Toon posts:

wireless / voip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste post als member bij Tweakers.

ik wil graag iets proberen op te zetten, maar heb een beetje hulp nodig van jullie.
ik woon op een challetpark waar geen telefoonlijnen, coax of iets anders is.

nu wil ik de mogelijkheid maken voor mijn in eerste instantie om een vaste telefoonlijn te krijgen.
dit lukt niet omdat er niet gegraven mag worden (erg irri)

ik wil proberen vanaf de wegkant waar kpn lijnen liggen een kastje met een modem neer te zetten en wireless buiten antenne op een paal neer te zetten.

maar nu is mijn vraag of ik dan ook in mijn huisje het van wireless weer om kan zetten
naar ethernet en evt een gewoon telefoon nummer wireless kan gebruiken.

ik zat te denken aan tele2 want die geeft 2 telefoon lijnen er bij.

maar hoe realiseer ik dit.

ik wil gewoon normale betrouwbare telefonie in mijn huisje hebben.
wie kan me opweg helpen met een apparaatje die mijn wensen oplost.

ik heb al suf loopen googleen maar waarschijnlijk heb ik de verkeerde zoek woorden.

alvast bedank voor jullie reakties.

Gr.

Hendrik

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mmm, in principe is dit geen probleem, als je voeding hebt aan de kant van de weg en geen angst hebt dat het gestolen zal worden in je kastje. Wat je eigenlijk doet is:

* Modem -> draadloze router in dat kastje
* Draadloze router met repeaterfunctie in je chalet

Op die laatste router kan je dan gewoon kabel aansluiten ook, hoewel ik het voordeel er niet van inzie, kan je beter meteen alles draadloos doen. Is ook veel minder configuratie.

Edit: Oh, je telefonie is sowieso VOIP dan, geen klassieke telefoonverbinding. Telefoonkabel kan je bij mijn weten niet zomaar draadloos maken.

[ Voor 15% gewijzigd door YellowOnline op 17-08-2008 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem dan nog is mijn vaste telefonie....hoe ga ik dat regelen dan...

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:37:
het probleem dan nog is mijn vaste telefonie....hoe ga ik dat regelen dan...
Als je geen telefoonlijn mag trekken tot aan je chalet, dan is er geen andere mogelijkheid dan VOIP.

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar hoe gaat dat precies in zijn werk dan.

ik heb aan de weg een router met wireless
in chalet een router met repeater funtie e.d. daar kan ik dan een ethernet voip telefoon op aansluiten, en dan kan ik daarop ook gebeld worden met mijn gewone KPN telefoon nummer zeg maar.

en wat is een betrouwbare wireless router met repeater functie en voip

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 16:57 ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:50:
ok, maar hoe gaat dat precies in zijn werk dan.

ik heb aan de weg een router met wireless
in chalet een router met repeater funtie e.d. daar kan ik dan een ethernet voip telefoon op aansluiten, en dan kan ik daarop ook gebeld worden met mijn gewone KPN telefoon nummer zeg maar.
Euh nee, dat KPN telefoonnummer kan je enkel gebruiken als je een telefoon in dat kastje aan de rand van de weg zet. Als je een oproepnummer wil voor VOIP ga je dat aan de VOIP provider (bv. Skype) moeten vragen. Daar ga je wel een abonnementskost voor moeten betalen natuurlijk. Het heeft dan ook geen zin bij KPN of Tele2 meerdere telefoonnummers aan te vragen. Je hebt gewoon internet nodig, geen telefonie.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm....en er is geen mogelijkheid voip aan een telefoon nummer te koppelen zeg maar.
om nou mijn telefoon aan de rand van de weg te zetten :P

vanwege bedrijfsmatige activiteiten zou ik gewoon een normaal telefoon nummer in huis willen hebben. maar dat wordt dan weer erg lastig heb ik al door...

en wat ik even niet snap met skype, kan je met alleen een breedband verbinding ook vaste nummers bellen, zonder dat je zelf een vast nummer hebt?

