Toon posts:

Aanschaf twee servers: PowerServer en energiezuinige Backup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
#1 - XenServer
SuperMicro SuperServer
Single Intel L5420 CPU (Later Dual)
4x1TB RAID(5)
4GB DDR2 ECC Memory (Later 8 en 16GB)

Een dergelijke oplossing moet mogelijk zijn voor € 1000,00 lijkt me.

Vraag:
Is dit een sterke opstelling? Ik wil graag een Xen-opstelling bouwen met 11 subservers met allen verschillende rollen. Het is erg zonde indien er een grote bottleneck ergens ligt. Uitbreidingsmogelijkheden zijn dus belangrijk.

De I/O schijnt de bottleneck te zijn. De processor kan meer dan genoeg aan. Raid(5) lijkt me in dit geval de meest cost-effectieve oplossing.
  • Zijn deze Xenoplossingen moeilijk of lastig uit te breiden qua capaciteit?
  • Qua backupoplossing word ik van alle kanten gewaarschuwd, dat dit goed mis kan gaan. Op alle servers individueel backupsoftware installeren is minder handig dan incredimentele Xenbackups.
#2 - BackupServer
SuperMicro SC811i-260 (1U, ATX, 260W, 2x IDE, Wit)
Asrock Conroe945PL-GLAN
Kingston 2048MB DDR-2 667Mhz ECC - erg goedkoop, lijkt me goede keus
2x500GB IDE RAID(0) - heb ik al

Een dergelijke oplossing moet mogelijk zijn voor € 200,00 exclusief harde schijven lijkt me.

Ongevirtualiseerde Centos Backup Server. Wellicht wordt er gebruikt gemaakt van de hooggewaardeerde Baculasoftware, heb ik nog geen ervaring mee.

Processorkeuzes:
  • Intel Celeron 420, 1.6Ghz, FSB800, 512kB, 32/64 bit, 35W low voltage
  • Intel Pentium Dual Core E2160
  • Intel T4500 oid.
  • AMD Processoren schijnen ook energiezuinig te zijn.
Vragen:
  • De backupserver moet zo'n 0,3 ampere gaan verbruiken. Gelet op energiekosten/prestatiesverhouding, welke processor raden jullie aan?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Hoe bedoel je dat de backupserver 0,3A moet gaan verbruiken :| Verbruik wordt uitgedrukt in Joules/seconde of ook wel: Watt. Ampere geeft de stroom aan.

Je zal hoogstwaarschijnlijk wel over die 0,3A gaan qua stroom. Ik weet niet wat je backupserver moet kunnen verder. De Athlon EE is met 45W TDP de beste dualcore denk ik. Er zijn ook Singlecore Athlons die ook rond de 35W of lager zitten zoals de Celeron. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een AMD CPU. Let op dat je dan wel een andere moederbord moet uitzoeken.

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-01 17:29
Ik zou toch echt voor een dergelijk servermoederbord gaan voor in de backupserver.r
Besparen op je backups is iets wat je niet wilt, geloof me!
Ik werk zelf bij een hostingbedrijf, en ons budget kan ik nou ook niet echt groot noemen.
Maar we hebben wel geinvesteerd in goede backup mogelijkheden.

Als basis hiervoor een Chenbro case met 6x Hotswap, 750GB S-ata hardeschijven(tegenwoordig is kwa prijs/GB verhouding 1Tb natuurlijk goedkoper). Ook zou ik zeker niet kiezen voor raid 0 in een server waarin zoveel belangrijke data staat opgeslagen. Ik zou hierbij toch echt minimaal voor Raid 1 gaan.
Je maakt al gebruik van verouderde hardeshijven dus meer kans op een defect en mocht er dan 1 defect gaan ben je automatisch ook al je backups kwijt.

Ook nagedacht aan een offsite backup? Wat als je datacenter in brand komt te staan?