuiten, of buitenland. Ik schat dat ik de helft van de tijd op kantoor zit.

Omdat mijn vriendin ook een baan heeft en gedetatcheerd wordt in Zuid-Nederland. Op dit moment zit ze in Zeeland dus Tilburg is precies midden in :)

Ja, dat kan. Ik mag 1e klas reizen en mijn kantoor ligt naast het station. Echter: met de trein doe ik er 55 minuten over omdat ik vanaf Tilburg Reeshof naar Eindhoven via Den Bosch wordt gestuurd :')

Vroeg vertrekken. Thuis werken. Hopen dat de werkzaamheden aan de randweg helpen. Hopen dat ooit de A58 vanaf Galder tot Eindhoven 2x3 wordt. Hopen dat ik ooit kan emigreren.

De islam kan uw vrijheid schaden

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 09:43
"Maar Evil_elmo waarom ga je elke dag in de file staan?"
omdat die auto's voor me stil gaan staan...
ik ben op dit moment gedetacheerd en moet nu zon 200km per dag en doe daar gemiddeld 2,5 a 3 uur over incl file. valt me nog mee. radiotje aan en wat drinken mee ik kom er wel

ben gedetacheerd en dat is dus tijdelijk wie weet waar ik later kom..?
en heb al mijn vrienden hier zitten, ik zou eerder van job wisselen dan van woonplaats.

OV Brrr niet mijn ding en heb een leasehok dus ja

ik ga vaak later weg dan ontloop ik de meeste drukte wel en is het goed te doen.

• majoh
  • Laatst online: 21-11 18:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Oss - Schipholrijk: 110 km enkele rit, waarvan bijna 90 over de A2, veel file door knooppunten Deil, Ouderijn en de vele op en afritten waardoor er veel verandering van baan is.

"Maar majoh, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Omdat ik het een hele leuke baan vind... Echter doe ik het ritje nu zo'n vier jaar, dus is het wel tijd voor iets anders, wil niet weten hoe veel tijd ik 'vergooid' heb met in de file staan.

Kan mn vrienden niet missen.

Kan best goed sinds een paar maanden, nu er een betere weg voor de bus aangelegd is. Echter kan ik met de auto sneller zijn, en zit ik liever in mn auto dan in de trein/bus in de spits, heb ik tenminste genoeg ruimte + lekker hard mn muziek aan.

Overdreven vroeg opstaan, uurtje of 5, zodat ik in de punt van de file zit (ja om 5.30 begint t al bij Deil...). Terug probeer ik dan rond 4 uur weg te gaan, zodat ik ook daar weer in de punt van de file zit, en nog iets aan mn avond heb. Lukt dat niet, ga ik eerst ff wat eten en dan richting huis na de file.
Thuis werken mag niet meer bij de klant waar ik zit, policy changes, maar kan altijd wel een hotel pakken als ik dat nodig vind, echter doe ik dit zo weinig mogelijk ivm punt twee.
Wat ik er verder aan ga doen is ander project zoeken binnen huidig bedrijf, lukt dat echter niet dan zal ik toch maar eens rond gaan kijken naar iets anders...

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Cliffie schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:45:
Het is in mijn vakgebied zelfs niet mogelijk om wisselende uren te draaien helaas....(nou vind ik het zelf niet zo'n ramp, 30 min heen en 30min terug max per dag is alleszins acceptabel)

• KatirZan
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

"Maar KatirZan, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Ik woon in Hoofddorp en werk in Haarlem & omstreken

Dagelijks A4, A9 en A1... stap ik voor 08:15 in de auto dan mis ik het meeste van de files, vaak lukt me dat niet.

Ik woonde dichterbij mijn werk, dagelijks kon het op de fiets of met de zuidtangent (20 minuten met de fiets of 10 minuten met de bus)

Mogelijk, alleen moet ik dan eerst naar Haarlem Centrum (met zuidtangent) a 45 minuten, vervolgens daar wachten op de bus richting A'dam ( á 15 minuten/20 minuten) of de trein richting A'dam CS (uitstappen bij Spaarnwoude), dit alles in plaats van een ritje van 30 minuten met de auto (inc. files)

Vroeg vertrekken of 15 minuten omrijden door binnendoor te rijden

Wabbawabbawabbawabba

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat is jullie 'signalement'

Ik sta dus vaak op de A2 in een zwarte Lancia Delta HPE TurboDiesel. Vrij herkenbaar aangezien er weinig van rijden. Toeter es als je me ziet, altijd leuk ;)

Kenteken is 86 DD TB

[ Voor 6% gewijzigd door Bertus op 19-08-2008 12:56 ]

Heeft ook een computer!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Bertus schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:48:

Ik sta dus vaak op de A2 in een zwarte Lancia Delta HPE TurboDiesel. Vrij herkenbaar aangezien er weinig van rijden. Toeter es als je me ziet, altijd leuk ;)
Zilverkleurige verlaagde VW Polo 6n2 uit 2000 :) Herkenbaar aan Xenon verlichting met blauwe led stadslicht.
Verder herkenbaar aan de VWForum.nl stickers op mijn achter zijruiten :)

Vaak op de A4 Hoofddorp - Badhoevedorp en A9 Badhoevedorp - Haarlem - Alkmaar, zo af en toe op de A1 tussen Haarlem en Amersfoort

[ Voor 4% gewijzigd door KatirZan op 19-08-2008 11:51 ]

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Wat me opvalt is dat er zoveel mensen kennelijk stevig balen van de files, maar niet willen verhuizen vanwege vrienden of familie in de buurt. Maar je bezoekt vrienden of familie toch meestal óf 's avonds doordeweeks, óf in het weekend? Op die tijdstippen staan er zelden files, terwijl er in de spits naar grote steden toe juist áltijd files staan. Het zou dus veel efficiënter zijn om bij je werk te gaan wonen, zodat je van/naar werk nauwelijks reistijd hebt, om vervolgens 's avonds of in het weekend je vrienden/familie te bezoeken, dan is het rustig en kun je lekker doorknallen.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Rode Volvo 440 GL kenteken DJ-LD-37
Stuk tussen ijsselstein en afslag ringweg maarsen, meestal vanaf 7:20 :)

• martin2005
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:30:
Wat me opvalt is dat er zoveel mensen kennelijk stevig balen van de files, maar niet willen verhuizen vanwege vrienden of familie in de buurt. Maar je bezoekt vrienden of familie toch meestal óf 's avonds doordeweeks, óf in het weekend? Op die tijdstippen staan er zelden files, terwijl er in de spits naar grote steden toe juist áltijd files staan. Het zou dus veel efficiënter zijn om bij je werk te gaan wonen, zodat je van/naar werk nauwelijks reistijd hebt, om vervolgens 's avonds of in het weekend je vrienden/familie te bezoeken, dan is het rustig en kun je lekker doorknallen.
Familie en vrienden wil je snel en makkelijk kunnen bezoeken zonder afspraken te maken, wil je op de fiets kunnen doen, wil je je kids lopend heensturen, etc, etc.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
Ik vraag me dan af: leef je om te werken, of werk je om te leven?

