Sitecom WL-312 weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Hmz, omdat ik na een week nog steeds geen antwoord gekregen heb van Sitecom ga ik de vraag eens aan jullie stellen.

Situatie: er staat een modem/router van mijn ISP waaraan mijn WiFi-router hangt. Nu heb ik een N-router van bij mijn ouder gerecupereerd waarmee ik mijn B-router vervangen wil. Belangrijk evenwel is dat ik het het adres van de router veranderd: standaard is die 192.168.0.1 met DHCP-range tussen 192.168.0.1XX-2XX. Deze is echter al ingenomen door de modem/router van mijn ISP, dus ik verander - net zoals bij de huidige B-router - gewoon het adres van de router en de ranges naar 192.168.2.1/192.168.2.1XX-2XX. Simpel toch?

Verdorie. Ik kan geen verbinding meer maken met de router. Alle lichtjes doen normaal, niets aan te zien. Een IP toewijzen doet hij echter niet. OK: op client side een fixed IP genomen (in de .1XX-2XX range), gateway (en DNS, maar dat maakt voor de LAN niet uit) manueel ingesteld; zowel 0.1, 1.1 als 2.1 geprobeerd. Talloze combinaties, maar geen mogelijkheid om verbinding te krijgen :(

De eeuwige oplossing: een reset naar fabrieksinstellingen. Helaas, de reset laat het afweten. Ik heb alle mogelijke resettijden geprobeerd (10s, 20s, 30s, 1m ingedrukt houden...), stroom aangesloten en ontkoppeld tijdens het resetten... enfin, alle mogelijke combinaties van de resetknop ingedrukt te houden en de stroom te ontkoppelen (in de handleiding staat gewoon 10s ingedrukt houden zonder meer info). Het toestel reset niet: de lichtjes gaan niet knipperen. 24 uur zonder stroom zetten maakt ook niet uit.

Na het aansluiten van de stroom initialiseert het toestel steeds. De lampjes reageren foutloos op aansluitingen. Kortom: alles lijkt visueel in orde.

Ik heb het toestel overigens ook al opengeschroefd (dit is tweakers uiteindelijk :P) maar aan de binnenkant zit geen extra resetjumper of zo. Het enige dat ik nog niet gedaan heb is met een pincet zelf een kortsluiting veroorzaakt aan de reset (in de hoop dat de NVRAM dan leeg is). Ik weet niet of dat wel een goed idee is om te doen.

Enige andere mogelijkheid die ik nog zie is het toestel flashen zonder de interne applicatie te gebruiken, maar hoe en of dat gaat is een ander paar mouwen. Graag jullie meningen.

Edit: Gelukkig heb ik nog m'n B-router zodat ik niet internetloos ben :-) Maar voor m'n vriendin haar laptop (met N-kaart) zou het een verbetering zijn, aangezien dat B-routertje moeite heeft met streaming video (Olympische Spelen).

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 18-08-2008 14:13 ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Na 24 uur (ok, ben half uurtje te vroeg) mag ik deze thread wel naar boven schoppen alvorens hij in de vergetelheid terechtkomt. Nog steeds geen reactie van Sitecom :(

offtopic:
Is het eigenlijk mogelijk de titel te editten? Mijn titel is niet echt duidelijk...

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Na 48u een laatste schopje en dan geef ik het op.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dus je heb nu 2 routers achter elkaar ?
Probeer hem, is gewoon in AP mode te gooien

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:12:
Dus je heb nu 2 routers achter elkaar ?
Probeer hem, is gewoon in AP mode te gooien
Ehm, ik heb er geen toegang toe en reset weigert dienst.