Toon posts:

IPv6: wanneer gaat tweakers over?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.305 views

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Wanneer is tweakers.net bereikbaar via IPv6?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Lieve Devvers :)

Ik hoop overigens dat GoT nog niet 'over' gaat naar IPv6 - het risico dat het aantal bezoekers dan ernstig terugloopt is vrij groot denk ik :)

Lieve Adjes >> Lieve Devvers

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

elevator schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:52:
Dit lijkt me meer iets voor Lieve Devvers :)

Ik hoop overigens dat GoT nog niet 'over' gaat naar IPv6 - het risico dat het aantal bezoekers dan ernstig terugloopt is vrij groot denk ik :)

Lieve Adjes >> Lieve Devvers
Jij bent ook niet goed met incentives geven he... Als t.net niet meer bereikbaar is op IPv4 gaan er een heleboel mensen zorgen dat ze IPv6 hebben!

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Incentives? CyB3R wat is er toch met je gebeurt dat je nu al zo praat :'(

In ieder geval, ik denk niet dat Tweakers.net genoeg leverage heeft om IPv6 migratie af te dwingen :')

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
elevator schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:56:

In ieder geval, ik denk niet dat Tweakers.net genoeg leverage heeft om IPv6 migratie af te dwingen :')
Een AAAA recordje toevoegen is wellicht een goede hint de eerste maand :)
ipv6.google.com ook... maar we zaten hier toch op tweakers.net ;) toch niet op gebruik gateways-van-anderen.net?

[Voor 27% gewijzigd door Skinkie op 17-08-2008 17:59]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

elevator schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:56:
Geen idee, maar jij zit iig in het verleden... :P
Mwah, de crowd hier is wel above-average tech-savvy genoeg dat ze een sixxs tunneltje aan kunnen vragen toch?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 17:27
En je denkt dat de hele community daar zin in heeft?

IPv4 werkt prima, waarom zou je over willen?

Homey — Critics are those without skills to create.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

WeeJeWel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:07:
En je denkt dat de hele community daar zin in heeft?

IPv4 werkt prima, waarom zou je over willen?
Omdat IPv4 helemaal zo prima niet meer werkt inmiddels :) Maar dat merk je niet als je gewoon thuis wat zit te browsen en e-mailen.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:12:
[...]

Omdat IPv4 helemaal zo prima niet meer werkt inmiddels :) Maar dat merk je niet als je gewoon thuis wat zit te browsen en e-mailen.
En daarbij het kinderlijk eenvoudig is om een site voorlopig voor zowel IPv4 als IPv6 toegankelijk te maken.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:19:
[...]

En daarbij het kinderlijk eenvoudig is om een site voorlopig voor zowel IPv4 als IPv6 toegankelijk te maken.
Tweakers.net is toch om te browsen?

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Dersan schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:21:
[...]

Tweakers.net is toch om te browsen?
Op discussies waar je de clue niet van snapt hoef je niet te reageren.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:19:
[...]

Natuurlijk. Maar dan is de eerder genoemde 'incentive' kwijt ;)

Uiteraard ben ik 't er mee eens dat t.net eindelijk al eens een AAAA record toe moet voegen. Alleen geloof ik dat True een beetje in de weg zit.

[Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 17-08-2008 18:27]

• WeeJeWel
[...]

Als je dat kan onderbouwen hebben we er nog wat aan. En tweakers is een site, geen meganetwerk die honderden ip adressen in beslag neemt :/

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CyBeR schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:04:

Mwah, de crowd hier is wel above-average tech-savvy genoeg dat ze een sixxs tunneltje aan kunnen vragen toch?
Dat denk ik niet. Ik heb namelijk geen idee waar je het over hebt, en ik denk niet dat ik de enige ben :P

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik weet alleen maar dat het een andere manier van eeeeh... 'internetten' is, maar dat én je provider daar aan mee moet werken en je het OS waarop je surft wat moet vermeubelen.