Wat betreft balen: ik baal niet van het fileleed opzich, maar de reden ervan. Als ik over de A7 rijd, hoef ik dat maar 15-20 minuten te doen, maar erger ik me kapot aan de linksplakkende slome automobilisten die met 90km/h vrachtwagens gaan inhalen, waar vervolgens een hele sliert continu remmende linksrijders achter hangt, die je vervolgens rechts inhaalt omdat jij gewoon constant de snelheid van de vrachtwagen aanhoudt. Ik blijf dan lekker constant achter de vrachtwagen rijden en tegen de tijd dat de "file" weg is kijk ik wel of ik kan inhalen.

Verder hebben ze hier op de provinciale wegen allerlei werkzaamheden. En dan niet een traject per keer, nee, ze leiden 2 trajecten om over de weg waar ik dagelijks langs moet, waardoor die 3x zo druk wordt, vervolgens gaan ze met rijdende afzettingen werken om precies in die weken het gras te komen maaien, wat nog helemaal niet zo hoog is als het normaalgesproken is als het gemaaid moet worden. Leuk dat ze aan de weg werken, maar waarom alles tegelijk?

• deepbass909

deepbass909

Daarnaast wil je vrienden en familie nog weleens onverwachts bezoeken en is het ook leuk als ze af en toe bij jou voor de deur staan. Als je verder weg gaat wonen maak je die drempel een stuk hoger (heb ik nu zelf mogen ervaren door van Nieuwegein naar Gouda te verhuizen). Reistijd naar het werk kan je daarintegen gewoon in plannen. Ik weet dat ik om 8 uur weg moet als ik om half 9 op m'n werk moet zijn. Files zijn in Nederland ook zo regelmatig dat je die ook gewoon mee kunt plannen. Het is zelfs zo voorspelbaar dat ik het presteer om op relatief onbekende wegen toch precies m'n reistijd weet te schatten (zelfs als die van Gouda via Utrecht CS naar Duitsland voert). Ik kom altijd binnen 15 minuten van de geplande tijd aan.
Wat ik zelf alleen niet begrijp is, als je op zoek gaat naar een woning, waarom mensen er dan geen rekening mee houden hoe de route naar het werk zal zijn. Ik heb eigenlijk alleen in Gouda gekeken een jaar geleden, puur omdat het voor mij beide kanten op heel acceptabel was. Mij eis was (ook ivm met de OV-vergoeding) dat er een IC richting Den Haag moest stoppen. Dan kom je snel uit op het traject Utrecht - Den Haag, Rotterdam - Den Haag of Amsterdam - Den Haag. Gezien mijn sociale leven in Utrecht, was dus traject Utrecht - Den Haag de enige logische keuze, en daar is maar 1 station tussen Utrecht en Den Haag, namelijk Gouda.
Tot nu toe heb ik ook nog geen spijt van Gouda, het enige minpunt is dat ik er alleen woon, maar dat is slechts een kwestie van tijd (tot ik een meid heb gevonden die zo gek is met mij samen te willen wonen :p )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind het relaxed om in dezelfde stad te wonen als mijn vrienden. Lekker langs fietsen of in een cafe'tje afspreken. Bevalt me uitermate goed.

Ontopic:

"Maar JvS, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Doe ik niet.

De stadnplaats waar ik werk (2x per week) is in de plaats waar ik woon. Verder werk ik op heel veel verschillende plekken (vrij vaak A'dam, maar kan door heel Nederland zijn)

Ja met gemak. Ik woon naast een station, ben in 3 min op CS Utrecht en al mijn werklocaties liggen in stadscentra. Ideaal. Ik doe dus alles met het OV :)

Geen rijbewijs hebben :+

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• majoh
  • Laatst online: 21-11 18:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Kenteken is 86 DD TB
Mijn signalement, A2 Den Bosch - Holendrecht:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ah1222/FIAT/Afb028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ah1222/FIAT/Afb029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ah1222/FIAT/Afb030.jpg

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

"Maar Wolfboy, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Sta ik niet, gewoon de trein pakken en klaar. Gouda - Rotterdam is anders niet te doen in de spits ;)
Sowieso werkt ik in het WTC Rotterdam waar geen betaalbare parkeerplaatsen in de buurt zijn.

Het is maar zo'n 40-50min met het OV, goed te doen.

Jup, al zou ik er met de auto veel sneller zijn.

Non-standaard tijden aanhouden, dan is het best rustig :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

KatirZan schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:38:
"Maar KatirZan, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Ik woon in Hoofddorp en werk in Haarlem & omstreken

Dagelijks A4, A9 en A1... stap ik voor 08:15 in de auto dan mis ik het meeste van de files, vaak lukt me dat niet.
Als je in Hoofddorp woont en je werkt in Haarlem wat heb je dan te zoeken op de A4 en A9? Je kan toch via de Drie merenweg gaan, of A5 (niet dat daar kan doorrijden) want uit je verhaal begrijp ik dat je in de Waarderpolder werkt? Of heb je losse klanten dan mag je mijn reactie als niet beschouwen :>

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

"Maar Jan, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Niet elke dag. Ik heb het genot om bij een top-tier consulting firm te werken die overal in Nederland, en overal ter wereld klanten heeft. Ik woon op 15 minuten fietsen van het kantoor op de Zuid-As, maar moet regelmatig naar clienten toe, met bijbehorende files.

Dan zou ik elke maand moeten verhuizen. :+

Naar kantoor: makkelijk (doe ik dan ook), naar clienten wat moeilijker. Meestal een combinatie van OV en taxi.

