3 maal reparatie binnen het jaar is vervanging?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:15
Mijn HTC S710 is nu 4 maal voor reparatie weg geweest. Heb het toestel op 01-09-2007 aangeschaft.

Reparatie 1: toestel weg voor reparatie aan plastic afdichtklepje wat los zat, er waren geen technische problemen.
Reparatie 2: toestel kwam terug van reparatie 1, gehele onderste helft van toestel (waar camera en toetsenbord dus inzit) was vervangen. Hier zat ook dat klepje op. Na 1 a 2 dagen al problemen dat scherm weg viel, dus scherm was compleet zwart en het beeld kwam op willekeurig moment terug. Rebooten e.d. maakte geen verschil. Melding op reparatie bon: unit/board vervangen.
Reparatie 3: Binnen 15 minuten na ophalen uit reparatie weer dezelfde klachten als het punt hierboven, alleen nog erger. Heb het toestel maar 1x kunnen opstarten en daarna geen fatsoenlijk beeld meer gehad. Melding op reparatie bon: gecombineerde reparatie. Melding op reparatie bon: componenten vervangen/gerepareerd.
Reparatie 4: Na 1 dag uur weer dezelfde klachten als het punt hierboven. Melding op reparatie bon: unit/board vervangen.

Heb nu dus een toestel waar gewoon veel aan geprutst is en die niet fatsoenlijk werkt. Het toestel werkte voor reparatie 1 perfect. Heb er nu geen vertrouwen meer in...

Ik zit dus wel tegen de tijd aan te hikken...mede door de lange reparatie tijd + 4 week vakantie. Heb het toestel op op 1-9-2007 gekocht, echter waren de eerste problemen al in juni van dit jaar. Het contract wat ik er bij afgesloten heb ging op 23-11-2007 in.

Mijn vraag is nu, wat is mijn recht? Op de Bel Company site kan ik niets vinden betreffende dit in de Algemene Voorwaarden. Via googlen kom ik wel op fora terecht waar gesproken wordt over 3x een reparatie is vervanging van toestel, geld terug óf ontbinding van contract.

Kan ik een nieuw toestel krijgen? Restitutie van aankoop bedrag? Ontbinding contract?

[ Voor 45% gewijzigd door Vos op 17-08-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 13:49
Volgens de geschillencommisie (uitspraak ergens in 2006) is er een beperking van het aantal herstelpogingen van hetzelfde mankement tot twee.

Als reparatie of vervangen niet lukken is ontbinding mogelijk.
Het toestel gaat dan terug naar de leverancier in ruil voor de koopprijs.

Bron: Consumentenbond

PS (Eenvijfde van de klanten moet een paar keer terug naar de winkel met één en hetzelfde defect aan de mobiele telefoon)

Ik heb wel een PDFje voor je met meer info ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 17-08-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ok, ontbinding van de aankoop is dus mogelijk met teruggave van het geld óf een nieuw toestel indien ik daar mee akkoord ga.

Eens kijken wat de winkel daar van vind morgen ;).

Als iemand weet of ontbinding van contract mogelijk is dan hoor ik dat graag...

[ Voor 35% gewijzigd door Vos op 17-08-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Omdat dit over garantie gaat (en dus niet over techniek) doe ik een schopje naar SF. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:10
Zijn al die reparaties via de winkel verlopen of via HTC? In het laatste geval zul je eerst nog de verkoper in gebreke moeten stellen, met een termijn om herstel of vervanging te bieden. In het eerste geval lijkt mij de conclusie gerechtvaardigd dat het verzuim al is ingetredenen kun je direct tot ontbinding van de overeenkomst overgaan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
StevenK schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 07:47:
Zijn al die reparaties via de winkel verlopen of via HTC? In het laatste geval zul je eerst nog de verkoper in gebreke moeten stellen, met een termijn om herstel of vervanging te bieden. In het eerste geval lijkt mij de conclusie gerechtvaardigd dat het verzuim al is ingetredenen kun je direct tot ontbinding van de overeenkomst overgaan.
Ik heb de reparaties bij de winkel gemeld...deze heeft de telefoon opgestuurd naar de reparatie dienst van HTC geloof ik. Zelf doen ze geen reparaties, maar ze weten er dus wel van af.

Maar eventuele ontbinding van de overeenkomst, is dat ook met ontbinding van het telefoon contract?

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 18-08-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Even een schopje.

Ik heb mijn toestel enkele weken terug voor de 3e maal uit reparatie terug gekregen voor een terugkerend probleem. Nu traden de problemen enkele weken geleden wéér op! Het begon weer met kleine probleempjes en eindigde in dat het toestel compleet niet meer opstarte.

Na contact tussen BelCompany en HTC betreffende de mogelijkheid tot omruiling kwam HTC met het bericht dat zij nu de oplossing hadden gevonden voor dit probleem. Of ik het toestel wel wilde opsturen zodat zij het probleem konden oplossen.