Klok, klepel :P

Dus geen weg dat GoTters snappen wat het is...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:26:
Natuurlijk. Maar dan is de eerder genoemde 'incentive' kwijt ;)
True ;) Dan maar gewoon IPv4 van de een op de andere dag er uit ;)
Uiteraard ben ik 't er mee eens dat t.net eindelijk al eens een AAAA record toe moet voegen. Alleen geloof ik dat True een beetje in de weg zit.
Gezien True waarschijnlijk ook met Bit en Surfnet peered kan tweakers.net voor hun IPv6 verkeer vast ook wel een tunneltje naar Sixxs laten gaan ;)
WeeJeWel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:36:
[...]
Als je dat kan onderbouwen hebben we er nog wat aan. En tweakers is een site, geen meganetwerk die honderden ip adressen in beslag neemt :/
Ben je bekend met het fenomeen Internet? Tweakers.net zit daar al vanaf het begin van haar bestaan op aangesloten. Dus wellicht is het verstandig IPv6 te configureren (en dus te testen) voordat de noodzaak er echt is :)

[Voor 29% gewijzigd door Skinkie op 17-08-2008 18:54]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

RoD schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:39:
[...]

Dat denk ik niet. Ik heb namelijk geen idee waar je het over hebt, en ik denk niet dat ik de enige ben :P
Neptweaker. :P

Met Sixxs kun je een IPv6 connectie krijgen over IPv4. Eerst 1 ip- adres en later (als je tunnel langer 'up' is krijg je credits) kun je een subnet aanvragen, zodat je alle computers thuis kunt aansluiten op IPv6. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:57:
[...]
Neptweaker. :P

Met Sixxs kun je een IPv6 connectie krijgen over IPv4. Eerst 1 ip- adres en later (als je tunnel langer 'up' is krijg je credits) kun je een subnet aanvragen, zodat je alle computers thuis kunt aansluiten op IPv6. :)
En om dan ook direct maar een tip te geven. Als je een kut router hebt zoals een Speedtouch, moet je tunneltype ayiya aanvragen. Overigens :') je kunt direct al alle computers aansluiten die je wilt, nep-tweaker ;) je krijgt een /64 op die tunnel :P

• WeeJeWel
Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:50:[...]

Ben je bekend met het fenomeen Internet? Tweakers.net zit daar al vanaf het begin van haar bestaan op aangesloten. Dus wellicht is het verstandig IPv6 te configureren (en dus te testen) voordat de noodzaak er echt is :)
Ben jij bekend met het fenomeen Providers? Op het moment dat zij overgaan en IPv4 helemaal uitbannen lijkt het me inderdaad wel zo prettig om over te gaan, maar nu willen een paar lui gewoon hip doen dat ze het nieuwste blingbling protocol gebruiken.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
WeeJeWel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:01:
[...]

Ben jij bekend met het fenomeen Providers? Op het moment dat zij overgaan en IPv4 helemaal uitbannen lijkt het me inderdaad wel zo prettig om over te gaan, maar nu willen een paar lui gewoon hip doen dat ze het nieuwste blingbling protocol gebruiken.
Er zijn genoeg providers die nu ook al v6 aanbieden. Bit, Leaseweb, XS4ALL. En echte tweakers die gewoon experimenteren met techniek via bijvoorbeeld SixXS. Daarnaast is heel Surfnet (alle uni's) inmiddels IPv6 enabled.

Voor een handje vol met AAAA records in de DNS lijkt dit niet echt een megaoperatie. En vind ik je nogal conservatief klinken...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:10

DinX

Motormuis

Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:07:
[...]

Er zijn genoeg providers die nu ook al v6 aanbieden. Bit, Leaseweb, XS4ALL. En echte tweakers die gewoon experimenteren met techniek via bijvoorbeeld SixXS. Daarnaast is heel Surfnet (alle uni's) inmiddels IPv6 enabled.

Voor een handje vol met AAAA records in de DNS lijkt dit niet echt een megaoperatie. En vind ik je nogal conservatief klinken...
Je moet wel toegeven dat het op dit moment voor consumenten niet meer is dan "voor de hobby".