Vroeg rijden, bij vriendinnetje blijven slapen of een hotel pakken. :)

"Wat is je signalement?"

Mini Cooper 2008, blauw met wit dak en witte spiegels. :*)

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

"Maar Naboo, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Doe ik (bijna) niet

10 minuten met de auto is dichtbij genoeg ;)

OV kan, maar dat kost me 45 minuten ipv 10

Niks. 's Ochtends heb ik er geen last van, 's middags is er geen ontkomen aan.
Dan staat het al vanaf 3 uur vast.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

CycloneX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:35:
[...]

Als je in Hoofddorp woont en je werkt in Haarlem wat heb je dan te zoeken op de A4 en A9? Je kan toch via de Drie merenweg gaan, of A5 (niet dat daar kan doorrijden) want uit je verhaal begrijp ik dat je in de Waarderpolder werkt? Of heb je losse klanten dan mag je mijn reactie als niet beschouwen :>
Dat zou kunnen :) Als ik de 3-meren weg op moet moet ik zowiezo langs een stuk of 15 verkeerslichten, wat mij net zo lang duurt als in de file staan (let op : files irriteren mij niet ;) )
Ik werk idd in de Waardepolder, A5 heb ik een klein stukje van dus file zie ik daar niet ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

"Maar Et743, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Doe ik niet. Lekker in Groningen elke dag langs het kanaal naar het werk fietsen. Is gezond, leegt het hoofd en kost 15 minuten trappen.

Ik ben juist naast mijn werk gaan wonen. Niet te dichtbij, want fietsen levert tenminste een conditie op.

Vast, nooit geprobeerd iig want fietsen is leuk (en het regent vrijwel nooit)

Soms moet je de stad uit om familie of zo te bezoeken. Daarvoor staat idd een auto op de stoep. Files vermijden is consequent filegevoelige tijdstippen vermijden (uitslapen), drukke wegen vermijden wanneer er evenementen zijn en de randstad mijden.
Om 1 of andere reden zijn files in Frankrijk (Parijs) of Duitsland (Berlijn/Hannover) minder erg. Totaal stilstaan doe je daar niet waardoor het een stuk dragelijker is. En een volledige stop vind ik belastender voor mij en mijn auto dan sloom doorrijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 19-08-2008 19:50 ]

Verwijderd

_JGC_ schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:11:
[...]

Ik vraag me dan af: leef je om te werken, of werk je om te leven?
Dat vind ik eigenlijk nogal cru gesteld. Ik vind niet dat iemand die verhuist naar zijn werk om minder reistijd te hoeven spenderen meteen 'leeft om te werken'. Ik kan met evenveel grond de vraag terugspelen: als je elke dag uren in de file gaat staan, alleen maar omdat je niet bereid bent om die navelstreng met je (jeugd)vrienden en je familie door te knippen, wat zegt dat dan over je bereidheid om contacten op te doen in een nieuwe omgeving? Als je zo plaatsgebonden bent, wat zegt dat dan over je bereidheid om écht voor die carrière te gaan?

Misschien zit dat in de ICT anders (tsja, die mensen heb je hier nu éénmaal veel :P) maar in mijn vrienden- en kennissenkring heeft al een soort diaspora plaatsgevonden toen we van de middelbare school naar de universiteit gingen. De één ging naar Groningen en kwam te werken in Utrecht, de ander ging naar Amsterdam en kwam te werken in Den Haag, weer een ander wilde naar Maastricht en kwam te werken in België. Het was dus al niet te vermijden dat je elkaar vantevoren moest bellen als je biertjes wilde doen, gewoon omdat iedereen ergens anders woonde. Ook mijn familie heeft zich (godzijdank) niet haar hele bestaan op dezelfde plek opgehouden en daar voortgeplant maar heeft zich ook, deels uit sociale, deels uit economische overwegingen, over Nederland verspreid.

Anyway, ik wil mensen die per se op dezelfde plek willen blijven wonen absoluut niet te na spreken, maar er nog wel méér in het leven dan alleen maar 'onverwacht' bij elkaar op bezoek gaan. Zoals ik al zei, ik zie hier ook mensen die elke dag om 05.30 al in de auto zitten. Is dat wel een leven? Hoeveel tijd heb je nog om gezellig een hapje en een drankje met vrienden te doen als je elke avond om uiterlijk 22.00 in bed moet liggen, omdat je anders de volgende ochtend veel te gaar bent?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 11:07 ]

Verwijderd

^^Ach, alle leuke yuppen wonen toch in Amsterdam... ;)

Zonder al te veel onzin, ik zie dat veel van mijn vrienden in Utrecht, Rotterdam, Den Haag of Amsterdam terechtkomen. De mensen die blijven hangen in mijn studentenstad (Tilburg) zijn vaak de minder ambitieuze figuren.

/me woont in Amsterdam en kan 75% van zijn vrienden in 15 mins fietsen bereiken.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Daar heb je trouwens zeker een punt.

De enige lui die ik ken die zich inderdaad daadwerkelijk hebben afgevraagd "werk je om te leven, of leef je om te werken" werken nu maar 3 ~ 3,5 dag per week. Die zijn tot de volgende conclusie gekomen: "Je hebt geen geld nodig om van het leven te genieten, maar tijd" ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Verwijderd

"Maar, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Ik moet toch bij mn opdrachtgever komen??

Ik woord gedetacheerd, de ene keer dichtbij, andere keer ver weg. een camper is ook geen optie!

Ja, dat kan, er is alleen geen garantie van een goede aansluiting

Voor 7 uur de deur uit heen en voor 4 uur de weg op terug. en hard rijden waar mogelijk

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 19:12

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:24:
"Maar, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Ik moet toch bij mn opdrachtgever komen??

Ik woord gedetacheerd, de ene keer dichtbij, andere keer ver weg. een camper is ook geen optie!

Ja, dat kan, er is alleen geen garantie van een goede aansluiting

Voor 7 uur de deur uit heen en voor 4 uur de weg op terug. en hard rijden waar mogelijk
Haha, zeker het laatste puntje is herkenbaar voor mij. Zit ook in de detachering trouwens dus eigenlijk geldt alles van jouw post ook voor mij wel ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25

Chakotay

Lick here to continue

"Maar chakotay, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Doe ik niet, ik ga er lachend tussendoor.

