Remote shutdown van XP vanuit OS X

Pagina: 1
Acties:

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Kennen jullie een tooltje voor Mac OSX Leopard (macbook/intel)
om windows XP op afstand af te sluiten?

Wat het ik al gedaan?
Tot nu toe gebruik ik CoRD (Remote desktop).
Inloggen met 1 click, afsluiten met 3 muisklikken.
4 klikken om de pc uit te zetten dus. Dat moet beter kunnen.

Ben op google per zoekopdrachten 10 pagina's ver gaan zoeken.
Kom ik welgeteld slechts 1 topic uit tegen waar dezelfde vraag word gesteld, in 2006
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=190744
Op het forum proposeren ze SSH, of remote desktop... Ondertussen 2008, dat moet beter kunnen?

Op t.net zijn er genoeg topics te vinden, maar dat gaat over het uitzetten van windows, vanaf windows. Wat zelfs gaat met een ingebouwde tool.

Maar dit is dus een andere situatie, want ik heb geen startknop... gelukkig.

aangezien ik niks van terminals ken, en het onverantwoord is om in de terminal te gaan spelen als je er niks van kent, zoek ik een andere oplossing.
Als blijkt dat die er niet is, gebruik ik RD uiteraard..

http://www.softfocus.be/

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anders zou je iets breder kunnen zoeken naar het remote-executen van stuff zoals "shutdown.exe -s -t 0 -f". Ik heb geen mac (hoewel ik trouwens ook geen startknop heb, gelukkig ;)) dus ik zou het verder niet weten.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er zijn inderdaad wel tooltjes waarmee je in windows kan komen dmv van telnet of SSH. Vanuit daar kan je shutdown.exe aanroepen.

Hoe je dan vanaf je mac een reeks commando's met de commandline uitvoert kan ik je niet mee helpen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

g4wx3 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 00:06:
Op het forum proposeren ze SSH, ...
Ik wist niet dat de SSH server op zo'n manier kan communiceren met Windows. Maar als de "dos-prompt functionaliteit" direct onder SSH geschikbaar is is dat een sterke optie. En generiek, want je kan ook ALLE andere zaken die je wil via SSH afhandelen op elke PC in je locale netwerk.

Verwijderd

RaZ schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 01:33:
Er zijn inderdaad wel tooltjes waarmee je in windows kan komen dmv van telnet of SSH. Vanuit daar kan je shutdown.exe aanroepen.
Je zullt dan alleen nog wel je password in moeten tikken. In Putty kan je wel je username opgeven. Als je Telnet gebruikt kan je het misschien met een patch file doen (als je je username/password al gelijk mee kan geven).

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik weet dat je met Windows met ftp.exe een bestandje met commando kan meegeven, die het hele bestand uitleest, en per regel invoert. Dus ook de hele login. Zal denk ik ook wel kunnen met een telnet/ssh progsel van een mac.

Voorbeeld: batchrun.txt
code:
1
2
3
$username
$password
shutdown.exe -s -f -t 1

En dan doe je:
C:\> telnet.exe 127.0.0.1 < batchrun.txt

Ey!! Macarena \o/

• Morpho
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10-2022
Aan de hand van dit commando kun je vanuit een terminal je Windows PC's uitschakelen:
net rpc shutdown --server=ADRES --user=Administrator%Wachtwoord

Ik gebruik hetzelf in de vorm van een applescript in Remote Buddy:
do shell script "net rpc shutdown --server=ADRES --user=Administrator%Wachtwoord"

De net binary is onderdeel van Samba.

[ Voor 3% gewijzigd door Morpho op 20-08-2008 17:03 ]

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
dankjewel, dat is de oplossing

(krijg het nog niet aan de praat, maar het zal me wel lukken - heb geen rechten ofzoiets)

[ Voor 64% gewijzigd door g4wx3 op 21-08-2008 16:37 ]

http://www.softfocus.be/

Pagina: 1