Echter ging ik hier niet mee akkoord, zij hebben al 5 keer lopen prutsen aan mijn toestel en ik heb geen vertrouwen meer in dit toestel. Dit is ook gemeld aan HTC, samen met een verzoek tot omruiling. Het toestel is hierbij ook weer meegestuurd. Nu krijg ik net een telefoontje van BelCompany dat HTC het toestel gerepareerd heeft en weer terug gestuurd heeft. De verkoper aan de lijn was hier ook enigzins verbaasd over.

Echter wil ik gewoon een nieuw toestel omdat ik daar naar mijn weten recht op heb. Ook BelCompany heeft mij gezegd dat ik na 3x een zelfde reparatie recht heb op een nieuw toestel. Regel dit dan zou je zeggen....

Wat kan ik nu ondernemen tegen dit? Ik heb mijn toestel bij BC gekocht incl. een abonnement. Ik moet BC in gebreke stellen lijkt mij omdat ik bij hun het toestel heb gekocht?

En daar komt ook nog bij dat ik met een onbeperkt internet abonnement loop waar ik dus geen drol aan heb door al dit gesodemieter....werkt niet bepaald op mijn oude Nokia die ik nu dus gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 16-09-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18
Zoals je waarschijnlijk weet heb jij met HTC in wezen niets te maken, jij hebt een koopovereenkomst met BC en HTC staat daar buiten.

Als BC aangeeft dat je na 3x eenzelfde reparatie een nieuw toestel krijgt dan horen ze dat na te komen.

Heb je al geprobeerd bij BC langs te gaan, rustig te vertellen dat je erg teleurgesteld bent in de gang van zaken, dat je toestel inmiddels al vier maal vanwege hetzelfde euvel weggeweest is, dat je een data-abo hebt lopen waar je niets aan hebt en dat je dit nu graag eens en voor altijd definitief en op korte termijn opgelost ziet?
Vergeet vooral niet dat die medewerker die je spreekt er persoonlijk ook niets aan kan doen, dus probeer niet je frustraties op hem bot te vieren, maar laat wel duidelijk melden dat je nu een oplossing wilt. Als hij zegt 'zoek ik uit' geef dan aan dat je graag even wacht tot hij het uitgezocht heeft. Als ze je dan nog proberen af te wimpelen dan kun je in de winkel langzaamaan beginnen een beetje stampij te maken dat je bij BC gekocht hebt in plaats van een webshop omdat je service verlangde en die niet krijgt.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-08 01:05
Als ik het goed zeg gaat het als volgt:

De klant heeft recht op een degelijk product. Een bepaalde product hoort een bepaalde tijd mee te gaan waarvan de eerste 1 a 2 jaar garantie hebben. Als hij binnen die tijd kapot gaat mag je hem kosteloos laten repareren. Na een reparatie wordt zijn garantie verlengt. Als hij na 3 reparatie weer kapot gaat is er geen spraken van een degelijk product en moet de winkelketen / leverancier waar je hem vandaan hebt hem kostenloos omruilen voor een nieuw exemplaar of een vergelijkbaar product van dezelfde waarde. Je kunt ook eventueel je geld terug krijgen bij sommige winkels als je binnen een aangeven periode hierom vraagt (met een geldige reden uiteraard).

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Volgens mij moet BC jou gewoon een ander toestel aanbieden en de oude innemen.

Neem anders ook eens contact op met je provider. Wellicht kunnen ze ervoor zorgen dat jij een nieuw toestel krijgt. Je hebt met hun een abo afgesloten (mits dat in combinatie was met een toestel van hun)

Bij een los toestel ben je aangewezen op BC. Zij zijn leverancier en zij moeten zorgen voor een goed toestel. Ik zou met alle bonnen in de hand naar de BC gaan en daar een nieuw toestel eisen.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57384 (de aanhouder wint)

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 16-09-2008 16:36 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:45
wij "groothandel voor kantoren" ruilen om als het apparaat na de 3e of 4e reparatie nogsteeds klachten vertoond. hier zijn wel uitzonderingen op... (notebookje wegsturen. 8 weken weg, komt terug "geen klachten gevonden" ) dan willen we wel eens omruilen maar is puur ter beoordeling van de manager welke dan weer luisterd naar het vloerpersoneel.... l

denk wel dat je er eens om mag vragen als je het toestel bij BC Hebt gekocht, als je maar netjes blijft. opmerkingen van IK WIL NOU EEN NIEUW TOESTEL OF MOET IK AAN JOU KANT VAN DE BALIE KOMEN STAAN. :( dan krijg je gegarandeerd geen nieuwe hehe maar das ff algemene tip hoor.

ik zou zeggen vragen om een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
coyote1980 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:23:
Zoals je waarschijnlijk weet heb jij met HTC in wezen niets te maken, jij hebt een koopovereenkomst met BC en HTC staat daar buiten.

Als BC aangeeft dat je na 3x eenzelfde reparatie een nieuw toestel krijgt dan horen ze dat na te komen.

