Toon posts:

Wel internetverbinding, maar de meeste sites doen het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb sinds een weekje een probleem op de computer thuis. (zit nu op laptop)
Er is gewoon internetverbinding, maar slechts een klein deel van de sites kan geladen worden. Zowel in IE als in Firefox. Zo kan bijvoorbeeld hotmail, postbank.nl niet geladen worden en nog veel meer sites. Google kan wel geladen worden maar zodra je wilt zoeken is dat al weer teveel. Bij de sites die het niet doen blijft ie gewoon hangen tijdens het laden van de site.

Owja en ook krijg ik rechtsonderin (windows xp home) steeds een melding dat mijn pc gevaar loopt omdat automatische updates uitgeschakeld is. Als ik dat dan in het beveiligingsmenu wil inschakelen zegt ie dat het niet lukt en dat ik het via configuratiescherm --> systeem moet doen. Maar als ik daar heen ga staat automatische updates gewoon ingeschakeld.

Nu heb ik Norton 360 2.0 geinstalleerd en 2 keer een complete scan van mijn systeem gedaan. Dus een virus en spywarescan, maar ook controle van internet / browsersettings, registercheck, tijdelijke internetbestanden en tijdelijke windows bestanden etcetera.
Maar het heeft niks uitgehaald. Norton heeft genoeg dingen gevonden en gefixt maar mijn probleem is er nog steeds.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn / waar ik het probleem moet zoeken?
Is het toch een soort virus wat door Norton niet gevonden wordt?
Bij voorbaat dank

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als je Norton uitschakelt, kun je dan wel gewoon internetten?

En als sommige sites het wel doen: stel eens de DNS servers van OpenDNS in?

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Norton uitschakelen helpt niet. Ik heb Norton ook pas geinstalleerd nadat het probleem zich voor het eerst voordeed.
Wat betreft OpenDNS daar heb ik geen ervaring mee. Ik neem aan dat die service bedoelt die op www.opendns.com aangeboden wordt?
Die site heb ik zojuist even geopend op mijn laptop maar op de thuispc is dat dus ook een van de vele sites die niet geladen wordt.

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Stel de volgende DNS-servers even in. Deze zijn diegene van OpenDNS:

208.67.222.222
208.67.220.220

Misschien dat het opvragen en resolven van pagina's nu wél lukt

Verwijderd

Topicstarter
Edit: dit werkt!
Bedankt!

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 14:15 ]

Verwijderd

Heb je de scans wel in een van de veilige modi uitgevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:15:
Heb je de scans wel in een van de veilige modi uitgevoerd?
Maakt dat uit ja? Dat wist ik niet.
Ik zal het onthouden voor de volgende keer want het werkt nu alweer.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat is sowieso prettig, maar het blijft een work-around. Je eigen DNS servers zouden namelijk ook moeten werken, wellicht dat de DNS servers bij je provider (tijdelijk) hinder ondervonden.

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Aangezien je zegt dat je een melding krijgt dat automatische updates uitgeschakeld is maar als je kijkt via configuratiescherm dat het wel aanstaat, dan zou ik je aanraden eens te scannen met malwarebytes' antimalware.
Heb namelijk met een pc van een klant hetzelfde scherm gehad en malwarebytes' antimalware heeft het verwijderd...

http://www.malwarebytes.org/

downloaden, installeren, laten updaten en snelle scan doen

succes!

Simke

Pagina: 1