Toon posts:

Aftermarket Cooler voor HD4870X2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de nieuwste ATI HD4870X2 nogal veel lawaai maakt, ben ik op zoek naar een alternatief voor de koeling. Zover heb ik alleen iets gevonden voor waterkoeling, maar dat zoek ik niet.

Na veel snuffelen, passen en meten, vraag ik me af of de Thermalright V2 gebruikt zou kunnen worden als je de uitstekende koelvinnen na de laatste heatpipe zou afzagen. Uiteraard bij de ene aan de linkerkant en de andere aan de rechterkant. Dat scheelt misschien maar een kleine centimeter, maar zou, denk ik juist genoeg moeten zijn om twee van deze dingen naast elkaar te monteren terwijl er dan ook nog 2 fans van 80mm op geplaatst zouden kunnen worden.

Heeft iemand deze koelers om eens precies na te meten of dit plannetje werkbaar is?

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 08:44
heatpipes afzagen lijkt me sowieso niet verstandig :D

Verwijderd

Topicstarter
Niet de heatpipes (!) Alleen de koelvinnen die nét iets verder doorlopen....

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Anders Zalman vf900's er op plaatsen? Dit werkte volgens mij ook bij de HD3850X2 Of twee keer Thermalright Hr 03 oid. Eentje om de kaart vouwen en eentje andersom.

[ Voor 34% gewijzigd door jdm8 op 17-08-2008 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik betwijfel of de Zalman vf900 genoeg koelvermogen hebben voor deze kaart. Misschien bevooroordeeld, maar ik heb toch meer vertrouwen in Thermalright.
De oplossingen om de HR03 om en om te plaatsen kan helaas niet in mijn geval:
In het eerste slot zit de NB in de weg en in het tweede slot verlies ik al m'n PCI slots waarvan ik er minstens één moet overhouden voor m'n technisat Cable HDTV kaart.