Heb je al geprobeerd bij BC langs te gaan, rustig te vertellen dat je erg teleurgesteld bent in de gang van zaken, dat je toestel inmiddels al vier maal vanwege hetzelfde euvel weggeweest is, dat je een data-abo hebt lopen waar je niets aan hebt en dat je dit nu graag eens en voor altijd definitief en op korte termijn opgelost ziet?
Vergeet vooral niet dat die medewerker die je spreekt er persoonlijk ook niets aan kan doen, dus probeer niet je frustraties op hem bot te vieren, maar laat wel duidelijk melden dat je nu een oplossing wilt. Als hij zegt 'zoek ik uit' geef dan aan dat je graag even wacht tot hij het uitgezocht heeft. Als ze je dan nog proberen af te wimpelen dan kun je in de winkel langzaamaan beginnen een beetje stampij te maken dat je bij BC gekocht hebt in plaats van een webshop omdat je service verlangde en die niet krijgt.
Ik ben tot op heden heel erg redelijk en netjes geweest tegen de verkopers. Het zijn aardige verkopers en zij persoonlijk kunnen er inderdaad niets aan doen. Ik heb wel aangegeven dat ik echt niet tevreden ben met de gang van zaken en dat ik geen vertrouwen meer in dit toestel heb. Dit konden zij zich goed voorstellen.

Enige waarmee zij mij een beetje afwimpelen is dat hun een soort van akkoord moeten hebben van HTC dat het toestel geruild kan worden. Het is naar mijn weten niet dat zij het toestel op voorraad hebben, deze zo even om kunnen ruilen en dat hun dan een nieuwe claimen bij HTC. (Al ging dit wel zo bij de electronica zaak waar ik werkte...klant moet niet de dupe worden van rare omruilregelingen tussen fabrikant en shop vind ik.)

Ik ga morgen naar de winkel en zeg dat ik niet akkoord ga met de reparatie en een nieuwe wens. Ik meld dat mij persoonlijk toegezegd is door BC dat ik na 3x reparatie recht heb op een nieuwe, dus dan wil ik daar van gebruik maken.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18
Vos schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:13:
[...]

Ik ben tot op heden heel erg redelijk en netjes geweest tegen de verkopers. Het zijn aardige verkopers en zij persoonlijk kunnen er inderdaad niets aan doen. Ik heb wel aangegeven dat ik echt niet tevreden ben met de gang van zaken en dat ik geen vertrouwen meer in dit toestel heb. Dit konden zij zich goed voorstellen.

Enige waarmee zij mij een beetje afwimpelen is dat hun een soort van akkoord moeten hebben van HTC dat het toestel geruild kan worden. Het is naar mijn weten niet dat zij het toestel op voorraad hebben, deze zo even om kunnen ruilen en dat hun dan een nieuwe claimen bij HTC. (Al ging dit wel zo bij de electronica zaak waar ik werkte...klant moet niet de dupe worden van rare omruilregelingen tussen fabrikant en shop vind ik.)

Ik ga morgen naar de winkel en zeg dat ik niet akkoord ga met de reparatie en een nieuwe wens. Ik meld dat mij persoonlijk toegezegd is door BC dat ik na 3x reparatie recht heb op een nieuwe, dus dan wil ik daar van gebruik maken.
Benadruk bovendien even dat het moeten hebben van toestemming van HTC om te ruilen een probleem van BC is, en niet van jou. En vraag dan bovendien wat ze van plan zijn als die toestemming niet zou komen aangezien zij wel aan jou direct de toezegging gedaan hebben dat het toestel zou worden omgeruild.

Ik zou inderdaad vragen om het toestel toch te ruilen en dat wat BC vervolgens met HTC doet ze zelf moeten weten. Ben benieuwd of ze een beetje servicegericht zullen zijn deze keer.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• beany
  • Laatst online: 07:26

beany

Meeheheheheh

Vos schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:13:
Tot er iemand binnenkomt die roept dat ie dat toestel wil kopen. Dan ligt het toestel de volgende dag klaar!

De verkopers kunnen wel aardig zijn, maar daar moet je doorheen prikken. Ze hebben zich maar aan de spelregels te houden. Jij zegt toch ook niet 'jah, ik wil het abonnements geld wel betalen maar mijn vrouw heeft daar problemen mee'. Dan zullen zij namelijk ook roepen 'wat hebben wij met uw vrouw te maken? Er ligt een contract en dat moet u nakomen'.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Vos
Dat is ook zo...ik ga vanmiddag hier heen en kom hier op terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 17-09-2008 11:57 ]

• beany
  • Laatst online: 07:26

beany

Meeheheheheh

Ik hoop dat je hier op terug komt. Altijd interessant om te zien hoe het nou uiteindelijk afloopt :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Vos
Nou..heb het toestel 'nieuw' terug gekregen uit reparatie. Het bovenste deel is nu vervangen en het onderste deel was bij de laatste reparatie vervangen door een nieuwe. Het toestel heeft weer een nieuw imei nummer.

Snap niet waarom dit nou zo lang moest duren...

• Frostbite
  • Laatst online: 24-07 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vos schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:14:
Nou..heb het toestel 'nieuw' terug gekregen uit reparatie. Het bovenste deel is nu vervangen en het onderste deel was bij de laatste reparatie vervangen door een nieuwe. Het toestel heeft weer een nieuw imei nummer.

Snap niet waarom dit nou zo lang moest duren...
Als je probleem (weer) terugkomt, dan zou ik een ander model vragen. (eisen)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1