Toon posts:

Probleem Backup HD kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Om het verhaal even kort te houden, ik ben op vakantie gedaan voor 12 dagen in die 12 dagen is mijn schijf met alle software en alle foto`s gecrasht. Maar nu komt het ik maak elke week een volledige backup maar helaas wat er is gebeurt is dat ik een goede backup had met alles er op en der aan maar ja ik doe altijd replace backup. Dus wat er nu is gebeurt dat hij dus alleen een backup gemaakt heeft van me systemfiles en natuurlijk over me andere backup gereplaced heeft. Nu is mijn vraag is er nog een manier om mijn data terug te halen uit de bfk files? Want me hd heb ik vandaag geprobeerd om gegevens terug te halen maar tervergeefs programma`s kon niks meer vinden.

Grtz

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Heb je al een recovery gedaan op je defecte hdd? Als er niet meer in het backup file zit dan houd het wat je backup betreft op. Een getdataback oid zal niets terug kunnen halen, aangezien t geen losse files zijn (Dan had je nog enige bestanden terug kunnen halen misschien).
Een bkf file moet je compleet hebben, anders kan ntbackup er niets meer mee.

Misschien kun je wel een corrupt bkf file 'recoveren', bestaande uit een deel nieuwe backup en een deel gerestored oud spul, en dit repareren, mits je ook iets van parfiles maakt van je backup files.

Overigens is je topictitle verwarrend: Je backup hdd is niet kapot, maar je hebt de backup verkeerd ingesteld ;)

Heb je geen oudere backup? Direct overschrijven is imho niet handig, als je hdd tijdens een backupjob crashed ben je dus altijd alles kwijt. Ik zou zoiezo je backup NAAST je bestaande zetten, en pas na een succesvolle backup je oude weggooien.
Anyway: heb je niet ergens anders nog een backup file staan?

dit bewijst maar weer eens het belang van periodiek checken van je backup en er niet blind op vertrouwen

[ Voor 59% gewijzigd door DJSmiley op 17-08-2008 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo nee die hd is echt dood.

nee helaas me goede backup die ik had die is vanmorgen overschreden door nieuwe....

heel stom van me om het zo te stellen maar ja ik had niet verwacht dat er zo iets zou gebeuren.
Maar ja.. wat zou ik nu nog kunnen doen. Die hd is echt kapot.

Grtz

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:29:
Hallo nee die hd is echt dood.

nee helaas me goede backup die ik had die is vanmorgen overschreden door nieuwe....

heel stom van me om het zo te stellen maar ja ik had niet verwacht dat er zo iets zou gebeuren.
Maar ja.. wat zou ik nu nog kunnen doen. Die hd is echt kapot.

Grtz
je originele hdd is kapot bedoel je? je backup hdd (met verkeerde backup) is toch wel goed?

Anyway, als je geen recoverymogelijkheden hebt op je bkf file, en dat als 1 groot file hebt, nu zonder je foto's, je originele hdd echt dood is, en je geen oudere goede backup hebt... dan denk ik niet dat je t nog terug kunt halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja me orginele hd voor bestanden is kapot

hd met backups is perfect die is net nieuw
maar probleem is dat hij vanmorgen een full backup heeft gemaakt van alleen me system files en die natuurlijk overschreden over me laatste bkf dus ben ik nu alles kwijt zegt maar.

Daarom was mijn vraag een beetje van kan je niet iets doen waardoor je een oude bfk file nog terug kan halen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WSS

Even resume dus : je hebt wel een goed backup, alleen de virtuele tape waarin je dit doet (Backup to file)heb je vanochtend overschreven met andere data?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ja koffie die is overschreden alleen ik gebruik geen tape......

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk besturingssysteem gebruik je? Ik heb een beetje het idee dat je topic beter zou passen in een ander forum :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
win2003
Pagina: 1