Printer delen zonder mappen (via smb)

Pagina: 1
Acties:

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb een probleempje (goh anders maak je geen topic :9 ). Ik wil namelijk de printer die ik heb aangesloten op mijn Mac mini delen voor de windows-pc's hier thuis. Maar ik kan enkel de printer delen door printerdeling aan te zetten, en dan ook nog bestandsdeling via smb (anders kan windows de printer niet vinden).

Hier komt het probleem om de hoek kijken, ik heb alle mappen die gedeeld stonden uit het lijstje gehaald. Ik zou dus niets moeten delen, maar ik kan nog steeds in al mijn persoonlijke mappen komen via mijn laptop (windows). Ik kan zelfs de hele hdd van mijn mini doorbladeren.

Wie weet hoe ik mijn mappen onzichtbaar kan maken voor andere computers en mijn printer wel blijven delen? (en niet alleen Ik zeggen :P , maar ook uitleggen)

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gok dat het met je accounts te maken hebt. Als je via de Windowslaptop inlogd met je gebruikersnaam en wachtwoord van je Mac dan kan je alsnog bij alle bestanden, maakt niet uit of het gedeeld is.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Aha, dat zal het moeten zijn, want ik gebruik dezelfde acountnamen en wachtwoorden. Ik zal het straks eens met een andere computer proberen.