Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: internet, windows, sip
**Oorspronkelijk is dit bericht gepost in het HP 914c topic HP iPAQ 910/914 Business Navigator smartphone, maar ik vind het zo'n super nuttige feature -dat in principe op ieder WM6.x zou moeten werken- dat ik het bericht graag voor iedere WM6.x-bezitter zichtbaar maak middels deze topic**

Deze methode 'tovert' de 'Internet Calling'-functie tevoorschijn, die oorpronkelijk in WM6.x zit ingebouwd, maar er doorgaans door de telecomfabrikanten is uitgeschroeft (waarschijnlijk op verzoek van de telecomproviders). Met deze methode is dus geen aparte softphone meer nodig.

De installatie -of eigenlijk activering- van de functie beschrijf ik op een manier zoals ik het een aantal dagen geleden zelf graag op het internet gevonden had willen hebben. Vanaf een schoon apparaat (d.w.z. na 'Fabrieksinstellingen herstellen'):

* Download de volgende 4 bestanden en parkeer ze op de harde schijf van je PC:

1. http://rapidshare.com/fil...WM61___SIP_Config_1.1.CAB
2. http://forum.xda-develope...entid=104568&d=1218116584
3. http://forum.xda-develope...entid=104567&d=1218116584
4. http://forum.xda-develope...entid=104938&d=1218230589

* Pak de gedownde ZIP-bestanden uit en het resultaat (3x CAB + 1x XML) kopieer je met ActiveSync naar je apparaat ergens op een plek waar je ze terug kunt vinden

* In de Verkenner van je apparaat open en installeer je het bestandje 'destr0_VOIP_WM61___SIP_Config_1.1.CAB'

* Open en installeer het bestandje 'WM6VoIP.CAB'

* Open en installeer het bestandje 'VOIP Drivers.cab'

* Het bestandje 'ipdialplan.xml' knip en plak je naar de /Windows-directory van je apparaat (Bestand vervangen) - Als je de verplaatsing wilt controleren vergeet dan niet 'Alle bestanden weergeven' aan te vinken

* Schakel je apparaat uit- en aan middels de powerbutton ("syteem afsluiten")

* De 3 overgebleven CAB-bestandjes kun je trouwens weer van je apparaat verwijderen

* En zie daar opeens, na opstarten..... een extra regel 'Bellen via internet' op je Today-scherm

* Tab deze regel aan met de aanwijspen en selecteer in dit menu het tabblad 'Internet' (deze had je eerder ook nog niet beschikbaar) > Selecteer hier de keuze 'Indien bereikbaar' (of iets anders, in ieder geval niet 'Nooit') > Vervolgens 'OK'

* Start > Programma's > hier vind je nu het programmaatje 'Sip Config Tool' > vul hier de instellingen in van je SIP-provider (zoals voipbuster) > 'Save Configuration'

* En als je -naast sip over wifi- van sip over 3G gebruik wilt maken klik je op: Tools > Sip Over 3G/Gsm > Enable Via Reg > 'OK'

* Nu is je apparaat gereed voor VOIP ! Zet hiervoor je WIFI aan en vergeet niet bij 3G eerst een verbinding open te zetten met bijvoorbeeld Internet Explorer

*Nu kun je dus op de gebruikelijke manier bellen zoals je gewend bent: vanuit je Outlook-contacten of met het normale dialpad. Alleen legt je apparaat nu contact met je SIP-provider via het internet en niet via het ouderwetse GSM-netwerk. En zonder apart geinstalleerde softphone. Wat mij betreft is dit geweldig!
*Theoretisch kun je je GSM-kaart dus vernietigen en een data-only kaart in je apparaat doen
*Geluidsniveau is prima luid (bij installatie van andere CAB's werd een zeer zachte gespreksgeluid geconstateerd)
*Geluid via de interne speaker en niet via de externe - zoals het hoort, dit is bij Fring bijvoorbeeld niet het geval!
*Ook GPS werkt gewoon (schijnt bij sommige combi's van CAB's en apparaten niet zo te zijn)
*Ik heb bovenstaande getest met een HP 914c WM6.1 met product-ID FB052AA#ABH / Productrevisieniveau: 1.0 / ROM-datum: Jul82008 / ROM-revisie: MP-1.00.05 (info uit HP Asset Viewer)
*Bovenstaande getest met een account van Voipbuster.com

Uiteraard zijn er altijd nog enkele "uitdagingen":

