[FreeBSD70] SabNZBD+ automatisch opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:04
(server) ~ # uname -a
FreeBSD server 7.0-RELEASE FreeBSD 7.0-RELEASE #0: Sun Feb 24 19:59:52 UTC 2008     
root@logan.cse.buffalo.edu:/usr/obj/usr/src/sys/GENERIC  i386

(server) ~ # /usr/local/bin/SABnzbd.py -v
SABnzbd.py-0.4.0

Ok, ik heb SABnznbd+ via de Ports geinstalleerd.. De beste manier om deze met de pc mee te laten opstarten leek me via /usr/local/etc/rc.d/ Ik heb met behulp van wat sites hier en daar en de lokale rc scripts het volgende scriptje gemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/sh
# Copyright (c) 2008 Steephh.

. /etc/rc.subr

name="sabnzbd"
rcvar=`set_rcvar`

load_rc_config $name

Stop=/usr/bin/killall
User=sabnzbd
Host=localhost:8080

: ${sabnzbd_enable="NO"}

if [ "start" = "$1" ]; then
    su -l $User -c "/usr/local/bin/python /usr/local/bin/SABnzbd.py -f /home/sabnzbd/.sabnzbd/sabnzbd.ini -d -w 0 -s $Host"
elif [ "stop" = "$1" ]; then
    $Stop "python"; $Stop "python2.5"
elif [ "restart" = "$1" ]; then
    $0 stop
    $0 start
fi

run_rc_command "$1"

Verder staat in /etc/rc.conf de regel 'sabznbd_enable=yes'. Via de commandline kan ik SABnznbd gewoon starten.. Oftewel '/usr/local/etc/rc.d/sabznbd start' en '/usr/local/etc/rc.d/sabnzbd stop' werken perfect. Alleen wil hij niet opstarten met het systeem.. Doe ik het wel op de goede manier? Ik heb verder geen belangrijke aanpassingen aan het systeem gedaan.

_@/'

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-01 20:14
Nu ben ik geen linux expert, maar sabnzbd werkt onder jouw account blijkt, echter kan het systeem sabnzbd ook wel opstarten? Denk dat daar het probleem zit, al weet ik dat dus niet direct op te lossen.

3kwp pvoutput

• Steephh
Ik voer het script in rc.d uit onder root.. Het lijkt me dat tijdens het opstarten het systeem sabnzbd ook wel moet kunnen opstarten... Maar goed, ik weet zo eigenlijk niet hoe ik dat kan controleren, foutmeldingen kan zien ofzo. Met het opstarten zie ik eigenlijk niets als ik op het scherm zelf kijk wat aan de computer hangt.

_@/'

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Volgens deze pagina met switches kan je -b 0 toevoegen tijdens het opstarten van sabnzbd+. Thuis heb ik een vergelijkbare situatie met Debian, en daar werkte een init script ook niet, totdat ik -b 0 toevoegde in het script. Volgens mij draait sabnzbd+ de soep in als hij merkt dat X nog niet (of nog niet volledig) draait als het script word uitgevoerd, ookal run je het als een andere user.

ik gebruik dit:
code:
1
su -c '/dir/SABnzbd.py -b 0' - $User 2>&1 /dev/null &

Logging heb ik niet nodig, dus dat word gelijk geredirect. Er word verder ook niet gewacht op het runnen van het script, zonde van mijn tijd :+

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• Steephh
Ah ok.. -b 0 heeft hier weinig zin en sowieso zorgt de optie -d ervoor dat er geen browser windows wordt gestart en maakt deze geen gebruik van een terminal window. Oftewel, de output naar /dev/null sturen hoeft dan ook al niet meer.. :P Maar goed, ik heb jouw methode geprobeerd (alleen de mapnaam waar SABnzbd.py staat aangepast), maar dat wilde niet baten..