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• WeeJeWel
Yup, ik ben ook conservatief, sorry. Verlang enorm naar het hippietijdperk, jammer dat ik in deze tijd geboren ben :9

Maar geef me een voordeel wat het zou opleveren, wat ik tot dusver nog niet heb gehoord.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
WeeJeWel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:09:
Maar geef me een voordeel wat het zou opleveren, wat ik tot dusver nog niet heb gehoord.
Multicast, dat is het grootste voordeel voor de thuis gebruiker. Autoconfiguratie is leuk, maar DHCP doet dat voor v4 ook al.
DinX schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:09:
Je moet wel toegeven dat het op dit moment voor consumenten niet meer is dan "voor de hobby".
Consumenten zitten ook op een HBO/Uni.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:01:
[...]

En om dan ook direct maar een tip te geven. Als je een kut router hebt zoals een Speedtouch, moet je tunneltype ayiya aanvragen. Overigens :') je kunt direct al alle computers aansluiten die je wilt, nep-tweaker ;) je krijgt een /64 op die tunnel :P
Neen, alleen de /127 voor de tunnel endpoints wordt gerouteerd daarvan.
WeeJeWel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:01:
[...]

Ben je daadwerkelijk bekend met hoe 't internet werkt of gaat 't voor jou niet verder dan een router op een modem aansluiten en hey-het-werkt? Want dat idee krijg ik namelijk van dit soort opmerkingen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:10

DinX

Motormuis

Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:12:
[...]

Consumenten zitten ook op een HBO/Uni.
En hoeveel % daarvan is er bezig met IPv4 <> IPv6 ? Om voor die paar hobby lui nu al wijzigingen te gaan doen aan je site en DNS settings ?

[Voor 17% gewijzigd door DinX op 17-08-2008 19:17]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

De meeste grote bedrijven hebben wel voldoende ipadressen. Misschien dat IPV4 in China niet goed meer werkt omdat die er wat later bij waren, maar ik heb hier nog geen ISP's horen zeggen "sorry, de ipadressen zijn op, we kunnen u niet aansluiten".

En ik denk dat het voor Tweakers.net ook redelijk simpel is om over te gaan op IPV6 als ze dat willen. Het is niet dat ze een heel netwerk om moeten bouwen ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DinX schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:17:
[...]

En hoeveel % daarvan is er bezig met IPv4 <> IPv6 ? Om voor die paar hobby lui nu al wijzigingen te gaan doen aan je site en DNS settings ?
Mwah, ik heb al een tijdje AAAA records voor onze productiesites, mail servers, een van onze nameservers, jabber server, etc. Kost niet veel moeite ofzo hoor.
Marzman schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:19:
[...]

De meeste grote bedrijven hebben wel voldoende ipadressen. Misschien dat IPV4 in China niet goed meer werkt omdat die er wat later bij waren, maar ik heb hier nog geen ISP's horen zeggen "sorry, de ipadressen zijn op, we kunnen u niet aansluiten".
Wie had het over bedrijven? Ik heb hier thuis te weinig adressen. Op kantoor ook overigens, kon er maar 16 krijgen terwijl ik minimaal een /24 wilde.

[Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 17-08-2008 19:20]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

CyBeR schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:19:
[...]

Wie had het over bedrijven? Ik heb hier thuis te weinig adressen. Op kantoor ook overigens, kon er maar 16 krijgen terwijl ik minimaal een /24 wilde.
Er is ook nog een verschil tussen willen en nodig hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• WeeJeWel
Marzman schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:19:
maar ik heb hier nog geen ISP's horen zeggen "sorry, de ipadressen zijn op, we kunnen u niet aansluiten".
Mijn zus, op kamers, kreeg een brief van @home dat ze de drie abbonementen moesten terugbrengen tot een en een router aanschaffen, wegens een dreigend tekort aan IP adressen..

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
WeeJeWel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:26:
[...]

Mijn zus, op kamers, kreeg een brief van @home dat ze de drie abbonementen moesten terugbrengen tot een en een router aanschaffen, wegens een dreigend tekort aan IP adressen..
...En dynamische IP's worden ook steeds meer gebruikt natuurlijk.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:17:
Neen, alleen de /127 voor de tunnel endpoints wordt gerouteerd daarvan.
Wow :) Weer wat nieuws geleerd vandaag. Ik had (dacht ik) voor de fun een subnet aangevraagd, maar dat is eigenlijk ook de enige locatie van alle tunnels die ik heb waar meer systemen achter een tunnel hangen.

