Toon posts:

Monitor vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

als ik m'n pc aanzet he, dan gaat ie geheugen tellen, en dan kun je heel goed op de achtergrond van het beeld witte lijntjes zien zitten, die lopen met een boogje naar beneden toe.. Dit komt (blijkbaar) alleen voor bij 640x480 bij wat voor refresh rate dan ook..

Dit is heel storend , vooral omdat ik nog steeds met een voodoo2 opgescheept zit, en die op 800x600 niet lekker draaid, en op 640x480 wel.. Is dus ook storend bij spellen.

Verder doet de monitor het perfect, Het is een TVM 15" Professional monitor..

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

P.s Er staat geen apperatuur in de direkte omgeving die voor storing zouden kunnen zorgen (al nagekeken ook enzo)

Alvast bedankt

Gasbrandertje

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
zitten er geen afstel mogelijkheden achter op je monitor ???
misschien is de factory default setting niet goed ingesteld door de fabrikant !!

Verwijderd

Topicstarter
Uhh.. Nope.. niks te zien van achter..

Heb wel een digitaal menutje enzo erop zitten met van alles erin

degauss help ook niks..

Verwijderd

Topicstarter
P.s ik draai standaard 1024x768@85 Hz, en dan is er niks te zien..

Tis echter alleen als hij het geheugen gaat tellen, of op 640x480 (vooodo2 , die staat ook op 85 hz),

Trouwens, als ik tijdens het geheugen tellen op pauze druk, en het scherm wat verklein, dan gaat het probleem WEL weg, maar dan zijn de letters iets te klein, dus niet goed te lezen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Heb trouwens een emailtje naar TVM gestuurd, maar krijg steevast geen enkele reactie.. Op de support pagina kan ik ook niets vinden.

Hij geeft verder echter perfect beeld, op alle resoluties (Behalve 1284x1024 ofzo ziet het er wat vaag uit, maar da's zijn max, kan ook nog komen door de intel740), en nee, daar komen de streepjes niet door, want hij doet het ook met 4 andere kaarten.

Verwijderd

Dat ligt aan je moire.
Heb ik ook gehad met mijn daewoo 19".
Gewoon ff kijken of er ergens in je menu "moire" staat, en dan een beetje met die instellingen spelen en dan merk je het verschil zelf wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen moire functie

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Moire komt zelden voor in boot/dos schermen..

En trouwens, ik kan me vergissen, maar het bootscherm..dus waar hij geheugen telt is volgens mij minder dan 640x480...maar dat kan ik dus mis hebben..

In ieder geval kan ik aanraden om eens te kijken of je het ook hebt als je de voodoo2 niet doorgelust hebt, dus de monitor rechtstreeks in de i740...als het dan nog aanwezig is weet je zeker dat het je voodoo2 niet is..

Tja, verder klinkt het toch of er ergens een storingssignaal zit....probeer eens een monitor kabel van een vriend/kennis ofzo..

Btw...de voodoo2 zou 't goed moeten doen in 800x600...'t was de voodoo-1 die dat niet aankon....voodoo2 is min of meer voor die res. gemaakt... of zoek je 1000 frames per second? :P

Hoop dat je 't opgelost krijgt..

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Pagina: 1