Afijn, op die site van de switches ben ik ook het volgende tegengekomen. Ik heb nu een nieuwe regel:

code:
1
sudo -u sabnzbd -H /usr/local/bin/SABnzbd.py -d -f /home/sabnzbd/.sabnzbd/sabnzbd.ini

Maar goed, hiermee wil het eigenlijk nog steeds niet werken..

_@/'

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Steephh schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 03:29:
Ah ok.. -b 0 heeft hier weinig zin en sowieso zorgt de optie -d ervoor dat er geen browser windows wordt gestart en maakt deze geen gebruik van een terminal window. Oftewel, de output naar /dev/null sturen hoeft dan ook al niet meer.. :P Maar goed, ik heb jouw methode geprobeerd (alleen de mapnaam waar SABnzbd.py staat aangepast), maar dat wilde niet baten..

Afijn, op die site van de switches ben ik ook het volgende tegengekomen. Ik heb nu een nieuwe regel:

code:
1
sudo -u sabnzbd -H /usr/local/bin/SABnzbd.py -d -f /home/sabnzbd/.sabnzbd/sabnzbd.ini

Maar goed, hiermee wil het eigenlijk nog steeds niet werken..
Ik krijg nog een hoob rubbish in een terminal als ik hem met -b 0 start, dus vandaar die redirect. Die -d switch wist ik weer niet natuurlijk :p. Wel raar dat het nu nog steeds niet werkt dan, ik kan verder ook niets raars vinden. Ik neem aan dat je het dan in de freebsd-specifieke opstart problemen moet gaan zoeken, maar daar heb ik niet echt veel verstand van, sorry.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• Steephh
Ik snap er ook niet veel van.. Maar goed, misschien ben ik iets vergeten? Ik heb het script in /usr/local/etc/rc.d/ gedumpt en de regel in /etc/rc.conf toegevoegd.. Verder hoef ik toch niets te doen of zie ik nu iets over het hoofd? Misschien dat iemand die meer verstand van FreeBSD en opstartscripts de fout ziet?

_@/'

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 07:54

SpamLame

niks

Wordt het script uberhaupt wel uitgevoerd? Check rechten en permissies even.
probeer eens met set -vx wat debugging info eruit te krijgen.
Werkt het script als je hem op de prompt aftrapt als root user?
Werkt het ook zonder sudo of su?

• Steephh
Het script wordt wel uitgevoerd.. Hij werkt wel, maar hij start gewoon niet mee op. Verder staat in de ts:
Via de commandline kan ik SABnznbd gewoon starten.. Oftewel '/usr/local/etc/rc.d/sabznbd start' en '/usr/local/etc/rc.d/sabnzbd stop' werken perfect. Alleen wil hij niet opstarten met het systeem..
Ik draai hem dan wel onder su(do). Onder mijn eigen gebruiker werkt dat niet, ik moet dan een password invoeren (maar het account sabnzbd heeft geen password).. Ik probeer nu weer iets anders.. Heb gewoon in /usr/local/etc een script genaamd 'script' gemaakt.. Met het volgende erin:

code:
1
2
3
4
#!/bin/sh
# Copyright (c) 2008 Stephan.

sudo -u sabnzbd -H /usr/local/bin/python /usr/local/bin/SABnzbd.py -d -f /home/sabnzbd/.sabnzbd/sabnzbd.ini

Vervolgens heb ik in /etc/inetd.conf de volgende regel gezet:

code:
1
sabnzbd stream  tcp     nowait          root    /usr/local/etc/script   script

Maar als ik dan vervolgens inetd restart werkt hij nog niet, terwijl het script als ik deze via de commandline aanroep (onder su(do)) hij wel perfect werkt.. :?

_@/'

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 07:54

SpamLame

niks

Steephh schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:28:
Het script wordt wel uitgevoerd.. Hij werkt wel, maar hij start gewoon niet mee op. Verder staat in de ts:

[...]