Ik zit in de detachering, dat heeft niet zoveel nut. In 3 jaar tijd heb ik nu in Meppel, Deventer en 3 plekken in Amsterdam gezeten, en volgende week begin ik in Utrecht. Amersfoort is voor mij lekker centraal :)

Alles kan. Ik vind bussen echter trage omrijdende ondingen, en de trein is vaak nogal volgepakt. Mijn volgende werkplek zit praktisch op Utrecht Centraal, maar nog blijf ik met de motor gaan...

Met de motor gaan, het gaat dan alleen iets langzamer als er file staat, en ook bij stoplicht-opstoppingen in steden scheelt het heel veel tijd. Zeker op het stuk Amersfoort <-> Amsterdam dat ik het afgelopen jaar dagelijks heb gedaan scheelde het me soms wel een uur reistijd per richting.

Signalement
Blauw/witte Suzuki GSX650F, 2008. Vanaf dinsdag dagelijks op de A28 tussen Amersfoort en Utrecht (of de N237) te vinden, nog geen idee hoe laat :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 10:37

Goverman

not loaded

"Maar Goverman, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Ik rijd, wanneer mogelijk met collega, eigenlijk tegen de spits in (van Den Haag naar Delft in de ochtend en 's middags dezelfde weg terug). Mijn huis staat niet ver van de snelweg, aan de weg die uitkomt op de aansluiting met de Utrechtsebaan (A12).

Ik woonde wegens stage in Den Haag en ben in de buurt werk gaan zoeken (dat werd Delft). Toen woonde ik op +/- 40 autominuten van mijn werk, met het OV zo'n 50 minuten. Nu woon ik dus dichterbij de snelweg én een station (Laan van NOI). Autominuten rond de 15 / 20 minuten, met het OV 40 minuten. Wonen en werken lig dicht genoeg bij elkaar dus...

Dat kan wel, maar ik heb besloten te gaan carpoolen. Gaat sneller, is gezelliger (met collega) én productiever: ik carpool met een rechtsstreekse collega en bespreken tijdens het korte ritje natuurlijk al veel werkgerelateerde zaken.

Bovendien werken we bij Rijkswaterstaat. Dan moet je met de auto kunnen (hoewel OV wel wordt gepromoot, maar de ratio is 1:1,5. Als de reistijd met OV minstens 1,5 keer langer is (met een minimum van 30 minuen) mag je met de auto (vergoed), anders niet (als in, mag wel, maar dan met bijna geen vergoeding).

Niets... De enige file is op de A13, maar dat is (zo blijkt uit de eerdere Trajectnota/MER uit 2005 t.b.v. de aanleg van de A4 Delft-Schiedam) ongeveer 48 seconden (tussen kp. Ypenburg en Delft-noord). Dat zal nu wel langer zijn (zo'n 5 minuten vertraging buiten de vakantie ofzo).

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• The - DDD
  • Laatst online: 22:48
Traject: Deventer -Odijk (aan A12 ten oosten van Utrecht bij Driebergen) -> A1 A50 A12 of A1 A30 A12 of A1 binnendoor A12

"Maar The-DDD, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Detachering, doe meestal wat langer lopende klussen. Zit op dit moment al 10 maanden in Odijk (vlak voor Utrecht).

Elk jaar verhuizen?

Tijd lang gedaan naar Amsterdam Zuid-Oost, prima optie als het station dicht bij de werk locatie is. Werkgever maakt er geen probleem van, is goedkoper dan de Diesel die het anders kost. Huidige klus is het echter geen optie.

Laat vertrekken, werk vaak van 9:30 tot 18:00. Als het echt ver weg is ga ik lekker in een hotel slapen en rond die overnachting lange dagen maken zodat ik vrijdags weinig hoef te werken. Echter huidige klus niet nodig.

"Wat is je signalement?"

Mini Cooper D 2007, blauw met wit dak, witte strepen, witte spiegels, Xenon koplampen, geblindeerd glas achter, blauw half leder interieur :*) Heb er wel iets te veel opties (6000+) in laten hangen door de lease maatschappij. :D

Als je op de A1, A12, A30 of A50 rijdt in de driehoek Utrecht Deventer en Arnhem en er komt in vrij verkeer een laagvliegende (veel te hard rijdende) maar niet klevende of andere rare fratsen uithalende blauwe Mini Cooper voorbij, waarschijnlijk ben ik het. Ik probeer mijn rijstijl wel aan te passen, maar vooral die bocht A50 naar A12 richting Utrecht is zo lekker om met 140 te nemen (advies snelheid 90).

[ Voor 4% gewijzigd door The - DDD op 21-08-2008 12:22 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

"Maar Erkens, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Doe ik niet, de file komt om mij heen staan :+
Nee, ik heb in principe geen last van files, soms wel het laatste stuk van mijn rit dat het wat drukker is (Knooppunt A28/A1).

Nog geen noodzaak, gaat prima zo

Ja, alleen de verbinding is niet echt ideaal.

Vroeg op kantoor, vroeg naar huis :Y)
Daarnaast rij ik maar een klein stuk op de A28 (Afrit Nijkerk <-> eerste afrit Amersfoort) en voor de rest rijd het in principe wel door. Heb wel een paar keer via A6/A1/A28 gereden, maar dat is helemaal niet aan te raden. Ook via Harderwijk wel geprobeerd om daar al de A28 op te gaan, maar daar is het gewoon een stuk drukker.

Verwijderd

The - DDD schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:18:
Als je op de A1, A12, A30 of A50 rijdt in de driehoek Utrecht Deventer en Arnhem en er komt in vrij verkeer een laagvliegende (veel te hard rijdende) maar niet klevende of andere rare fratsen uithalende blauwe Mini Cooper voorbij, waarschijnlijk ben ik het. Ik probeer mijn rijstijl wel aan te passen, maar vooral die bocht A50 naar A12 richting Utrecht is zo lekker om met 140 te nemen (advies snelheid 90).
Dat klinkt bekend: de bocht van de A2 naar de A10 mag je ook maar met 70 nemen, maar met 130 gaat die toch een stukje lekkerder!

