davolink en sweex router: MSN werkt niet + browser problemen

Pagina: 1
Acties:

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik probeer Live messenger (MSN) 8.1 aan de praat te krijgen, maar het lukt me met geen mogelijkheid, ondanks de posts die ik hier en daar gevonden heb op GoT en Google. Ook krijg ik af en toe bij browsen rare problemen dat ik niet verder kom. Zo lukte het bijvoorbeeld niet deze post te plaatsen en kon ik niet inloggen op icesave.nl. Wel werken postbank (https), Gmail (incl. chat), en andere sites en apps gewoon prima, inclusief Skype, utorrent.

Dit is de lay-out van mijn netwerk:

telefoonlijn
|
Davolink 201AMR Tele2 router
WAN: 87.xxx.xxx.xxx
LAN: 192.168.1.6
DMZ: 192.168.1.7
|
Sweex LW050v2 router
WAN: 192.168.1.7
LAN: 192.168.2.6
Mask:255.255.255.0
|
PC's
IP: 192.168.2.xx
Gateway:192.168.2.6
Mask:255.255.255.0

Ja, ik weet dat twee routers achter elkaar niet handig is, maar ik heb geen keus. De Davolink kan ik niet in bridged mode zetten (dank Tele2). En ik wil de Sweex als router gebruiken zodat ik mijn Nokia E61 als SIP phone kan gebruiken (dat werkt niet met de Davolink - ra ra ra waarom).

Wat ik geprobeerd heb:
- Met trillian werkt MSN gewoon wel
- Op mijn E61 via Fring werkt MSN ook
- UPnP aan en uit in Sweex maakt niks uit
- Alles werkt prima als ik mijn PC direct aan de Davolink hang (inclusief dit posten)
- MSN port ranges handmatig port forwarden werkt ook niet:
IN TCP 6891 - 6900
IN TCP 1863
IN UDP 1863
IN UDP 5190
IN UDP 6901
IN TCP 6901

Observaties:
- Met UPnP aan staat achter mijn "internet connection" in networking connections "disabled" en kan ik dat niet op enabled krijgen als ik enable selecteer.

Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen 8)7 ???

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44
(jarig!)
NtT6 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:43:
...

Ja, ik weet dat twee routers achter elkaar niet handig is, maar ik heb geen keus. De Davolink kan ik niet in bridged mode zetten (dank Tele2). En ik wil de Sweex als router gebruiken zodat ik mijn Nokia E61 als SIP phone kan gebruiken (dat werkt niet met de Davolink - ra ra ra waarom).
...
- UPnP aan en uit in Sweex maakt niks uit
1. WTF heeft je Sweex te maken met sip? Dat ding is een router, en doet niets met sip of voip in t algemeen. Ik zie niet waarom je die Sweex niet in kan zetten als losse switch/accespoint.
Ik gok dat je bedoelt dat je nokia gezeik heeft met wifi van je davolink?

2. uPNP werkt niet als je 2 routers achter elkaar hebt, dus dat kan kloppen.

Zet die sweex als los AP achter je tele2 ding, en laat alleen die davolink routeren.

• NtT6
DJSMiley,

Helaas werkt je oplossing niet.

1) Ik zal even uitleggen WTF de Sweex met SIP te maken heeft; zoals ik al zei in mijn eerste post:

"En ik wil de Sweex als router gebruiken zodat ik mijn Nokia E61 als SIP phone kan gebruiken (dat werkt niet met de Davolink - ra ra ra waarom)."

De Davolink ondersteunt de SIP routing heel slecht. Dat heeft Tele2 natuurlijk gedaan omdat je bij hun telefonie af moet nemen en niet lekker je eigen gratis SIP erin moet gooien. Davolink als router is dus geen optie. Als dat wel zo was, had ik niet eens een Sweex nodig als AP, aangezien de Davolink prima Wifi ondersteunt (maar dat staat nu dus uit).

2) UPnP werkt perfect met Skype en utorrent (met twee routers dus). Alleen niet voor messenger.

Ben benieuwd of anderen hier een constructieve oplossing voor hebben...

[ Voor 7% gewijzigd door NtT6 op 17-08-2008 17:55 ]

• NtT6
Kick - niemand heeft enig idee?