Ik draai hem dan wel onder su(do). Onder mijn eigen gebruiker werkt dat niet, ik moet dan een password invoeren (maar het account sabnzbd heeft geen password).. Ik probeer nu weer iets anders.. Heb gewoon in /usr/local/etc een script genaamd 'script' gemaakt.. Met het volgende erin:

code:
1
2
3
4
#!/bin/sh
# Copyright (c) 2008 Stephan.

sudo -u sabnzbd -H /usr/local/bin/python /usr/local/bin/SABnzbd.py -d -f /home/sabnzbd/.sabnzbd/sabnzbd.ini

Vervolgens heb ik in /etc/inetd.conf de volgende regel gezet:

code:
1
sabnzbd stream  tcp     nowait          root    /usr/local/etc/script   script

Maar als ik dan vervolgens inetd restart werkt hij nog niet, terwijl het script als ik deze via de commandline aanroep (onder su(do)) hij wel perfect werkt.. :?
Oeps heb ik daar blijkbaar overheen gelezen.
Misschien omgeving variabelen, hoewel je wel alles met naam en toenaam aanroept.
Geeft dat python script nog info prijs in een log, al dan niet met extra argumenten?

• Steephh
Ik zie wel wat raar is /tmp/ staan.. Allemaal identieke temporary files met als eigenaar sabnzbd.. Lijkt wel van elke keer dat ik de pc restarte te zijn, aan de tijd te zien.. Hebben namen als: tmpz42YY3.. Er staat het volgende in:
Wel apart.. Lijkt wel een stille hint ofzo.. :S Verder kan ik nergens iets aparts vinden, wel logfiles van een succesvolle (maar dan handmatige) start..

_@/'

Verwijderd

Ik heb hem hier (op debian) in /etc/rc.local staan (de "autoexec.bat" van linux, zoals ik het begrijp)

code:
1
/usr/bin/sabnzbd/SABnzbd.py -f /usr/bin/sabnzbd/SABnzbd.ini -d

Werkt als een trein :)

Moet je wel op die SABnzbd.py een chmod +x doen, anders werkt het niet :)

• Steephh
/etc/rc.local in debian is volgens mij hetzelfde als /etc/rc.conf in FreeBSD.. SABnzbd.py staat bij mij in /usr/local/bin en is al gechmod naar +x (tijdens de installatie vanuit de ports al denk ik)..

Maar goed, via de nieuwe manier dan: via inetd kan ik het script niet starten.. Terwijl het script handmatig wel start en ik naar mijn mening niets verkeerds in inetd.conf heb gezet.. :? Ik zal in ieder geval eens updaten naar versie 0.4.2... Misschien dat dat helpt.

_@/'

• Steephh
Ok, portupgrade heeft weinig zin en het lijkt me sterk dat het aan versie 0.4.0 ligt.. Ik heb het volgende ook geprobeerd.. De volgende regel toevoegen aan crontab..

code:
1
@reboot         root  /usr/local/etc/script

En weer.. werkt dit niet :( Terwijl het script als het via de commandline wordt aangeroepen perfect werkt.. Ik vind het maar raar dat er standaard bij de port geen file bij zit voor in rc.d...

Het lijkt wel of het script wordt aangeroepen en niet werkt omdat het al draait voordat de rest van de pc is opgestart.. Is er misschien een manier om 1 minuut nadat de pc geboot is dat ie dan pas SABnzbd+ opstart?

[ Voor 44% gewijzigd door Steephh op 21-08-2008 14:35 ]

_@/'

• Steephh
Niemand anders die een vergelijkbaar probleem heeft gekend of die eventueel weet waar het aan kan liggen?

Ik heb ook al hellanzb met als interface hellaworld geprobeerd maar dat wil ook al niet helpen. Het lijkt wel alsof die ook niet mee wil starten.. Specifiek aan SabNZBD of HellaNZB kan het blijkbaar dus niet liggen.