/me loves Mini wegligging! O+

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 03:45
"Maar Silvos, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Doe ik niet, ik ben namelijk gezegend met 1 van de laatste stukjes filevrije snelweg op weg naar mijn werk, te weten de A58 vanaf goes richting Vlissingen. Ik moet wegens mijn (parttime) werk op bijna alle tijden en dagen van de week dit stuk van 25 km afreizen en ik heb nog nooit een file gezien. Alleen in de zomertijd staat er nog wel eens een kilometertje aan het eind van de snelweg voor het strand, maar dat is makelijk te omzeilen.
Ik woon goed zoals het is, bovendien is er niet echt noodzaak om dichterbij te gaan wonen.
Dit is niet mogelijk voor mijn werk. Ik heb echter een OV-jaarkaart gekregen dus ik zal wel iets vaker met het OV gaan maar dan voornamelijk voor mijn school omdat dat wel met het OV te bereiken is, en bovendien een hoop geld scheelt.
Geen of weinig gebruiken maken van snelwegen waar files voorkomen.

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:04:
[...]

Dat vind ik eigenlijk nogal cru gesteld. Ik vind niet dat iemand die verhuist naar zijn werk om minder reistijd te hoeven spenderen meteen 'leeft om te werken'. Ik kan met evenveel grond de vraag terugspelen: als je elke dag uren in de file gaat staan, alleen maar omdat je niet bereid bent om die navelstreng met je (jeugd)vrienden en je familie door te knippen, wat zegt dat dan over je bereidheid om contacten op te doen in een nieuwe omgeving? Als je zo plaatsgebonden bent, wat zegt dat dan over je bereidheid om écht voor die carrière te gaan?

Misschien zit dat in de ICT anders (tsja, die mensen heb je hier nu éénmaal veel :P) maar in mijn vrienden- en kennissenkring heeft al een soort diaspora plaatsgevonden toen we van de middelbare school naar de universiteit gingen. De één ging naar Groningen en kwam te werken in Utrecht, de ander ging naar Amsterdam en kwam te werken in Den Haag, weer een ander wilde naar Maastricht en kwam te werken in België. Het was dus al niet te vermijden dat je elkaar vantevoren moest bellen als je biertjes wilde doen, gewoon omdat iedereen ergens anders woonde. Ook mijn familie heeft zich (godzijdank) niet haar hele bestaan op dezelfde plek opgehouden en daar voortgeplant maar heeft zich ook, deels uit sociale, deels uit economische overwegingen, over Nederland verspreid.

Anyway, ik wil mensen die per se op dezelfde plek willen blijven wonen absoluut niet te na spreken, maar er nog wel méér in het leven dan alleen maar 'onverwacht' bij elkaar op bezoek gaan. Zoals ik al zei, ik zie hier ook mensen die elke dag om 05.30 al in de auto zitten. Is dat wel een leven? Hoeveel tijd heb je nog om gezellig een hapje en een drankje met vrienden te doen als je elke avond om uiterlijk 22.00 in bed moet liggen, omdat je anders de volgende ochtend veel te gaar bent?
Op zich heb je sowieso een goed punt. Ik ben dichterbij gaan wonen omdat ik bijna 1,5 uur reizen (Nieuwegein - Den Haag) elke dag echt teveel tijd vond kosten. 's Ochtends vroeg weg, dus 's avonds vroeg naar bed en 's middags / 's avonds laat thuis, dus bijna geen avond over. Nu sta ik 's ochtends iets na 7 op, ga om 10 voor 8 de deur uit, en ben rond 6 uur 's middags weer thuis om vervolgens 's avonds rond 12 uur weer te gaan slapen. Ik heb door dichterbij te gaan wonen dus meer vrije tijd over.

Maar je hebt ook mensen die dichterbij gaan wonen om zo de winst op reistijd om te kunnen zetten in extra werktijd. Dan ben je imo wel bezig met leven om te werken.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:04:
[...]

Als je zo plaatsgebonden bent, wat zegt dat dan over je bereidheid om écht voor die carrière te gaan?
Die carriere is natuurlijk maar net hoe je er zelf tegen aankijkt. Ik denk dat maar een klein deel van de mensen gaat werken met het doel om uiteindelijke de absolute top te behalen. Persoonlijk lijkt het me verschrikkelijk om jarenlang elke week 60 uur te moeten draaien, waarvan 20 uur in je eigen tijd, omdat je nou eenmaal moet laten zien dat je 'hart voor de zaak' hebt.
Veel mensen willen gewoon lekker hun werk doen en genoeg tijd over houden voor ander dingen.

Gelukkig zit ik in een hele relaxte beroepsgroep. Ik sta eigenlijk nooit in de file, misschien 1 of 2 keer per maand, ben 11 dagen vrij per maand en hoef geen moeite te doen om 'carriere' te maken.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• C00KW4US
  • Laatst online: 21-11 15:07
The - DDD schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:18:

Detachering, doe meestal wat langer lopende klussen. Zit op dit moment al 10 maanden in Odijk (vlak voor Utrecht).
offtopic: Zeker bij VTSPN gedetacheerd?

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:47

TiMMieJ

PSN: Orixez

"Maar TiMMieJ, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Moest van de baas en werd er voor betaald! Nu aan het switchen van job en ga dan ook lekker met de motor naar werk.

Ga nu naar een nieuwe baas die dichter bij zit.

Zal vast wel kunnen naar de bloemenveiling Aalsmeer maar ik hou wel van wat vrijheid.

Lekker met de motor naar werk gaan per 1 september.

• RagaBaSH
  • Laatst online: 20-11 13:20

RagaBaSH

Huttenbouwer

"Maar RagaBaSH, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Doe ik niet, ik heb het genot om 25 km woon-werk verkeer te hebben, waarvan 20km A35/A1. Hier rijd ik eigenlijk minimaal 110kmh.

Sterker nog, ik ben dit jaar verder weg verhuisd (van 20km woon-werk naar 25km), en de reistijd is er korter door geworden.

Nee, om een beeld te schetsen: met het OV --> 30 min bus, 15 min trein, 30 min bus. met de auto: 20 min. het OV is geen optie. Laat staan dat ik met het OV naar een klant toe ga.

Niet in de randstad wonen/werken en/of zijn.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• The - DDD
  • Laatst online: 22:48
C00KW4US schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:16:
[...]

offtopic: Zeker bij VTSPN gedetacheerd?
Ligt wel voor de hand he. :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

"Maar tazzman, waarom ga je elke dag in de file staan?"