en zag ook iets met een online nummer kopen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 17:41 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03 16:50
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:11:
hmmm....en er is geen mogelijkheid voip aan een telefoon nummer te koppelen zeg maar.
om nou mijn telefoon aan de rand van de weg te zetten :P

vanwege bedrijfsmatige activiteiten zou ik gewoon een normaal telefoon nummer in huis willen hebben. maar dat wordt dan weer erg lastig heb ik al door...

en wat ik even niet snap met skype, kan je met alleen een breedband verbinding ook vaste nummers bellen, zonder dat je zelf een vast nummer hebt?

en zag ook iets met een online nummer kopen
Ja hoor je kan voip aan een telefoonnummer koppelen. Het makkelijkste gaat dat bij een provider die zijn sip server bekend maakt. bv telfort of budgetphone doen dat.

Als je betaald bij skype kan je een vast nummer bellen zonder dat je een vast nummer hebt. Je kan bij skype ook een voipin nummer krijgen, maar dan moet je pc aanstaan om gebeld te kunnen worden.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
pacificocean schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:57:
[...]

Je kan bij skype ook een voipin nummer krijgen, maar dan moet je pc aanstaan om gebeld te kunnen worden.
Je pc hoeft niet noodzakelijk aan te staan. Je hebt ook handsets voor skype die rechstreeks op het wifi netwerk gaan.
Hoe ver is de afstand tussen de chalet en de weg? (mijn dect telefoon werkt namelijk tot achterin de tuin: 40m)

Verwijderd

1. Hoe is je HSPDA / 3G bereik daar?
2. Kan je inderdaad aan de straat een aansluiting laten realiseren?
3. Hoe doen andere mensen dit?
4. Waar zit de dichstbijzijnde internetverbinding?
5. Waarom wil je een 'vast' nummer?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.kpn.com/zm-die.../zm-088bedrijfsnummer.htm
Heeft uw bedrijf meerdere vestigingen in verschillende netnummergebieden binnen Nederland? Wilt u uw werkveld niet beperken tot de regio waar u zich bevindt? Neem dan een 088-bedrijfsnummer.

Een 088-bedrijfsnummer geeft uw bedrijf een landelijk imago en u bent optimaal bereikbaar. Al uw vestigingen zijn bereikbaar op hetzelfde netnummer. Een 088-nummer is een extra nummer naast uw bestaande vaste en mobiele telefoonnummers.

Met de online applicatie control088 beheert u zelf uw eigen 088-nummers.

Altijd bereikbaar op hetzelfde nummer
Gesprekken naar een 088-nummer kunnen worden ontvangen op iedere locatie of mobiele telefoon. Ideaal als uw medewerkers veel onderweg zijn of op meerdere locaties werken.

Verhuizingen gaan niet meer ten koste van bereikbaarheid. Verhuist een medewerkers of zelfs een heel filiaal, dan blijft het eigen 088-nummer behouden.

[ Voor 83% gewijzigd door Fish op 17-08-2008 22:29 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
de afstand is ongeveer 500 meter, en andere mensen hebben nog helemaal niks.
dit is heel kort geleden opgeleverd, ben een van de eerste bewoners.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:23:
de afstand is ongeveer 500 meter, en andere mensen hebben nog helemaal niks.
dit is heel kort geleden opgeleverd, ben een van de eerste bewoners.
Ouch, 500m is wel ver. Je kan dan beter naar dit soort dingen kijken:

nieuws: Breezz en Satelliet Electronics bieden voip via satelliet

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:51
betrouwbare telefoon verbinding: gsm

verder kun je bij budgetphone een telefoonnummer aanvragen / kopen kost je 10 euro per jaar en mensen kunnen je daarop bellen, ik zeg er wel bij, dit is een voip dienst

verder over je verbinding van de weg naar je chalet,

2x een sd15 richtantenne en 2 senao bridges

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1