Ik zit met een probleem met mijn 802.11n wireless netwerk. Ik heb enige tijd geleden een d-link set gekocht omdat ik in mijn nieuwe huis geen zin had om kabels te trekken, en een wireless 300Mbps netwerk meteen een upgrade zou zijn van de 100Mbps die ik tot nu toe had.
Als configuratie heb ik:
router: D-link DIR-635
Netwerk kaart pc1: D-link DWA-140 (usb)
Netwerk kaart pc2: D-link DWA-556 (PCIe)
Op pc 1 draait xp, op pc2 vista
Aan de router hangt via de uplink een alice adsl modem.
Het probleem wat ik het is dat het netwerk een stuk langzamer is dan dat het zou moeten zijn. Internetten gaat prima, maar iets kopieren van de ene naar de andere pc is enorm traag. Ik haal maximaal 2 MB/sec (volgens vista). Toch geven bijde pc's aan dat ze een zeer sterk signaal hebben:

Ik heb in de router geen speciale instellingen zitten, zie de screenshots hieronder:

Ik heb al van kanaal gewisseld (ivm dit probleem) maar dat heeft voor de snelheid niets geholpen. De router heeft de nieuwste versie van de firmware, dus ook daar zal geen probleem zitten.
Ik heb al geprobeerd om 1 pc via een kabel aan de router te hangen, om uit te sluiten dat het aan één van de 2 pc's lag, maar dat hielp niet, het bleef langzaam, probleem zit dus in het wireless deel.
Iemand engig idee waar de fout zit?
Als configuratie heb ik:
router: D-link DIR-635
Netwerk kaart pc1: D-link DWA-140 (usb)
Netwerk kaart pc2: D-link DWA-556 (PCIe)
Op pc 1 draait xp, op pc2 vista
Aan de router hangt via de uplink een alice adsl modem.
Het probleem wat ik het is dat het netwerk een stuk langzamer is dan dat het zou moeten zijn. Internetten gaat prima, maar iets kopieren van de ene naar de andere pc is enorm traag. Ik haal maximaal 2 MB/sec (volgens vista). Toch geven bijde pc's aan dat ze een zeer sterk signaal hebben:

Ik heb in de router geen speciale instellingen zitten, zie de screenshots hieronder:

Ik heb al van kanaal gewisseld (ivm dit probleem) maar dat heeft voor de snelheid niets geholpen. De router heeft de nieuwste versie van de firmware, dus ook daar zal geen probleem zitten.
Ik heb al geprobeerd om 1 pc via een kabel aan de router te hangen, om uit te sluiten dat het aan één van de 2 pc's lag, maar dat hielp niet, het bleef langzaam, probleem zit dus in het wireless deel.
Iemand engig idee waar de fout zit?