• Anoniem: 33810
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zucht, je kan best een Tweaker zijn zonder gelijk een expert te zijn op het gebied van (professioneel) netwerken, jezus wat zijn jullie flauw bezig :')

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Anoniem: 33810 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:38:
[...]

Zucht, je kan best een Tweaker zijn zonder gelijk een expert te zijn op het gebied van (professioneel) netwerken, jezus wat zijn jullie flauw bezig :')
Wat kom je dan doen in een discussie die over iets gaat waar je totaal geen verstand van hebt? Iets met kleermaker enzo.

• Anoniem: 33810
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:47:
[...]

Wat kom je dan doen in een discussie die over iets gaat waar je totaal geen verstand van hebt? Iets met kleermaker enzo.
Ik kom me niet inhoudelijk bemoeien met deze discussie, ik kaart alleen maar even aan dat jullie wel heel flauw doen tegenover buitenstaanders die wellicht wel inhoudelijk geïnteresseerd zijn :).

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Anoniem: 33810 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:53:
Ik kom me niet inhoudelijk bemoeien met deze discussie, ik kaart alleen maar even aan dat jullie wel heel flauw doen tegenover buitenstaanders die wellicht wel inhoudelijk geïnteresseerd zijn :).
Voor die mensen is google uitgevonden, en als je wil weten van IPv6 is is dat echt voldoende als SixXS al een paar keer is genoemd. Ik irriteer me hier op GoT veel meer aan 'bemoeials' dan aan 'domme TS'. Op een domme TS kun je inhoudelijk reageren, de eerste categorie kun je helemaal niets mee.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Wow, kunnen we gewoon weer on-topic gaan.

Het was trouwens echt niet mijn bedoeling om iemand te beledigen, die smiley had ik niet voor niets geplaatst. :)

Ik ben ook geen expert op het gebied van netwerken, ik praat gewoon vanuit m'n eigen ervaring. :)

[Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 17-08-2008 20:07]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:48

crisp

Devver

Pixelated

Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:34:
Wanneer is tweakers.net bereikbaar via IPv6?
Heeft dat nu al nut dan? Of is het alleen 'for the fun' of 'omdat het kan'?

Intentionally left blank

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
crisp schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:51:
[...]

Omdat het kan. Als het op tweakers.net zelfs niet wordt gedaan dan zouden mensen zich kunnen afvragen of hier wel echte tweakers zitten :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:48

crisp

Devver

Pixelated

Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:41:
[...]

Omdat het kan. Als het op tweakers.net zelfs niet wordt gedaan dan zouden mensen zich kunnen afvragen of hier wel echte tweakers zitten :P
Ja, en we overclocken onze productieservers ook :+

Intentionally left blank

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Skinkie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:01:
[...]

En om dan ook direct maar een tip te geven. Als je een kut router hebt zoals een Speedtouch, moet je tunneltype ayiya aanvragen.
Onzin, ik heb vier static tunnels via een Speedtouch lopen en ze werken allemaal. Kwestie van IP protocol 41 (IPv6 als 'child' van IPv4, dus dat komt dan neer op het "IPv6-in-IPv4"-systeem, zoals bij static tunnels) mappen naar je tunnelende PC en klaar is kees. Alleen verdwijnt die portmap steeds zodra je je router reboot. Overigens werkt dit bij mij met een 546 ofzo. :P
Skinkie schreef:
Overigens :') je kunt direct al alle computers aansluiten die je wilt, nep-tweaker ;) je krijgt een /64 op die tunnel :P
Note well that in tunnels from the /64 only ::1 (the PoP) and ::2 (your endpoint) can be used as the rest is not routed. Thus if you need to connect other hosts do it correctly and request a subnet.
;)
crisp schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:51:
[...]