*Ik merk dat je zo af en toe de voip-functie opnieuw moet selecteren: tab de 'Bellen via internet'-regel op het Today-screen > tabblad 'Internet' > selecteer 'Nooit' > 'OK' > Vervolgens weer hetzelfde truukje alleen dan op 'Indien bereikbaar' > 'OK'

*Gesprekken voeren via WIFI gaat PERFECT -goede kwaliteit-, maar bellen via 3G lukt me nog niet:
-Een verbinding kan ik leggen, de externe telefoon gaat gewoon netjes rinkelen. Maar na het opnemen is de lijn "dood" en loopt het gesprek door. Geen geluid.
-Ik heb getest met een KPN data-only kaart (3G flat fee) en het lijkt wel of KPN poort 5060 blokkeert ?
-Wanneer ik hetzelfde probeer met dezelfde datakaart en dezelfde Voipbuster-account, alleen via Fring, lukt het wél om een gesprek over 3G te voeren
-Wanneer ik hetzelfde probeer met dezelfde datakaart en dezelfde Voipbuster-account, alleen via mijn laptop (met de datakaart in mijn laptop met een ExpressCard), lukt het ook gewoon om een gesprek over 3G te voeren!
-Erg vreemd en ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen/oplossingen van anderen!

*Wanneer je het apparaat niet gebruikt valt de wifiverbinding al na vrij korte tijd uit (net als het scherm). Hierdoor ben je niet meer bereikbaar via je SIP-nummer. Ik hoop dat hier nog een goede hack voor is!

En verder:

*Het schijnt dat de voip-functie in WM6 standaard de G.711-codec ondersteunt. Deze codec is perfect voor bellen over WIFI met daarachter een breedbandverbinding, maar als je over 3G wilt bellen gebruik je toch graag een efficientere codec zoals G.729 of G.723. Maar je schijnt dus WM6 ook zo te kunnen tweaken dat hij ook andere codecs gebruikt.

"THANKS AND ENJOY !"

Oh ja, en vergeet geen lid te worden van de FON-COMMUNITY, want hoe meer WIFI-spots hoe meer plekken waar je een WIFI-gesprek kunt voeren !!! http://www.fon.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 06:33
Geen matches
Je kunt ook gewoon SJphone installeren en deze configureren voor bijvoorbeeld Voipbuster of je Voip telefonie van thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
O.K. dat werkt, maar werkt niet zo mooi/praktisch als de standaard WM6-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 06:33
Geen matches
Dat klopt inderdaad, leuke functie! ik ga het binnenkort even testen, bedankt voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Matched: internet
Meeste aangepaste ROMS hebben internet calling erin zitten, bij mijne staat het standaard op het Today screen ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
alle installatie instructies van Promsmanager heb ik strict opgevolgd. Als ik dan vervolgens met Voipstunt (zoals vermeld in het scherm) via wifi probeer te bellen, wordt het goed verstaanbare gesprek na ca. 10 seconden afgebroken en verschijn Orange i.p.v. Voipstunt in het scherm.
Inmiddels heb ik mindstens 4 maal een harde re-set uitgevoerd, echter zonder enige verbetering ;( Het betreft een Samsung Omnia. Overigens ...Skype en Messenger gaan prima via wifi..

Grote vraag: Wat doe ik fout? 8)7 en wie kan mij tips geven??? HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Super dat je je stappenplan deelt hier, ik denk dat er best wat mensen zijn deze functie graag activeren! Wekt de methode overigens ook op de Smartphone- versie van WM?
Valt me overigens wel op dat je nogal het nodige moet doen om een functie te activeren die eigenlijk standaard al aanwezig is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung Omnia is een smartphone met WM6.1 O-) - de hierboven vermelde uitleg van Promsmanager geeft m.i. wel aan waarom ondanks de standaard aanwezige functie in WM6.1 toch wel meerdere handelingen nodig zijn om Bellen over het internet goed te laten functioneren. Zoals reeds geschreven, kan ik helaas de zaak niet aan de praat krijgen. |:( Ik hoop dan ook dat iemand hier zijn licht heeft laten schijnen en een mogelijke oplossing aan de hand kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen matches
Werkt perfect ( HTC cruise wm6.1 ) wel is waar alleen onder wifi en niet via 3G Vodafone.
Hij verbind wel op 3G maar heb geen audio, via Wifi werkt het perfect.