:'(

_@/'

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 09:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat er geen rc.d script met een daemon wordt meegeleverd in de ports vind ik ook vreemd, helaas kom je dat vaker tegen. Het idee van een daemon is toch juist dat die bij het booten van het systeem opgestart wordt?!
Ik moet zeggen dat ik dit op het eerste gezicht een erg mysterieus probleem vind, je script werkt en je rc-variabele klopt, anders zou je het met de hand niet kunnen starten. Het kan haast ook niet in de user zitten die het opstart, want dat is root.
Het enige wat ik nog kon bedenken, is het instellen van dependencies, wellicht start je script te vroeg. In een rc-script voor een torrent-client heb ik het volgende staan:
code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/sh
#
# PROVIDE: bitflu
# REQUIRE: NETWORKING SERVERS
# BEFORE: DAEMON
# KEYWORD: shutdown

Zie deze pagina voor meer info.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Steephh
Yeah! Hij start nu op met de pc!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
#!/bin/sh
#
# PROVIDE: sabnzbd
# REQUIRE: DAEMON

. /etc/rc.subr

name="sabnzbd"
rcvar=`set_rcvar`

load_rc_config $name

: ${sabnzbd_user="sabnzbd"}
: ${sabnzbd_config="/home/sabnzbd/.sabnzbd/sabnzbd.ini"}
: ${sabnzbd_flags=""}

required_files="${sabnzbd_config}"
command="/usr/local/bin/SABnzbd.py"
start_cmd="sabnzbd_start"

sabnzbd_start()
{
        echo "Starting ${name}."
        su -m ${sabnzbd_user} -c "${command} -d -f ${sabnzbd_config} ${sabnzbd_flags}"
}

run_rc_command "$1"

Dit script gebruik ik nu, in combinatie met rc.conf var:

sabnzbd_enable="YES"

Hij werkt nog niet zoals ik wil dat ie werkt, als ik de status opvraag (/usr/local/etc/rc.d/sabnzbd status) dan zegt ie dat ie niet gestart is. Maar dat komt volgens mij omdat hij geen PID file heeft. Eens kijken of ik dat nog kan oplossen en dan nog een kijken of ik kan regelen met diegene die sabnzbd in de ports heeft gegooid of hij dit startup script dan mee kan distributen.

Ook krijg ik in SABnzbd nog de volgende meldingen:

code:
1
2
3
4
2009-03-27 20:11:09,156 WARNING [downloader] No active primary servers defined, will not download!
2009-03-27 20:11:09,170 ERROR par2 binary... NOT found!
2009-03-27 20:11:09,172 WARNING unrar binary... NOT found
2009-03-27 20:11:09,174 WARNING unzip binary... NOT found!

Als ik SABnzbd nog een keer handmatig opstart krijg ik die niet. Komt volgens mij omdat /usr/local/bin nog niet aanspreekbaar is.

Edit:

Script inmiddels uitgebreid met de volgende regels:

code:
1
2
pidfile="/var/run/sabnzbd.pid"
stop_cmd="/usr/local/bin/wget -q --delete-after 'http://192.168.10.11:8888/sabnzbd/api?mode=shutdown'"

Erg lomp en dirty, maar het werkt wel! Die pid file werkt trouwens niet, moet dat nog eens uitzoeken.

[ Voor 47% gewijzigd door Steephh op 27-03-2009 20:47 ]

_@/'

• Demo

Demo

Die par2, unrar en unzip binary's zijn wel gewoon te vinden op je systeem?
rc.d status kijkt inderdaad naar een pidfile, als die niet aanwezig is kan je volgens mij ook stop niet gebruiken..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Steephh
Ja, die zijn gewoon aanwezig. Ik denk nog steeds dat het heeft te maken met het feit dat /usr/local/bin nog niet beschikbaar is (en dat het dmv /usr/local/bin/PROGRAMMA_NAAM moet worden aangeroepen).

Het afsluiten is alweer anders opgelost:

code:
1
stop_cmd="pkill python2.5 -OO /usr/local/bin/SABnzbndy.py"

Nu dus nog 2 problemen oplossen:

1. Statusmelding fixen, ipv naar de pid file kijken moet ie dat maar doen dmv een pgrep ofzo.
2. Ff in de .py files duiken om hardcoded par2, unrar en unzip erin te gooien.