Natuurlijk heeft het "nut". Je kunt nagaan of al je software om kan gaan met IPv6, of je bakken 't uberhaupt fatsoenlijk kunnen. En zoals anderen al wel aangeven is d'r ook sprake van een kip/ei-situatie: ISP's bieden amper IPv6 aan, omdat het gemiddelde thuis-modem er toch geen moer mee kan, je OS d'r (onder XP geloof ik, misschien pre-SP2 oid, maar lastig cq. experimenteel?) maar weinig van snapt, software er niet mee om kan gaan en bladiebla. En al die andere partijen wijzen weer met 't vingertje naar de ISP/insert-andere-"schuldige".

Allemaal om elkaar heenlullen dus want niemand ziet het "nut", terwijl het er nu al jaren is.

IPv6 is gewoon hip, vooruitstrevend en Tweakers.net zou gewoon als eerste professionele site IPv6 moeten aanbieden.

Nu is 't wachten op True :')

[Voor 31% gewijzigd door Osiris op 17-08-2008 23:58]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ben ook voorstander.

Ik hoop echt dat er dit jaar een trendbreuk komt nav de vele oproepen van ripe, de europese commisie etc.

Wij op het werk starten ook het project om volgend jaar de 1e diensten over v6 beschikbaar te maken naar de buitenwereld.

Er zijn zelfs rootservers voor de .net zone die AAAA records hebben, als true zijn nssen ook bereikbaar maakt over v6 kan je heel tweakers dan bezoeken v6 only ;).

Nog niet een AAAA record op het hoofddomein maar gewoon subdomeinen zoals zovele sites doen.

http://ivp6.tweakers.net en http://ipv6.gathering.tweakers.net

Maar ik vrees er wat voor lang geleden toen True nog volledig Juniper based was qua routing was er reeds ipv6, maar ik dacht dat dat er niet meer is sinds ze op Force10 draaien.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:51:
[...]

IPv6 is gewoon hip, vooruitstrevend en Tweakers.net zou gewoon als eerste professionele site IPv6 moeten aanbieden.
Nou ja, als eerste professionele site.. Ik doe 't voor onze sites al een tijdje, google heeft een ipv6 site, alle RIR-sites zijn IPv6-bereikbaar, SURFnet is volledig dual-stack, etc.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 00:55:
[...]

Nou ja, als eerste professionele site.. Ik doe 't voor onze sites al een tijdje, google heeft een ipv6 site, alle RIR-sites zijn IPv6-bereikbaar, SURFnet is volledig dual-stack, etc.
Nederlandse site :P

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:51:
Onzin, ik heb vier static tunnels via een Speedtouch lopen en ze werken allemaal. Kwestie van IP protocol 41 (IPv6 als 'child' van IPv4, dus dat komt dan neer op het "IPv6-in-IPv4"-systeem, zoals bij static tunnels) mappen naar je tunnelende PC en klaar is kees. Alleen verdwijnt die portmap steeds zodra je je router reboot. Overigens werkt dit bij mij met een 546 ofzo. :P
Nu ga je alleen voorbij aan het probleempje dat in een aantal Speedtouch modems een bug zit wat betreft protocol 41 ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
{skinkie}[nat]=>:nat mapadd intf=Internet outside_addr=81.71.139.17 inside_addr
=10.0.0.24 protocol=6to4
Value for 'protocol' is a protocol name or protocol number (0-255)
Bad value for parameter 'protocol'
{skinkie}[nat]=>:nat mapadd intf=Internet outside_addr=81.71.139.17 inside_addr
=10.0.0.24 protocol=41  
Failed to add mapping : <unknown>.

En ja, ik draai het thuis ook gewoon op een Speedtouch met heartbeat. Maar ik kwam het bovenstaande in het wild tegen.
;)
Jup, dat heb ik vandaag pas geleerd. Heb gelijk maar gevraagd waarom er dan een /64 wordt opgeofferd, inplaats van een static route.
_/-\o_
Nu is 't wachten op True :')
Waarom wachten >:) Denk je dat Tweakers.net niet over een SIT tunneltje kan draaien. :+

[Voor 19% gewijzigd door Skinkie op 18-08-2008 01:15]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Osiris zeikt er vaak genoeg over op IRC :+ Maar zolang True het niet native aanbiedt zie ik er nog weinig heil in to be honest, gedoe met tunnels enzo is suf :P
Dussuh, noted, maar geen idee wanneer het komt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee