Toon posts:

PS3 streamen met WLAN en UTP via router...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om de PS3 als media speler te gebruiken maar ik krijg het niet voor elkaar om de vaste pc te verbinden met de PS3, die met een UTP kabel is aangesloten op de draadloze router.

Met de laptop lukt dit weer wel omdat deze draadloos internet gebruikt, daarmee kan ik divx en HD streamen dmv windows media player.

Maar... nu wil ik dus vanaf de pc die boven staat en in verbinding staat met de router mijn films en mp3's laten streamen met de PS3, deze pc is sneller staat vaker aan en alles word op deze pc ge"download"/opgeslagen.

Is dit uberhaupt wel mogelijk omdat de PS3 draadloos is en de vaste PC met een kabel is ? Of moet ik gewoon een snelle 108mb/s USB WLAN stick kopen (router Netgear is ook 108mb/s)?

Ik zie trouwens wel mijn PS3 als ik in mijn router kijk dat die is aangesloten, internet werkt ook wel gewoon op de PS3.

Bedankt voor de reacties alvast.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De opzet van je netwerk is nog niet duidelijk. Wat zit er op wat aangesloten, al dan niet draadloos?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:46:
De opzet van je netwerk is nog niet duidelijk. Wat zit er op wat aangesloten, al dan niet draadloos?
De vaste pc gaat naar ingang 1 van de router en de laptop en PS3 is draadloos verbonden met de router, verder heb ik geen netwerk die de vaste pc met de laptop verbindt. Totaal geen idee hoe ik dat moet opzetten want ik wordt dan doorverwezen naar mijn router instellingen via IE.

Is dat dan echt nodig ?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Nee, dat werkt gewoon samen.

[ Voor 75% gewijzigd door WeeJeWel op 17-08-2008 16:17 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan de PS3 nu verbinding maken dan :? Want draadloos op draadloos gaat wel goed maar nu moet het via draadloos --> kabel.

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 15:27

Grannd

da Granndest

Heb je op 'zoeken naar mediacenters' gedrukt in het PS3 menu, soms pakt hij hem bij mij ook niet in één keer maar nadat ik op zoeken heb gedrukt wel. Zoeken kan wel ff een aantal seconden duren.

• WeeJeWel
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:32:
[...]

Hoe kan de PS3 nu verbinding maken dan :? Want draadloos op draadloos gaat wel goed maar nu moet het via draadloos --> kabel.
Het is draadloos --> router --> kabel.

Het maakt voor je router geen hol uit hoe je aangesloten bent, als je maar aangesloten bent.

Verwijderd

Topicstarter
Grannd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:36:
Heb je op 'zoeken naar mediacenters' gedrukt in het PS3 menu, soms pakt hij hem bij mij ook niet in één keer maar nadat ik op zoeken heb gedrukt wel. Zoeken kan wel ff een aantal seconden duren.
Hij vind niks en als de laptop met WLAN aanstaat dan komt het pictogram vanzelf in beeld als de media player aanstaat. Er is dus gewoon iets wat niet goed staat, maar wat 8)7 ;( Moet ik iets instellen op de router ofzo :?
WeeJeWel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:48:
[...]

Het is draadloos --> router --> kabel.

Het maakt voor je router geen hol uit hoe je aangesloten bent, als je maar aangesloten bent.
Ja klopt: draadloos - router - kabel.

Heb ook alle firewalls uitgezet en nog niks :/

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-03 10:37
Misschien de UPNP op de desktop uit?

Verwijderd

Topicstarter
Miglow schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:03:
Misschien de UPNP op de desktop uit?
Werkt ook niet, kan trouwens ook niet via de laptop(vista) de desktop(winXP) vinden bij netwerklocaties heeft dat er iets mee te maken ?

• WeeJeWel
Kun je in de PS3 niet gewoon een IP invoeren?

Verwijderd

Topicstarter
WeeJeWel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:50:
Kun je in de PS3 niet gewoon een IP invoeren?
Kan het proberen weet niet zeker of dat mogelijk is, probleem is dat de desktop soms van IP veranderd. Of moet ik de Router IP instellen ? Lijkt me ook niet he omdat hij nu ook i-net heeft op dat IP adres waarschijnlijk ?

Ga het e.e.a. proberen, bedankt.

• WeeJeWel
Je kunt op je pc dhcp uitzetten, en een vast ip aanstellen. Sommige routers kunnen dat ook nog via mac adressen ja.

Verwijderd

Topicstarter
WeeJeWel schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:12:
Je kunt op je pc dhcp uitzetten, en een vast ip aanstellen. Sommige routers kunnen dat ook nog via mac adressen ja.
DHCP uitzetten is gewoon zelf het IP adres subnet en DNS invullen toch ? Dit heb ik nu gedaan maar de PS3 vind alleen nog steeds de laptop die wireless is, volgens mij is het gewoon niet mogelijk om van draadloos naar kabel te verbinden of in ieder geval media players te vinden met de PS3. Getest met UPnP aan en uit.

Moet ik een switch hebben ofzo want dat heb ik weleens voorbij horen komen of maakt dat geen donder uit ?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien toch beter een snelle aparte WLAN usb stick kopen met 802.11N ?
Zoals : Deze usb stick

Maar gaat dit wel werken omdat ik een 802.11g Router heb en de snelheid van de WLAN usb 802.11N is en ik alsnog niet een snelle stream heb ? Weet ook niet of de PS3 rechtstreeks verbinding maakt met mijn pc of eerst via de router icm van die snelle USB WLAN :?

Of moet ik dan gewoon een router met 802.11N snelheid hebben en een wireless USB of PCI kaart ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 20:38 ]

Pagina: 1