Vraagje:
Is er een mogelijkheid om je nr door te laten komen? Het zijn nu alleen *prive* calls.
In de Voipbuster client kan je caller ID selecteren en daardoor een door jou geregistreerd 06 nr als caller ID laten doorgeven. Misschien is dit ook in te stellen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zoals al geschreven: ik krijg het niet voor elkaar - even de feiten
- Ik heb een Samsung I900 Omnia met WM6.1
- geinstalleerd is Skype en Messenger - beide draaien goed via Wifi
- geinstalleerd Voipstunt volgens de hierboven vermelde instructies

Als in probeer met Voipstunt via wifi te bellen, wordt de connectie bina altijd binnen ca. 20-30 seconden afgebroken en wordt de Orange verbinding ingeschakeld. Ik snap er niets van. Zou dit aan m'n router kunnen liggen? Of de slaapstand van mijn Samsung? Ik heb alles geprobeerd. Alles werkt - het verschijnen van Voipstunt: selected op het scherm en nummer bellen, maar da.... patsboem verbinding weg. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:54
Matched: windows, mobile, sip
Ik heb de exacte procedure opgevolgd voor mijn Samsung I600 WM6 Smartphone.
Installatie van de cab files lijkt goed te gaan. (alles naar geheugenkaart geinstalleerd)
Alleen kan ik met geen mogelijkheid de ipdialplan.xml file vervangen.
Ik heb t via activesync, Resco explorer en total commander(mobile) geprobeerd, maar ik krijg steeds de melding dat de file beschermd/in gebruik is of dat er niet genoeg geheugen ruimte is om de file te vervangen.
Het lijkt er volgens mij het meest op dat de file in gebruik is. Maar kom er niet achter door wat? Smartphone heeft niet een aparte today plugin die je uit kan schakelen. Ook heb ik geen Fring meer geinstalleerd zoasl in sommige forums als oorzaak genoemd wordt.

Vervolgens is het icoontje 'sip config tool' in het startmenu ook zonder officieel iccoontje(dos box icoontje) als ik het wil starten krijg ik een windows onverwachte fout in sipconfig.exe en kan ik het alleen afsluiten.

Conclusie is dat t nog niet zomaar werkt op een WM6 smartphone, zoals de Samsung i600.

Florisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
Matched: internet, windows, mobile, sip
Nu ik t allemaal nog s rustig opnieuw installeer zie ik dat na de installatie van de voip drivers cab, Windows mobile met een melding komt dat de installatie voor een oudere Windows Mobile versie is.
Ook zie ik wel het menu in today screen voor internet bellen. Als ik daar op klik kan ik de instellingen: Nooit, wanneer beschikbaar en voorkeur voor.. instellen.

Sip config tool blijft een foutmelding waarna het niet opstart.

Florisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Krijg ook de melding inzake ipdialplan.xml: kan ipdialplan niet kopieren, toegang is geweigerd.
heb in bestandsbeheer de "alleen lezen" uitgevinkt. helpt niet.
HTC S710.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: internet, sip
Mooie stappenplan, had geen moeite met het installeren op mijn Samsung Omnia i900 met WM 6.1 NL. Als SIP provider heb ik mijn VOIP account gegevens van Tiscali/Telfort ingesteld. Helaas, bij het starten van Wifi verandert de internet bellen tekst op het today scherm in "Zoeken...." om na enkele seconden te veranderen in "Geen service". Wifi verbinden werkt (getest met PocketIE). Voip modem is de Zyxel 2602HW-61. Heeft iemand ervaring met deze VOIp instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:38:
Mooie stappenplan, had geen moeite met het installeren op mijn Samsung Omnia i900 met WM 6.1 NL. Als SIP provider heb ik mijn VOIP account gegevens van Tiscali/Telfort ingesteld. Helaas, bij het starten van Wifi verandert de internet bellen tekst op het today scherm in "Zoeken...." om na enkele seconden te veranderen in "Geen service". Wifi verbinden werkt (getest met PocketIE). Voip modem is de Zyxel 2602HW-61. Heeft iemand ervaring met deze VOIp instellingen?
Werkt perfect op mijn Xperia X1, heb nog niet het dialplan aangepast.

