Geen UPC via Linksys WRT54G. Defect?

Pagina: 1
Acties:

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:03
Ik ben bezig bij mijn ouders een Linksys WRT54G te installeren met internet via UPC.
Beide pc's direct op het modem geeft gewoon internet zonder problemen. Moet dan weliswaar wel het modem opnieuw starten, maar werken zonder problemen.

Beide pc's aanmelden op de router is ook geen enkel probleem. Krijgen netjes een ip toegewezen.

De Linksys dan aan het modem en internet nada/noppes/niets. Hij krijgt een ip van UPC en er is verbinding volgens de router. Echter als ik dan ping vanaf beide pc's krijg ik van de 4 request minstens 1 time-out. Dit gebeurt random. Er is dus wel degelijk een verbinding met internet. Maar daar houd het dan ook mee op.

Wat heb ik gedaan inmiddels. Alle virus/firewall-meuk uitgezet. Linksys gereset en laatste firmware erop (deze stond er al op maar dacht gewoon alles opnieuw). Linksys met en zonder kloon van mac-adres geprobeerd. Verder geen aparte instellingen in de router ingevoerd. Installatie handmatig gedaan en met de bijgeleverde cd.

Linksys is inmiddels al terug geweest naar winkel maar die zeggen dattie in orde is. Hebben hem getest. Hoe en wat ze getest hebben geen idee...

• ManiacsHouse
Subtieler dan subtiel kickje...

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
waar heb je de stekker van je modem naar je router geleid?
en wat voor UTP kabel heb je gebruikt?

Je moet moet hier een rechte kabel hebben. Dus aan elke RJ45 stekertje moeten de kleuren in geleike volorde geprikt zijn.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ManiacsHouse
Wat betreft kabels is in orde. Zijn allemaal al doorgemeten.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
maniacshouse schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:42:
Wat betreft kabels is in orde. Zijn allemaal al doorgemeten.
Straight kabels dus? of cros?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Maniac, heb je het modem ook al eens even gereboot met de router eraan? Ik heb datzelfde gezeik ook al een keer gehad met zo'n wrt54g. 4 uur lopen kloten en toen schoot dat me ineens te binnen. Was trouwens ook upc.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Ook de DNS servers van UPC hard instellen wil nog wel eens helpen...

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Heb je gecontroleerd dat slechts één van de twee als DHCP-server fungeert?

Ik meen dat ik met mn UPC modem en Icidu router gekozen heb om de Icido router als DHCP-server te laten fungeren, en dat je de DHCP-server in de modem uit moet zetten, maar misschien vergis ik me..

Met oudere modems was het wel eens zo dat je het MAC-adres van de origineel meegeleverde netwerkkaart moest klonen in je router.
Hoe recent is die UPC-setup?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Pagina: 1