Ik heb een access database die ik aanstuur vanuit VB6.
Dit met een ADO DB connection en een SQL commando.
Dit betreft een INSERT TO commando. Dit werkt overigens prima. Het enige vervelende is dus. Na mijn insert, wil ik meteen een waarde van deze nieuwe invoer uitlezen. Maar dit gaat niet omdat er een delay is van een dikke seconde, soms iets langer voordat de record opgeslagen en vindbaar is. Nu kan ik moeilijk een sleep functie van 1500ms erin zetten. Dat is een enorm schrale oplossing en werkt misschien niet altijd. Recordset.Refresh of .Requery wilt niet werken. Iemand een idee/tip ?
Dit met een ADO DB connection en een SQL commando.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
| 'RekeningenInvoegfunctie Set RekeningenInvoegConnectie = New ADODB.Connection RekeningenInvoegConnectie.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _ "Data Source=" & App.Path & "\Rekeningen.mdb;" & _ "Persist Security Info=False" Set RekeningenInvoegRecordset = RekeningenInvoegConnectie.Execute(InvoegSQL) 'Item toevoegen aan de rekening |
Dit betreft een INSERT TO commando. Dit werkt overigens prima. Het enige vervelende is dus. Na mijn insert, wil ik meteen een waarde van deze nieuwe invoer uitlezen. Maar dit gaat niet omdat er een delay is van een dikke seconde, soms iets langer voordat de record opgeslagen en vindbaar is. Nu kan ik moeilijk een sleep functie van 1500ms erin zetten. Dat is een enorm schrale oplossing en werkt misschien niet altijd. Recordset.Refresh of .Requery wilt niet werken. Iemand een idee/tip ?