Wat ik in zou willen stellen is dat als ik een gesprek naar eem mobiele telefoon voer, dat deze dan gewoon over het GSM/3G netwerk gaat en niet over het internet. Weet iemand hoe ik dat moet instellen? (Of dat het überhaupt kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterixonline
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 19:47
Matched: sip
Mijn geluid op mijn hp 914c is met sip zeer zacht.. kan ik hier nog wat aan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterixonline
  • Laatst online: 26-07 19:47
Volgens mij in de xml file
die hierboven als download staat
dôh schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:21:
[...]

Werkt perfect op mijn Xperia X1, heb nog niet het dialplan aangepast.

Wat ik in zou willen stellen is dat als ik een gesprek naar eem mobiele telefoon voer, dat deze dan gewoon over het GSM/3G netwerk gaat en niet over het internet. Weet iemand hoe ik dat moet instellen? (Of dat het überhaupt kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
asterixonline schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:13:
Volgens mij in de xml file
die hierboven als download staat

[...]
Heb m'n telefoon inmiddels een hard reset moeten geven. Na installatie van het SIP gebeuren werkte GPS bij mij niet meer. Ookal stond dit aangegeven in de startpost van wel.

Diaplan file kon ik ook niet aanpassen, krijg ik toegang gewijgerd op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het raadzaam om sip door een vpn te tunnelen als je het "stiekem" doet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Geen matches
Zijn dit soort geintjes ook mogelijk met andere wifi telefoons? Bijvoorbeeld de G705 van Sony Ericsson? Het zou namelijk erg gaaf zijn als ik met mijn GSM thuis via mijn VOIP abo (xs4all) kan bellen!

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik Heb ook de HTC S710 en kan ipdialplan niet kopieren, toegang is geweigerd.
Is dit probleem op te lossen of werkt het niet met dit toestel?

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb hem geinstalleerd op mijn xperia maar heb 2 problemen.

Ik kan niet gebeld worden via VOIP (gaat niet over)
En mijn GPS werkt niet meer. Iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relistor
  • Laatst online: 29-05-2024
Matched: windows, sip
uit een ander forum

"Great!! With the new Sony Ericsson xperia X1 VOIP works and the GPS is working well, too.
Before I install destr0_VOIP_WM61___SIP_Config_1.1.CAB I change the file /windows/dnsapi.dll to /windows/dnsapi.dll_old,
install the destr0_VOIP_WM61___SIP_Config_1.1.CAB,
make a reset of the X1,
give in alle VOIP dates and delete /windows/dnsapi.dll_old."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 19:58
Ik heb op mijn Xperia X1 ook even de cab: destr0_VOIP_WM61___SIP_Config_1.1.CAB geinstalleerd.
Echter is het geluid bij mij nu wel heel erg zacht.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Geen matches
Het stappenplan gevolgd en het werkt goed, via g3 nog niet echt, ik ga eens uit zoeken hoe een andere codec te gebruiken.
Ik bel via xs4all en nog wel eens internationaal, (naar oeganda kost met xs4all 10 cent p/m. naar een ordinair nederlands 06 nummer 15 cent. Begrijp er niks van) en ben dus blij dat dat nu via voip op mijn mobiel kan bellen.

Wat ik mij echter afvraag, voip gebruik ik nu met met mijn mobiel en met mijn huistelefoon op de speedtouch. Beiden hebben hetzelfde nummer, gaan nu beide telefoons over als ik op mijn voip nummer gebeld word, of is één van beide lijdend? (ik kan het even niet testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.reinink
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-06 22:30
Ik heb het stappenplan gevolgd op mijn HTC S710.
Zelfs meerdere fora doorgeworsteld.
Resultaat: ik krijg wel een Internet bellen op mijn startscherm [status:niet beschikbaar]
Maar als ik dan een sip-account wil configureren krijg ik bij het starten van de software een foutmelding.
Mijn toestel is simlock-vrij.
Mogelijk blokkeert de rom die ik gebruik op de een of andere manier Voip-bellen.
Heeft iemand een oplossing?
Ik zag laatst een WM6.1 rom van Dr. Martin Gonzo, daarin is Voip al geactiveerd.
Maar ja, als het mis gaat kan ik mijn telefoon weggooien.
Dus: wat te doen? Gokje wagen of gewoon niet Voipen?

