Al 3 jaar gebruik internet ik via Tiscali, daarna StudentenADSL (eerst ook Tiscali nu onderdeel van Telfort) op een SMC 7904WBRA. Dit gaat via BabyXL netwerk.
Nooit problemen gehad tot ik laatst de firmware heb geupgrade naar v0.39 naar V0.55.
Alles lijkt prima te werken maar ik kan de klok erop gelijk zetten dat na een uur of 4 internet eruit ligt en dat gaat behoorlijk irriteren.
Ik dacht eerst dat de lease time op "forever" zetten wel zou helpen maar het maakt niks uit.
Wel Telfort gebeld omdat ik niet zeker was over de instellingen maar die gozer hielp me niet echt verder en volgens hem was het goed. "maar ik ken de modem niet" Hier wat instellingen zoals ik ze heb:
-Protocol: IP over RFC Bridged
-ip adres: 192.168.2.1
-subnet mask: 255.255.255.0
-VPI/VCI: 0/34
-default gateway: 192.168.2.254 (Ipconfig geeft daar overigens 192.168.2.1 aan)
-encapsulation: LLC
-QoS class: UBR
-PCR/SCR/MBS: 4000/4000/10
-DHCP client staat aangevinkt.
Verder hangt er een voip gateway aan de modem: E-tech VPAD01 die verder nooit problemen opleverde.
Iemand enig idee wat hier de oplossing kan zijn zonder terug te gaan naar de oude firmware?
Eigenlijk verwacht ik meer van jullie Tweakers dan de Telfort helpdesk:-)
Nooit problemen gehad tot ik laatst de firmware heb geupgrade naar v0.39 naar V0.55.
Alles lijkt prima te werken maar ik kan de klok erop gelijk zetten dat na een uur of 4 internet eruit ligt en dat gaat behoorlijk irriteren.
Ik dacht eerst dat de lease time op "forever" zetten wel zou helpen maar het maakt niks uit.
Wel Telfort gebeld omdat ik niet zeker was over de instellingen maar die gozer hielp me niet echt verder en volgens hem was het goed. "maar ik ken de modem niet" Hier wat instellingen zoals ik ze heb:
-Protocol: IP over RFC Bridged
-ip adres: 192.168.2.1
-subnet mask: 255.255.255.0
-VPI/VCI: 0/34
-default gateway: 192.168.2.254 (Ipconfig geeft daar overigens 192.168.2.1 aan)
-encapsulation: LLC
-QoS class: UBR
-PCR/SCR/MBS: 4000/4000/10
-DHCP client staat aangevinkt.
Verder hangt er een voip gateway aan de modem: E-tech VPAD01 die verder nooit problemen opleverde.
Iemand enig idee wat hier de oplossing kan zijn zonder terug te gaan naar de oude firmware?
Eigenlijk verwacht ik meer van jullie Tweakers dan de Telfort helpdesk:-)