Toon posts:

Message delayed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of ik in het juiste forum post maar hier de vraag:
Wij hebben op ons bedrijf een emaillist welke wij wekelijks gebruiken.
Nu krijgen we dagelijks heel veel emails terug met message delayed. De mailadressen heb ik reeds verwijderd uit ons bestand.
Kan ik voorkomen dat ik elke dag/uur van die emails terugkrijg?
Sommige gaan terug tot 1584 uur!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Mogelijk staat de uitgaande server op een externe spamlijst. De message wordt dan eerst delayed, daarna krijg je em terug.
Controleer het ip-adres even op www.spamhaus.org

PSN: djmurcielago

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Op het moment dat de mails jullie mailserver verlaten hebben kan je er geen invloed meer op uitoefenen.

Verwijderd

Als je de bron van de e-mail opent, staat daar vaak de rede van de delay.

Misschien zou je er 1 kunnen posten.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:28
Message delaying is vaak een antispam maatregel: Ik gebruik het zelf ook. De eerste keer wordt een boodschap teruggegeven dat de boodschap is vertraagd, met een indicatie wanneer de mail weer gestuurd mag worden. Als je na die tijd dezelfde mail nog eens stuurt, wordt het wel geaccepteerd..

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:01:
Message delaying is vaak een antispam maatregel: Ik gebruik het zelf ook. De eerste keer wordt een boodschap teruggegeven dat de boodschap is vertraagd, met een indicatie wanneer de mail weer gestuurd mag worden. Als je na die tijd dezelfde mail nog eens stuurt, wordt het wel geaccepteerd..
en als je dat nu niet doet, blijft het dan in een kringetje ronddraaien of stopt het ergens?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:56:
Als je de bron van de e-mail opent, staat daar vaak de rede van de delay.

Misschien zou je er 1 kunnen posten.
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent has not yet been delivered to one or more of its recipients after more than 1656 hours on the queue on xxx.xxx.nl.

The message identifier is: 1K5zgb-0002xx-Mg
The subject of the message is: Persbericht: Rookverbod kost veel horecaondernemers de kop
The date of the message is: Tue, 10 Jun 2008 10:58:47 +0200

The address to which the message has not yet been delivered is:

xxxx@xxxxx.nl

No action is required on your part. Delivery attempts will continue for some time, and this warning may be repeated at intervals if the message remains undelivered. Eventually the mail delivery software will give up, and when that happens, the message will be returned to you.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:05:
en als je dat nu niet doet, blijft het dan in een kringetje ronddraaien of stopt het ergens?
Gewoon in de definitie van het SMTP protocol opzoeken...!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:28
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:05:
[...]

Dan stopt het direct. Zie voor de werking bijvoorbeeld bij greylisting.org

Overigens lijkt hier iets anders aan de hand te zijn. (niet bestaand e-mail adres, bijvoorbeeld) Maar sowieso is het vreemd dat de uitgaande server het zolang blijft proberen. Wellicht dat je daar iets kunt instellen?

Verwijderd

check hier voor de grap eens het domein van de mailserver.

Misschien komt daar iets uit.
Pagina: 1