André Reinink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 15-09 12:57
Iemand die dit werkend heeft gekregen om een I600 waar de foutmelding komt dat ik de Ipdial.xml niet mag vervangen en bij het opstarten van de sip config tool de foutmelding krijg:
Er is een overwachte fout opgetreden in sipconfig.exe.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: windows, mobile
Hallo allemaal,

Hopelijk heeft iemand zin om mij het één en ander uit te leggen. ik weet best veel van computers af, netwerken, ip protocollen enz enz enz. ook windows mobile ligt mij wel een beetje.. waar ik mij echter nooit in heb verdiept, is, VOIP.

wanneer ik dit ga gebruiken op mijn HTC tytn 2, kan ik dan gratis naar elk nummer bellen als ik met VOIP bel? het skype principe ken ik, gratis bellen tussen pc en pc, tussen pc en voip toestellen etc. Op google vind ik alleen maar vage antwoorden, maar niet het antwoord wat ik zoek.

is er iemand die mij er een beetje uitleg over kan geven?
Korte antwoorden toegestaan ;)

thnx!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorong
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:28:
(...)
*Ik merk dat je zo af en toe de voip-functie opnieuw moet selecteren: tab de 'Bellen via internet'-regel op het Today-screen > tabblad 'Internet' > selecteer 'Nooit' > 'OK' > Vervolgens weer hetzelfde truukje alleen dan op 'Indien bereikbaar' > 'OK'

(...)

*Wanneer je het apparaat niet gebruikt valt de wifiverbinding al na vrij korte tijd uit (net als het scherm). Hierdoor ben je niet meer bereikbaar via je SIP-nummer. Ik hoop dat hier nog een goede hack voor is!
(...)
Je eerste bevinding lijkt het gevolg van je tweede bevinding. Tenminste: zo ervaarde ik het. De volgende registry-tweaks houden mijn wifi-verbinding in de lucht, ook wanneer de telefoon in suspend modus terecht komt.

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Suspend\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006} -change (Default) DWORD Dec to 1

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Resuming\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006} -change (Default) DWORD Dec to 1

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Unattended\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006} -change (Default) DWORD Dec to 1

Nadat het probleem met de wegvallende wifi-verbinding was opgelost, heb ik ook geen last meer gehad van het feit dat de SIP-verbinding zo nu en dan verloren ging.

Ik hoop dat het voor jou ook de oplossing is. Succes!

Grtz, Thorong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rchood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-08 13:27
Hallo allemaal,

Geweldig topic :), mooi de maandelijkse kosten wat terugdringen ;).

Nu krijg ik het niet helemaal voor elkaar zoals ik het graag wil hebben :(

Alle stappen op de eerste pagina heb ik doorlopen. Ging allemaal goed. Ik heb één keer via mijn voipbuster account kunnen bellen over Wifi.
Dit is mij gelukt na het instaleren en configureren.

Ik heb eerst mijn Wifi verbinding tot stand gebracht, daarna mijn telefoonverbinding verbroken. Toen heb ik proberen te bellen en dat lukte :)

Alleen nu wil het me niet nog een keer lukken. Als ik nu de wifi verbinding tot stand breng en me telefoonverbinding uitschakel dan zegt die dat de telefoon is uitgeschakeld en dat ik niet kan bellen. Ook bij internet bellen op het vandaagscherm staat "geen service"

Als ik nu mijn telefoonverbinding tot stand breng en op internet ga dan komt er bij internet bellen "geselecteerd" te staan.

Wanneer ik dan een nummer kies bij telefoon zie ik boven in het scherm ook staan Voipbuster maar zodra ik ga bellen schakeld dat over naar hi :?

Nu vraag ik me af of jullie weten hoe ik de problemen kan oplossen.

Alvast bedankt.
Groeten Robin

P.S. ik maak gebruik van een HTC Touch HD met WM6.1

Edit: Ik ben erachter waar het fout gaat. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Rchood op 30-07-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Geen matches
Heeft iemand een idee waar ik de snelkoppeling kan vinden? van deze today, zodat ik deze kan implenteren in een panel?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• floriszz
Oke,
Ik heb t weer is opgepakt.
Het kopieren van het bestand ipdialplan.xml is opgelost.
Je moet je telefoon 'application unlocken'. Microsoft heeft smartphones standaard voorzien van deze lock, zodat alleen gecertificeerde applicaties geinstalleerd kunnen worden.
Echter hebben ze ook een tool beschikbaar gesteld voor ontwikkelaars, zodat ze hun software op een Windows mobile kunnen testen zonder dat de software gecertificeerd is.
Ook is er een klein tooltje 'spa unlock' die dit voor je kan regelen. Zie andere posts in dit forum.

Helaas geeft 'SIP Config Tool' nog steeds een foutmelding waardoor die niet start.