Nou ja file? Het is s'ochtends inderdaad druk op de "snelweg" (SH1) tussen Petone en Wellington, vooral daar waar SH2 vanuit Kapiti Coast erbij komt. Af ent toe even remmen en doorschuifelen en na 5 tot 10 minuten ben je wel door het drukste stukje heen. Hinderlijk is het niet.

In de binnenstad (Central Business District - CBD) zijn honden verboden. Ik heb een hond dus midden in Wellington kan ik niet wonen. Omdat ik graag een leuk huis heb aan het water met uitzicht over de stad, woon ik aan de andere kant van de baai. Ik hou graag van mijn rust dus dichterbij mijn werk houdt in wonen in een drukkere wijk, met meer verkeer en minder ruimte om je heen.

Jazeker wel. Ik heb een prima bus verbinding waarmee ik binnen 30 tot 40 minuten van deur tot deur reis. Het probleem is dat deze bus verbinding s'ochtends perfect is en er meerdere express bussen naar het centrum gaan (lijn 85, Eastbourne Express). Het probleem is dat er s'avonds maar *1* express bus gaat om 17:25 en dat mij vaak gewoon niet uitkomt. En de reguliere bus (lijn 81) neemt een flinke omweg met flink meer stops.

Alternatief is de veerboot - die gaat over de baai van Days Bay naar Wellington CBD en die neem ik meestal op vrijdags. De veerboot is meer dan 2x zo duur als de bus en bij slecht weer vaart hij niet. Het is deze week schitterend weer dus ik ben vandaag wel met de veerboot zodat ik vanmiddag onderweg naar huis een lekker biertje kan nemen en genieten van de cruise door de baai.

Ik ga meestal wat later van huis. De meeste kiwi's beginnen tussen 08:00 - 08:30. Wanneer ik om 08:30 de weg op ga is er veel minder verkeer en ben ik meestal wel binnen 20 - 25 minuten in de parkeergarage op mijn werk.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Maar dion_b, waarom ga je elke dag in de file staan?"
File? Ik fiets erlangs :z

En die ene keer per week dat ik ergens anders moet zijn voor werk rij ik ofwel tegen de files in, danwel ga ik met OV.

Sowieso heerlijke woon-werk, ik kan door hartje centrum als ik aapjestoeristjes wil kijken, langs de singels als ik daar geen zin in heb, op de Leidseplein al fietsend een ochtendkrant van de uitdeler krijgen, en dan het laaste stuk door het Westerpark, 's ochtends rustig, 's middags gezellig (en hier en daar best mooi uitzicht O-) )

Heb ik gedaan. Ik huur bewust om flexibel te zijn, kopen bindt je veel te sterk op een enkele plek. En dan gaat je halve leven in je reistijd zitten. 35min fietsen vind ik eigenlijk al meer dan ik zou willen. En waarom niet nog dichterbij? Heb ook een vriendin die werkt, en nu wonen we aan de kop van de A2 waar zij ook niet veel meer reistijd heeft naar haar werk (Nieuwegein).

Nieuwe baan op andere plek? Dan zou ik serieus overwegen weer te verhuizen naar locatie die op dat moment beste compromis is qua reistijd voor mij+vriendin.

En vrienden/familie dan? Mijn familie zit grotendeels op andere werelddelen, het ene gehucht in dit moeras of het andere maakt op zo'n schaal geen drol uit. Familie van vriendin zit wel in NL, maar ook goed uitgespreid, onze vrienden ook. IMHO zijn vriendschappen die een afstand van enkele tientallen km niet kunnen overleven waardeloos te noemen. Juist als je wat verder weg woont kom je erachter met wie je *echt* een band hebt en met wie niet :z

*kan*, maar zelfs in een stad valt het qua reistijd tegen, ruim drie kwartier als alle aansluitingen meezitten. Dat gezegd, als het weer weer eens flink tegenzit doe ik het toch (tig combo's mogelijk, trein+bus is makkelijkste, trein+trein+stukje lopen is het snelst). OV kosten kan ik toch declareren op het werk :)

In A'dam wonen, dan rij je bijna altijd tegen de files in als je naar buiten moet, verder trein pakken als het zinnig is - en/of eerder/later vertrekken. Andere goede is de avond van tevoren naar vrienden in de buurt gaan en daar logeren. Sowieso goede manier om de contacten goed te houden en alsnog die biertjes te pakken :9

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 21-08-2008 23:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Wok

Dakloos...

"Maar Wok, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Doe ik niet (meer). Ik woon in Eindhoven en mijn huidige opdrachtgever zit in Oirschot. Lekker binnendoor via de Oirschotsedijk/Eindhovensedijk. Twintig minuten enkele reis :)

Heb ik recent dus gedaan. Mijn werkgever zit in Eindhoven, maar ik woonde in Zwolle. Omdat onze opdrachtgevers toch voornamelijk in Brabant zitten, ben ik naar Eindhoven verhuisd. Heeft wel een paar jaar geduurd om tot deze stap te komen, omdat mijn sociale leven zich ook voornamelijk rondom Zwolle bevond, maar de afgelopen jaren heb ik mijn sociale netwerk over het hele land uitgebreid, waaronder dus ook in (regio) Eindhoven, waardoor de stap om te verhuizen makkelijker voor me is geworden (en de baas heeft de verhuizing betaald ;) ).

Da ken. :P Maar naar kantoor van de werkgever (eens per maand) is sneller per fiets of te voet :D Naar kantoor van mijn huidige opdrachtgever is de auto het snelst, gevolgd door de fiets. Daarnaast zuigt het OV. Alleen als het echt niet anders kan, stap ik in de bus/trein, maar anders: no way. Ik zou nog eerder gaan liften, wat overigens een avontuur op zich is :)

Toen ik nog Zwolle-Eindhoven vv reed, heb ik ook met enige regelmaat een lifter meegenomen. Was leuk :) Je ontmoet andere mensen en je hebt wat aanspraak tijdens de (lange) rit :)

Ik heb momenteel geen files op mijn woon-werk verkeer. Heb ik ze wel, dan weet ik vaak heel snel een alternatieve route te vinden :) Als het verkeer echt te slecht is, werk ik vanuit huis :)

"Wat is je signalement?"
Gifgroene (of citroengeel zo u wilt) Peugeot 308: 40-ZP-BR :)

[ Voor 9% gewijzigd door Wok op 22-08-2008 02:17 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

"Maar crisp, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Niet echt; ik moet van Hilversum naar Amersfoort en dat is redelijk 'tegen de files in'. Daarbij met onze flexibele werktijden kies ik er voor laat te beginnen (9 uur van huis weg, ik ben sowieso geen ochtendmens). Daar staat tegenover dat ik 's avonds vanuit huis nog veel werk verzet. Overuren doen wij niet aan, gelukkig maar want ik zou toch maar de tel kwijtraken :P

Ik woon dus al redelijk dicht bij het werk. Enkele reis is 25 kilometer. Voorheen werkte ik in hartje Hilversum maar moest ik wekelijks op en neer naar Frankfurt :P

Ja, dat kan. Maar van deur tot deur ben ik met de auto toch sneller en comfortabeler. In vorige jobs heb ik heel wat met OV gereist, maar ik ben toch blij dat ik dat niet meer hoef te doen: naast slechte dienstregelingen en vertragingen zit je in het OV toch vaak als een haring in een blik; geen zitplaatsen en geen privacy...

