Een paar maanden terug heb ik een E-tech Wireless netwerkkaart gekocht. Aangezien deze de hele PC deed hangen, heb ik hem omgeruild voor een Sweex (ok, niet geliefd hier...). Ook problemen. Snelheid was OF goed (54mbps) OF slecht (1mbps).
Van alles geprobeerd, niets wilde, toen maar een Netgear gehaald. Hiermee het probleem dat snelheid daalde als ik wat downloadde! Ook maar weer teruggebracht.
Ik heb toen Windows erop nieuw opgezet. In het begin werkte de netwerkkaart prima, maar als ik de PC opnieuw opstart, is het de vraag op welke snelheid ik internet: 1Mbps of 54Mbps... Signaalsterkte is altijd goed/zeer goed, als hij op 54Mbps begint, daalt hij bijv. niet.
Heel erg vreemd. Ik heb op Google proberen te zoeken, maar de zoektermen zijn nogal lastig. Wellicht is het ergens een instelling.
Wat ik al gecheckt heb:
1) Met Dell laptop werkt internet door het hele huis prima, ook op de kamer waar de desbetreffende PC staat.
2) Windows dus al opnieuw geinstalleerd
3) Ander channel (maar goed, dan zou laptop ook problemen moeten geven).
Ik snap er niets van. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij altijd 54 Mbps pakt???
Van alles geprobeerd, niets wilde, toen maar een Netgear gehaald. Hiermee het probleem dat snelheid daalde als ik wat downloadde! Ook maar weer teruggebracht.
Ik heb toen Windows erop nieuw opgezet. In het begin werkte de netwerkkaart prima, maar als ik de PC opnieuw opstart, is het de vraag op welke snelheid ik internet: 1Mbps of 54Mbps... Signaalsterkte is altijd goed/zeer goed, als hij op 54Mbps begint, daalt hij bijv. niet.
Heel erg vreemd. Ik heb op Google proberen te zoeken, maar de zoektermen zijn nogal lastig. Wellicht is het ergens een instelling.
Wat ik al gecheckt heb:
1) Met Dell laptop werkt internet door het hele huis prima, ook op de kamer waar de desbetreffende PC staat.
2) Windows dus al opnieuw geinstalleerd
3) Ander channel (maar goed, dan zou laptop ook problemen moeten geven).
Ik snap er niets van. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij altijd 54 Mbps pakt???