Toon posts:

Acer aspire 9300 komt niet meer door de bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedendag.

ik zal ff het voor gaande verhaal voor leggen (dan weet u hoe en wat)
Ik had een jaar en paarmaand geleden de acer laptop gekocht.
De latop had nooit problemen.
tot dat 2/3 maand geleden me beeldscherm naar achtere viel (je raad het al laptop schanieren door midden gebroken).
Wij dus acer bellen en werd direct die dag nog op gehaalt.
12 dagen later kreeg ik me laptop terug.
En toen begon de ellende.

Me laptop viel om de halfe klap uit etc.
En tot me verbazing wauw die vanaf ergisteren niet meer aan !
Maar aan gezien de garantie er al iets langer dan een maand af is.
Heb ik besloten om hem zelf maar even open te schroeven om de chmod battery er 24 uur uit te laten.

Maar tot me grote verbazing vielen er 6 schroefjes uit me moederbord (toen ik hem open had).
Dus nu ben ik bang dat me laptop door die losse schroeven (dankzij acer) het niet meer doet.

Ik krijg alleen maar zwart beeld gee piep geuid en de cooler maakt gee lwaai (zoals normaal).
Ik heb al de volgende dingen geprobeert om het op te losse.
Acce eruit en op netstroom.
Accu leeglaten gaan en daarna weer aan doen.
Recovery cd er in doen.
chmod battery is niet gelukt (kon battery niet vinde).
maat dit is dus allemaal niet gelukt.

Oja acer heeft de volgende dngen vervangen.
Nieuw beeldscherm.
Nieuwe toetsenbord
Bios update

Heeft iemand nog een idee of een oplossing.
Alvast bedankt

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Aangezien de klachten zijn ontstaan na de reparatie van Acer, had je je gewoon op de garantie kunnen beroepen. Afhankelijk van hoe je de laptop hebt open geschroefd, zou ik dat alsnog proberen te doen.
Je hebt namelijk recht op 3 maand garantie na een reparatie.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens acer niet.
Acer zei tegen mij dat als de datum die op je bon staat verlopen is heb je geen garantie meer en kunnen wij niet meer verantwoordlijk worden gesteld voor de problemen die daarna komen.
Dit staat ook in de gebruikers over eenkomst als ik me niet vergis.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Als het goed is heb je bij wet zelfs een jaar of 3 garantie op elektronica in Nederland. Ik zou even goed googelen. Er zijn zelfs mensen hiervoor ingeschakeld die kunnen helpen bij dergelijek klachten.

Gewoon eerst Acer bellen en gewoon brutaal zijn dat je bij wet in ieder geval 2 jaar garantie hebt (Eu richtlijn! die niet overgenomen is in NL, maar in NL geldt de te verwachten termijn die hoe dan ook al boven die 2 jaar ligt).

Gewoon goed aanpakken die lui bij Acer. Schroeven die er uit vallen, ik heb het ook gezien bij Acer. Wat heb ik eigenlijk niet gezien bij Acer? Iets met laptops die niet uitelkaar vallen volgens mij :N

Verwijderd

Topicstarter
Maarwat als ze er achter komen dat hij is open geweest doo mij?
Aangezien ik denk/dacht dat de garantie permanet vervald na die datum

• Brede P
@ GENETX:
Bij wet helaas nog steeds maar 1 jaar garantie. Wel mag je spreken over een verwachte levensduur van een laptop. Probleem is dat je dat recht wel hebt, maar het krijgen is vaak een stuk lastiger.
Daarnaast hoeft na het eerste jaar de reparatie niet meer gratis te gebeuren, er moet alleen rekening met de te verwachten levensduur worden gehouden, en dus een lagere prijs worden gerekend dan normaal...

Nou gaat 2 jaar wettelijke garantie er wel komen uiteindelijk, maar daarmee is het verhaal van de te verwachten levensduur ben ik bang wel over. Dan is het 2 jaar, en klaar...
Dus tja, of we er blij van moeten worden...