Later van huis gaan dus, en proberen om voor de files weer thuis te zijn. Dat laatste lukt uiteraard niet altijd helaas...

"Wat is je signalement?"
Donkerblauwe Peugeot 307SW: 94-TD-LP

Intentionally left blank

• Korvaag
  • Laatst online: 00:49
"Maar sjoko, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Detachering... dus dan heb je het niet altijd voor het kiezen. Momenteel valt het mee. Van IJsselstein naar Gouda. Vertrek om 6:55, aankomst om 7:30 en ik werk dan tot 16:00 zodat ik de avondspits ook nog iets voor ben.

Detachering, dus je kan niet blijven verhuizen. Je wilt ook wel ergens een keer wat opbouwen. Verhuizing van studiestad Enschede naar IJsselstein was al kut ivm vrienden.

Matig.. IJsselstein heeft geen treinstation. Moet eerst naar Utrecht centraal (30 minuten).

werken van 7:30 - 16:00

"Wat is je signalement?"

A12, Honda Civic Hybrid, blauw, 52-GBK-5

UNOX: The worst operating system

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Sjoko schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:45:
"Maar sjoko, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Detachering... dus dan heb je het niet altijd voor het kiezen. Momenteel valt het mee. Van IJsselstein naar Gouda. Vertrek om 6:55, aankomst om 7:30 en ik werk dan tot 16:00 zodat ik de avondspits ook nog iets voor ben.

Detachering, dus je kan niet blijven verhuizen. Je wilt ook wel ergens een keer wat opbouwen. Verhuizing van studiestad Enschede naar IJsselstein was al kut ivm vrienden.

Matig.. IJsselstein heeft geen treinstation. Moet eerst naar Utrecht centraal (30 minuten).

werken van 7:30 - 16:00

"Wat is je signalement?"

A12, Honda Civic Hybrid, blauw, 52-GBK-5
IJsselstein verlaten kan je in de spits al 10 minuten kosten.....
offtopic:
waar woont jou huis in IJsselstein?

• Korvaag
  • Laatst online: 00:49
Francis schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:07:
[...]

IJsselstein verlaten kan je in de spits al 10 minuten kosten.....
offtopic:
waar woont jou huis in IJsselstein?
Haha.. klopt.. daarom moet ik ook gewoon om 6:55 in de auto zitten.. zit ik om 7:00 of 7:05 in de auto.. dan kom ik door 5 minuten later vertrekken gewoon 15 minuten later aan :D Gelukkig sta ik niet vast *in* ijsselstein omdat ik via het zuiden ijsselstein verlaat.

Komt doordat je vast staat op 'rondweg' voor de stoplichten.. en dan ook direct problemen krijgt bij het knooppunt A2 -> A12. De baan naar Den Haag is altijd wel vrij maar rond die tijd stroomt ook die vol met auto's die de andere kant op richting Arnhem willen. Die moeten vervolgens invoegen op de rechterbaan, en ik sta daar maar te wachten totdat ik er langs kan om de andere kant op te gaan.

Wordt tijd voor gescheiden rijbanen daar. En het wordt tijd voor het doortrekken van de rondweg naar de A12 de Meern ipv dat ik daar eerst ijsselstein voor door moet en daarna over een k*tweggetje :P

Ow edit:
Boliviahof.. ik heb nog geen eigen huis. Ik woon daar in bij een huisbaas die een kamer verhuurt. Omdat ik van Enschede afkom en hier niet ingeschreven stond heb ik nog steeds geen appartement kunnen vinden hier in de regio. Een huis kopen is geen optie want daar is mijn inkomen nog niet naar. Beetje het startersprobleem. Ik heb dit kamertje kunnen vinden via via. In feite woon in nog steeds als toen ik student was.. alleen betaal ik er nu meer dan 2x zoveel voor :D
Waar woont jouw huis?

[ Voor 22% gewijzigd door Korvaag op 22-08-2008 09:36 ]

UNOX: The worst operating system

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Oranje Nassaulaan, dus ik moet de utrechtseweg helemaal uit, en ze staan soms al bij mij zowat voor de deur stil....
Ik rij daarom ook via de Meern naar Utrecht toe, kwa tijd scheelt het niet zo gek veel, maar het rijdt wel door....

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-11 15:15
"Maar MoZe, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Ik was net dichterbij m'n werk gaan wonen, toen m'n baas besloot de toko naar Lelystad te verhuizen.

Omdat ik dan een hele hoop geld verlies op de verkoop van dit huis. Bovendien wil ik helemaal niet in Lelystad wonen en tenslotte wonen we nu heerlijk dicht bij het station, zodat mijn vrouw wel met het OV naar haar werk kan.

Ja, dat kan. Mits ik de avond ervoor vertrek.

Ik werk van 7:30 tot 16u en zoveel mogelijk thuis (maar hier doet mijn baas nogal moeilijk over, gelukkig heb ik op dit moment een medische indicatie).

