Toon posts:

VPN met RDP combineren in één logon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een tool om het maken van een VPN-verbinding naar een Windows 2003 Server met RRAS en een RDC naar deze server voor gebruikers heel eenvoudig aan te bieden met één connectie-pictogram. Nu moet men eerst de VPN verbinding maken en daarna nog eens de Remote Desktop Connection om met applicaties op de Terminial Server te kunnen werken.
Ik zoek hiervoor een soort "all-in one" connection manager.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Schrijf een eigen batch ofwat?

Het probleem is gewoon je moet eerst je vpn opbouwen voordat je rdp kan verbinden

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is mij duidelijk dat ik eerst de VPN verbinding maak en daar de RDC.
Maar ik zoek een tooltje die dat voor mij doet. Een batchfile hiervoor maken........ eh, tja zou ik eens moeten kijken hoe dat gaat.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Of je neemt een SSL-VPN Appliance zoals de ASA 5505 of 5510 van Cisco. Hiermee kun je een VPN opbouwen via een SSL website en hierdoor RDP tunnelen. Er is hier zelfs een browser based Java RDP client voor.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Voor RRAS bestaat de CMAK Connection Manager Administration Kit, hiermee kan je script laten uitvoeren nadat de VPN verbinding volledig is opgebouwd... Het zit standaard in Server 2003(via Add/Remove Programs)

Met wat uitzoek werk moet het wel lukken ;)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
DGTL_Magician schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:30:
Of je neemt een SSL-VPN Appliance zoals de ASA 5505 of 5510 van Cisco. Hiermee kun je een VPN opbouwen via een SSL website en hierdoor RDP tunnelen. Er is hier zelfs een browser based Java RDP client voor.
Fortigate kan dat ook, maar dan nog moet je je in de Java based RDP client aanmelden.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Voor zover ik weet moet je je altijd aanmelden voor een RDP sessie, wat de TS waarschijnlijk bedoeld is dat de je gelijk het aanmeld scherm krijgt voor je RDP sessie zodra je VPN sessie is gemaakt

TS, wat wil je?

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

ChaserBoZ_ schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:39:
[...]

Fortigate kan dat ook, maar dan nog moet je je in de Java based RDP client aanmelden.
Ja, het is niet single-sign-on. Maar mensen krijgen wel direct het juiste scherm voor hun neus.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij wil TS ongeveer het volgende:

VPN.bat
-----------------------------------

vpn.exe

verbinding is succesvol

RDP.exe

RDP wordt gestart.

[ Voor 13% gewijzigd door Falcon op 19-08-2008 08:41 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Hmmmm, interessant...ik ben hier ook wel benieuwd naar. Voor ons kantoor zou het ook wel fijn zijn een dergelijke oplossing te hebben. Ik heb namelijk te maken met (zware) digibeten en elke klik is er een teveel zeg maar.

* Pedr0 gaat dit topic even volgen!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hmm... ik weet dat je in de Cisco client met de optie Application Launcher wel een applicatie kan starten zodra de verbinding is opgebouwd, maar in de standaard Windows inbelverbinding kan ik die niet vinden. Verder weet ik niet hoe je in een .bat file die snelkoppeling voor die netwerkverbinding maken aanroept, anders kun je vast wel wat verzinnen in de trant van: start netwerkverbinding, sleep 10 seconden, start RDP icoontje.

Vicariously I live while the whole world dies

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
RDP.exe ?

mstsc :P

you had me at EHLO

Verwijderd

CMAK, zit standaard in windows, 1 icoon, 1 keer klikken, 2 keer inloggen en het werkt...(voor de gebruiker dan, om het te maken is het wat lastiger...)
Pagina: 1