@ Joerieve:
Als ze zien dat jij hem open hebt gehad, ben je niet netjes genoeg geweest.
Het ergste dat je kan overkomen is dat je een prijsopgave krijgt voor reparatie.
Maar je moet hem toch laten repareren, als je niets doet kun je hem weggooien, dat is ook zonde natuurlijk.
Dus ik zou hem maar gewoon opsturen...

[ Voor 21% gewijzigd door Brede P op 17-08-2008 17:37 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:38
GENETX schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:31:
Als het goed is heb je bij wet zelfs een jaar of 3 garantie op elektronica in Nederland. Ik zou even goed googelen. Er zijn zelfs mensen hiervoor ingeschakeld die kunnen helpen bij dergelijek klachten.

Gewoon eerst Acer bellen en gewoon brutaal zijn dat je bij wet in ieder geval 2 jaar garantie hebt (Eu richtlijn! die niet overgenomen is in NL, maar in NL geldt de te verwachten termijn die hoe dan ook al boven die 2 jaar ligt).

Gewoon goed aanpakken die lui bij Acer. Schroeven die er uit vallen, ik heb het ook gezien bij Acer. Wat heb ik eigenlijk niet gezien bij Acer? Iets met laptops die niet uitelkaar vallen volgens mij :N
Acer zal er scheit aan hebben of er 2 jaar EU richtijn op zit, en heel zwartwit gezegd hebben ze ook niets met die richtlijn te maken, tenzij TS de laptop direct bij Acer zelf gekocht heeft.

De verkopende partij (de winkel dus waar ts de laptop gekocht heeft) is het aanspreekpunt, en vanaf daar kan de discussie verwachtte levensduur gaan lopen.

Maar goed, tenzij TS een rechtsbijstandsverzekering heeft gok ik niet dat dat veel zal uithalen, de winkelier zal zich op fabrieksgarantie beroepen, aangezien ie het zelf ook niet kan declareren. Dat dat juridisch niet correct is (jij hebt een verkoopovereenkomst met de winkelier) is een 2e. Recht hebben is a, recht krijgen is b....

ja, jouw ervaringen met acer herken ik. barsten in kappen thv schanieren is bijna standaard, brakke voedingspluggen op mobo, accus die vaag doen enz

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 17-08-2008 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brede ligt er maar net aan hoe zonde.
Voor het zelfde geld kost de reparatie 400 euro (bijv).
omdat er een nieuwe moederbord in moet en door een monteur word gedaan etc.
Dan gooi ik er net zo goed 200/300 euro bij en koop ik de nieuwe versie van aspire 9300
die met 2 gb ram en met bluetooth etc (die helaas een maand later uit kwam toen ik die van mij gekocht hebt).
en dat niet netjes zijn dat valt mee.
hij is netjes open gegaan maar er zitten van die druk klepjes op die wat beschadigt (door platte schroeven draaier om die vlakjes/klepjes open te krijgen)

• Brede P
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:43:
Brede ligt er maar net aan hoe zonde.
Voor het zelfde geld kost de reparatie 400 euro (bijv).
omdat er een nieuwe moederbord in moet en door een monteur word gedaan etc.
Dan gooi ik er net zo goed 200/300 euro bij en koop ik de nieuwe versie van aspire 9300
die met 2 gb ram en met bluetooth etc (die helaas een maand later uit kwam toen ik die van mij gekocht hebt).
en dat niet netjes zijn dat valt mij.
hij is netjes open gegaa maar er zitten van die druk klepjes op die wat beschadigt (door platte schroeven draaier om die vlakjes/klepjes open te krijgen)
Ik bedoelde meer dat het weggooien nu direct, gewoon zonde is.
Als ik jou was zou ik dat ding gewoon opsturen, beroepen op de garantie die je nog hebt, NIETS zeggen over het feit dat je hem zelf open hebt gehad, en afwachten.
Komen ze met een prijsopgave: Bel je Acer op. Houd maar, ik koop wel een nieuwe, en klaar...
Pagina: 1