"Wat is je signalement?"
Een grijsbruine Mazda 323 fastbreak DiTD. Kenteken begint met het cijfer 16.
's Ochtends tussen 6:30 en 7u op de A1, 's middags tussen 16:30 en 17u. Verder rijd ik ook op de A27 en A6, maar daar staat eigenlijk nooit file. Op vrijdagmiddag kun je me aantreffen op de A28 tussen Harderwijk en Amersfoort, omdat het dan op de A1 zo druk is dat ik dat niet eens probeer.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MoZe schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:45:
's Ochtends tussen 6:30 en 7u op de A1, 's middags tussen 16:30 en 17u. Verder rijd ik ook op de A27 en A6, maar daar staat eigenlijk nooit file. Op vrijdagmiddag kun je me aantreffen op de A28 tussen Harderwijk en Amersfoort, omdat het dan op de A1 zo druk is dat ik dat niet eens probeer.
Hmm, ik reis tussen dezelfde steden (Lelystad - Amersfoort) en op ongeveer dezelfde tijdstippen alleen dan in tegengestelde richting (woon in L'stad, werk in A'foort) zelf ben ik een paar keer via de A6/A27 gereden, maar voor mij hoeft dat niet meer, veel te druk. Zelf rij ik dus altijd "binnendoor" via de N302, N305, N301 en de A28 en in principe nooit last van files, alleen 's middags wat drukte om Amersfoort uit te komen en 's ochtends af en toe wat langzamer rijden bij het knooppunt A1/A28.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 11:32

Halfkakkende

Vandring

"Maar Halfkakkende, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Omdat ik bij Amsterdam-RAI werk en in Almere woon. Hierdoor moet ik elke dag die vervloekte brug over (A6). Ik rijd dus dagelijks A6-A1 (via spitsstrook)-A10.

Almere <-> Amsterdam is niet zo ver, in Amsterdam wonen wil ik niet.

Naar kantoor is het makkelijk mogelijk, maar naar clienten wat moeilijker. Daarnaast heeft mijn werkgever mij geen leaseauto gegeven om vervolgens met de trein te komen (hoewel ik ook een NS Business Card heb)

Ohja, OV is vieeeesss.

Vroeg rijden. Ik vertrek om 6:15 en ben dan rond 7 uur op kantoor. 15 minuten later = 30 minuten later op kantoor. Een keer de fout gemaakt om om 7:15 te vertrekken. Ik kwam tegen half 10 aan. Nooit weer.

"Wat is je signalement?"
Zwarte Ford Focus uit 2008. Gemaakt van gaaf!

[edit]
Overigens neem ik die files redelijk voor lief (ook op de terug weg waar ik doorgaans veel langer over doe), want doorvoor komt een hoop comfort terug. Lekker muzikje hard, airco aan, stoeltje wat naar achter, beetje bellen (via de carkit uiteraard ;))...Heerlijk, dat heb ik in de trein allemaal niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Halfkakkende op 26-08-2008 14:37 ]

MUZIEK!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
"Maar Zosas, waarom ga je elke dag in de file staan?"

GELUKKIG heb ik met mijn huidige opdracht geen file. Het is slechts 15km via de A9 en nog tegen de drukte in. Vorige opdrachten was het helaas soms wel het geval. Waarom ik er in sta? Inherent aan de keuze van mijn vak (IT detachering)

Ik werk op detacheer basis. Oftewel om de zoveel tijd een andere klus. De meeste klussen zijn in en rond A'dam, maar daar wil ik niet wonen. Ik reis liever iets meer dan kom dat thuis in een rustige "groene" omgeving waar mijn kinderen in rust kunnen opgroeien... lekker dorps.

Dat kan meestal wel, echter ben ik met het OV vaak langer onderweg dan met de auto. Daarnaast beperk ik mij in de vrijheid van komen en gaan en zit ik telkens op de klok te kijken en hopen dat ik niet de volgende trein mis.

welke files :P
Maar vorige projecten:
- 's ochtends thuiswerken en na de files naar kantoor.
- vroeg beginnen, maar dat is ook niet atlijd even fijn.
- gewoon meer thuiswerken
- achteraan aansluiten en beetje radio luisteren
- achteraan aansluiten en alle telefoongesprekken alvast voeren, dan is het toch alvast werken :)

"Wat is je signalement?"
Nissan Qashqai _/-\o_ (nu een octavia... deuk in de QQ en staat bij het schadebedrijf)

[ Voor 4% gewijzigd door Valandil op 26-08-2008 15:50 ]

wijze woorden

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-11 15:15
Erkens schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:16:
[...]

Hmm, ik reis tussen dezelfde steden (Lelystad - Amersfoort) en op ongeveer dezelfde tijdstippen alleen dan in tegengestelde richting (woon in L'stad, werk in A'foort) zelf ben ik een paar keer via de A6/A27 gereden, maar voor mij hoeft dat niet meer, veel te druk. Zelf rij ik dus altijd "binnendoor" via de N302, N305, N301 en de A28 en in principe nooit last van files, alleen 's middags wat drukte om Amersfoort uit te komen en 's ochtends af en toe wat langzamer rijden bij het knooppunt A1/A28.
Jouw richting is inderdaad drukker dan de mijne. Over Harderwijk is het voor mij 10 minuten langer dan over de A1/A27/A6, dus dat doe ik alleen als er meer dan 10 minuten file staat op de A1 (met mijn werktijden is dat eigenlijk alleen op vrijdagmiddag). Binnendoor, zoals jij het omschrijft levert nog meer extra reistijd op en is dus niet rendabel voor mij.
Bovendien heb je op vrijdagmiddag op de A28 richting het zuiden vaak wel de ruimte om je uitlaat even schoon te blazen, wat ook af en toe nodig is >:)

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Speedpete
  • Laatst online: 14-11 12:28

Speedpete

was barman

"Maar Speedpete, waarom ga je elke dag in de file staan?"
Omdat ik naar m'n werk wil, duh, en 's avonds weer naar huis wil :+

Omdat ik daar, buiten collega's, geen ziel ken. Dan woon ik dus om te werken en daar heb ik vooralsnog geen trek in. Maar mocht de kilometerheffing dik tegenvallen dan koop ik een huis in de buurt van m'n werk en een vakantiewoning in mijn huidige omgeving voor de weekenden.

Absoluut, maar dat kost me op een dag meer dan 2 uur extra, daarnaast moet ik dan om vastgestelde tijden vertrekken wat ik weiger.

Weinig, ik ken een stukje sluiproute / alternatieve route welke door de navigatiesystemen niet aangegeven wordt, dat gaat al jaren goed, verder is het veel rechts blijven rijden, wat meestal de snellere route is.
Daarnaast scheelt het me niet zoveel tijd. Geen files betekend 30 minuten reistijd, files 40 tot 45. Daar is goed mee te leven.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Pagina: 1