Florisz

• floriszz
sipconfig.exe werkt NIET op Windows mobile smartphone, zie onderstaande post:
http://forum.xda-develope...ghlight=smartphone&page=7

Florisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriszz schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:23:
sipconfig.exe werkt NIET op Windows mobile smartphone, zie onderstaande post:
http://forum.xda-develope...ghlight=smartphone&page=7

Florisz
Mijn ervaring: Ik heb Omnia met KPN en mij valt op dat als "Sip Over 3G/Gsm" is enabled dat dit VOIP via wifi blokkeert. KPN blokkeert poort 5060 en dan doet wifi het ook niet.

Als wifi is uitgeschakeld en KPN 3G/GPRS is ingeschakeld is op http://canyouseeme.org/ is te zien dat port 5060 van de KPN 3G/GPRS verbinding is geblokkeerd.

Mijn conclusie in geval KPN/Omnia: VOIP werkt WEL op Windows Mobile smartphone via wifi, mits "Sip Over 3G/Gsm" is disabled.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:20
Ik heb de exacte procedure opgevolgd voor mijn Samsung I8000 met wm 6.5.
Installatie van de cab files gaat goed.
ook zie ik dat msdos ioontje van sipconfig tool en kan ook mijn user name en passw invoeren, alleen daarna niets, niet via het bel menu, nergens een mogenlijkheid om met sip te bellen, bv voipbuster ra ra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fukutoshin schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:48:
Ik heb de exacte procedure opgevolgd voor mijn Samsung I8000 met wm 6.5.
Installatie van de cab files gaat goed.
ook zie ik dat msdos ioontje van sipconfig tool en kan ook mijn user name en passw invoeren, alleen daarna niets, niet via het bel menu, nergens een mogenlijkheid om met sip te bellen, bv voipbuster ra ra?
Ik ben zuiniger en gebruik 12voip.com (bellen naar gsm voor 6 cent i.p.v. 25 cent bij voipbuster)

In WM6.1 (Omnia) verschijnt op het buroblad "vandaag" een ikoontje "12voip:aan" ( of "12voip:uit" )
Dat is waarschijnlijk in jouw geval: "voipbuster:uit"
(Natuurlijk belangrijk om de goede sipserver (sip.voipbuster.com), port 6050, username en password in te vullen bij SipConfig.)

Als het uit staat moet je voip hiermee aanzetten.
Wel eerst wifi aanzetten en daarna voip aanzetten.
(als het dan nog niet werkt voip opnieuw uit- en aanzetten)
In het belmenu verschijnt dan i.p.v. bv KPN de naam 12VOIP (je kunt daar ook op klikken)

Mogelijk helpt dit ook:
HKLM\System\VoIP\SIP
EnablePort5060 = 1

In mijn geval werkt het alleen (erg goed) via wifi.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kan je met deze methodiek ook nog kiezen hoe je naar buiten belt? Als ik wel op wifi thuis zit maar toch via gsm wil bellen, kan ik dit ergens selecteren? Of werkt dat alleen door wifi uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05
ik heb een acer dx900, met wm 6.1 pro 5.2.0772, build 20772.1.4.

Heb de handleiding gevolgd. Maar heb het volgende probleem.
Thuis gaat alles goed, als ik wifi aanzet, kan ik met mn voipserver(op een van mn computers in hetzelfde huis) verbinding maken en bellen, maar als ik over 3g (in reg enabled) of wifi/netwerk van iemand anders dat met de windows mobile client probeer, dan kan ie de server niet vinden. Eerst dacht ik dat het aan de firewall(van mn server) zou liggen, maar dat is niet zo, als ik namelijk PortSip gebruik, dan kan ik wel over 3g/ander dan mijn thuisnetwerk(wifi) verbinding maken met mn voip-server, bellen etc en zonder veel vertraging. En met softphones vanaf een gewone compter (waar dan ook) gaat het ook goed...

Ik vraag me nu dus af waarom het wel met een andere client dat die in wm 6.1 gaat als ik buiten de deur ben...iemand een idee?
PortSip werk niet helemaal lekker, instelling voor speaker en mic willen maar niet goed lukken en het gebruikt naar mijn idee te veel van het geheugen van mn pda waardoor deze ineens ook vastloopt en opnieuw opgestart moet worden.

btw, ik heb geen problemen met de gps na de handleiding :)

Mako4444

Pagina: 1