_@/'

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:33
Steephh schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:19:
Ja, die zijn gewoon aanwezig. Ik denk nog steeds dat het heeft te maken met het feit dat /usr/local/bin nog niet beschikbaar is (en dat het dmv /usr/local/bin/PROGRAMMA_NAAM moet worden aangeroepen).
...
2. Ff in de .py files duiken om hardcoded par2, unrar en unzip erin te gooien.
Als ik het zo snel even zie in newsunpack.py:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
        lookhere = os.getenv('PATH').split(':')
        findpar2 = ('par2',)
        findrar = ('rar', 'unrar', 'rar3', 'unrar3')
        findnice = ('nice',)
        findionice = ('ionice',)
        findzip = ('unzip',)

for path in lookhere:
            if not sabnzbd.newsunpack.PAR2_COMMAND:
                for par2 in findpar2:
                    par2_path = os.path.join(path, par2)
                    par2_path = os.path.abspath(par2_path)
                    if os.access(par2_path, os.X_OK):
                        sabnzbd.newsunpack.PAR2_COMMAND = par2_path
...

Ofwel, het ding kijkt gewoon of 'ie in de directories in $PATH die executables kan vinden. Als je in je startup-script nou iets doet als 'export PATH=$PATH:/usr/local/bin' voor je sabnzbd opstart?

Edit:
als ik kijk hoe het standaard Debian startup-script er uit ziet, dan wordt het stoppen niet gedaan door Python af te schieten, maar door:
code:
1
/usr/bin/wget -q --delete-after "http://$HOST:$PORT/sabnzbd/api?mode=shutdown"

Is misschien wat netter. Status opvragen zit niet in het Debian script verwerkt, maar kan je misschien ook doen door d.m.v. wget de website op te vragen of zo.

[ Voor 13% gewijzigd door vanaalten op 27-03-2009 22:58 ]

• Steephh
Ik heb weer iets anders gebouwd. Nu een scriptje wat de boel start en afsluit en waarmee je de pid kan opvragen. Lijkt misschien lomp door middel van een pkill, máár als ik hem kill dan krijgt ie gewoon een signal 15 waarna hij de boel eerst nog opslaat en dan pas exit (heb ik zelf nog eerst even getest). Punt is dat als ik mijn hostname verander dat dat commando met die wget niet meer werkt, daarom kies ik daar liever niet voor. Daarbij is het ook makkelijk voor iemand als hij of zij dit script kopieert dat ie zo min mogelijk hoeft aan te passen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
#!/bin/sh
#
# PROVIDE: sabnzbd
# REQUIRE: LOGIN

. /etc/rc.subr

name="sabnzbd"
rcvar=`set_rcvar`
pid=`pgrep python2.5 -OO /usr/local/bin/SABnzbndy.py`

load_rc_config $name

: ${sabnzbd_user="sabnzbd"}
: ${sabnzbd_config="/home/sabnzbd/.sabnzbd/sabnzbd.ini"}
: ${sabnzbd_flags=""}

required_files="${sabnzbd_config}"
command="/usr/local/bin/SABnzbd.py"
start_cmd="sabnzbd_start"
stop_cmd="sabnzbd_stop"
status_cmd="sabnzbd_status"

sabnzbd_start()
{
        export PATH=$PATH:/usr/local/bin
        echo "Starting ${name}."
        su -m ${sabnzbd_user} -c "${command} -d -f ${sabnzbd_config} ${sabnzbd_flags}"
}

sabnzbd_status()
{
        if /bin/test -s $pid
        then echo "SABnzbd is not running."
        else echo "SABnzbd is running as pid ${pid}."
        fi
}

sabnzbd_stop()
{
        pkill python2.5 -OO /usr/local/bin/SABnzbndy.py
}

run_rc_command "$1"

Nog thx vanaalten, want die export was idd wat er in moest.

