Toon posts:

Wireless internet - 1 OF 54 Mbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar maanden terug heb ik een E-tech Wireless netwerkkaart gekocht. Aangezien deze de hele PC deed hangen, heb ik hem omgeruild voor een Sweex (ok, niet geliefd hier...). Ook problemen. Snelheid was OF goed (54mbps) OF slecht (1mbps).
Van alles geprobeerd, niets wilde, toen maar een Netgear gehaald. Hiermee het probleem dat snelheid daalde als ik wat downloadde! Ook maar weer teruggebracht.

Ik heb toen Windows erop nieuw opgezet. In het begin werkte de netwerkkaart prima, maar als ik de PC opnieuw opstart, is het de vraag op welke snelheid ik internet: 1Mbps of 54Mbps... Signaalsterkte is altijd goed/zeer goed, als hij op 54Mbps begint, daalt hij bijv. niet.
Heel erg vreemd. Ik heb op Google proberen te zoeken, maar de zoektermen zijn nogal lastig. Wellicht is het ergens een instelling.

Wat ik al gecheckt heb:
1) Met Dell laptop werkt internet door het hele huis prima, ook op de kamer waar de desbetreffende PC staat.
2) Windows dus al opnieuw geinstalleerd
3) Ander channel (maar goed, dan zou laptop ook problemen moeten geven).

Ik snap er niets van. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij altijd 54 Mbps pakt???

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
Ik weet niet wat voor router je hebt, maar meestal zit daar wel een optie waarbij de snelheid "automatisch" is. Probeer dat eens uit te zetten.

Hallo!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Belkin...
I know, niet allemaal A-spul, maar ik snap dan niet dat het bij mijn Dell laptop wel prima werkt, maar op mijn PC niet.

Zal eens kijken, bedankt!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
Je hoeft naar mijn mening niet altijd A merken te hebben hoor. Ik heb een jaar of 4 gedraaid met een sitecom router waarmee ik minder problemen had dan met mijn nieuwe linksys.

Hallo!

Verwijderd

Topicstarter
Yoram schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:00:
Je hoeft naar mijn mening niet altijd A merken te hebben hoor. Ik heb een jaar of 4 gedraaid met een sitecom router waarmee ik minder problemen had dan met mijn nieuwe linksys.
Ja precies... Nou goed, ik heb hem veranderd van mixed (b en g) naar g only, en na reboot router staat ie op 54mbps :D
Ik ga even de PC rebooten... tbc...

/Edit: na reboot staat hij niet meer op 1, maar op 12Mbps... Even wachten... 54 Mbps!!!
Nou, hopelijk blijft hij het ook goed doen, anders meld ik me hier.

Toch raar dat ik de router van mixed af moest halen, want dat zou gewoon moeten werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 19:16 ]

Verwijderd

Als er teveel retries zijn bij het verkeer zal hij automatisch terug schakelen (meestal kun je dit aan of uit zetten met de naam "rate adaption" in je AP) naar lagere snelheden. Het kan bijv zijn dat je wireless kaartje zelf niet helemaal goed is.

Ook de afstand van je PC tot het AP is belangrijk.
Interferentie kan ook een grote rol spelen..

Als het op dezelfde plaats met een ander device wel perfect werkt, gok ik op je wlan kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:29:
Als er teveel retries zijn bij het verkeer zal hij automatisch terug schakelen (meestal kun je dit aan of uit zetten met de naam "rate adaption" in je AP) naar lagere snelheden. Het kan bijv zijn dat je wireless kaartje zelf niet helemaal goed is.

Ook de afstand van je PC tot het AP is belangrijk.
Interferentie kan ook een grote rol spelen..

Als het op dezelfde plaats met een ander device wel perfect werkt, gok ik op je wlan kaart.
Afstand is ongeveer 4 meter, met 1 muur ertussen. Verder had ik het probleem met terugschakelende snelheden juist met de Netgear. Met de Sweex schakelde hij niet on-the-fly terug, maar verbond hij direct op 1Mbps...
Sinds gisteravond staat hij echter op maximale snelheid te downloaden, dat ging tot vanochtend allemaal nog goed. Enige instelling die ik gewijzigd heb, is mixed veranderen in g-only.
Zal hem morgen nog eens rebooten, even kijken hoe het dan gaat...
Pagina: 1