Mooiste zou natuurlijk zijn als er geen home map was maar een shared map en de config file in /usr/local/etc/

Nouja, next mission dus. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Steephh op 28-03-2009 17:13 ]

_@/'

• Demo

Demo

Steephh, dat rc-script draait altijd lokaal, dus kan je http://localhost gebruiken ;)
En die home-map is natuurlijk simpel omheen te werken door sabnzbd_config="/home/sabnzbd/.sabnzbd/sabnzbd.ini" te veranderen in /usr/local/etc/sabnzbd.ini :)

• Steephh
True, maar dat met die sabnzbd_config werkte toch niet zo lekker. Op de een of andere manier wilde dat ding in een keer in /root/ gaan schrijven omdat die file niet meer in een home-map stond. Echt vaag. Heb het maar weer teruggezet en álléén een map gemaakt om de finished downloads in te zetten.

Het uitvoeren van die regel op de localhost werkt niet, hij luisterd alleen namelijk niet op de localhost.

Volgende regel werkt niet:

/usr/local/bin/wget -q --delete-after "http://localhost:8888/sabnzbd/api?mode=shutdown"

En deze wel:

/usr/local/bin/wget -q --delete-after "http://192.168.10.11:8888/sabnzbd/api?mode=shutdown"

_@/'

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:33
Steephh schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:01:
Het uitvoeren van die regel op de localhost werkt niet, hij luisterd alleen namelijk niet op de localhost.
En in plaats van localhost 127.0.0.1 gebruiken?

• Steephh
Ook niet. Maar mij boeit het niet zoveel, door middel van een pkill afsluiten maakt niet echt veel verschil. Bij alle twee saved hij zijn geopende bestanden en sluit ze netjes. Daarbij heb je hiervoor geen wget nodig, wat je anders los zou moeten installeren onder FreeBSD.

[ Voor 21% gewijzigd door Steephh op 29-03-2009 06:21 ]

_@/'

• Steephh
Nog even een ander vraagje, weet niet precies of ik het hier in kwijt moet. Maar ik wil hiervan gebruik maken:

http://sabnzbd.wikidot.com/howto-apache

Ik draai zelf echter geen apache, maar xshttpd. Ik kan daar ook een reverse proxy instellen. Werkt perfect, echter wanneer ik een formulier invul wordt ik geredirected naar localhost. En wanneer ik een bestand wil verzenden krijg ik een cherrypy error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
500 Internal error

The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python2.5/site-packages/cherrypy/_cphttptools.py", line 126, in _run
    applyFilters('before_finalize')
  File "/usr/local/lib/python2.5/site-packages/cherrypy/filters/__init__.py", line 151, in applyFilters
    method()
  File "/usr/local/lib/python2.5/site-packages/sabnzbd/interface.py", line 234, in beforeFinalize
    **rsrc.callable_kwargs)
TypeError: addFile() got an unexpected keyword argument ' name'

Heb even snel apache 2.2 op een andere bak geinstalleerd, die redirect nu ook naar die server.

code:
1
2
3
4
5
6
Proxy Error

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request POST /sabnzbd/config/directories/saveDirectories.

Reason: Error reading from remote server

Het aparte is dat xshttpd het formulier nog wel verzend (een waarde wordt veranderd, maar ik wordt ipv naar mijnserver.nl/sabnzbd geredirected naar localhost/sabnzbd, wat natuurlijk van buitenaf niet werkt). In apache krijg ik direct een error en wordt het formulier NIET verzonden.

Conclusie: apache biedt dus geen oplossing, althans, zo lijkt het. En xshttpd >lijkt< wel te werken, maar hij wordt geredirected naar het lokale ip zodra ik een formulier verzend of een file upload. Zou dat eenvoudig op te lossen zijn? En is een fileupload dmv. een POST eigenlijk mogelijk binnen een reverse proxy?

Nog even ter opmerking: ik ben op zoek naar een oplossing om xshttpd te draaien, niet voor apache. Dat was alleen om te testen.

[ Voor 37% gewijzigd door Steephh op 01-04-2009 22:32 ]

_@/'

Pagina: 1