• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Kick van het jaar, maar daar gaat het niet om... ik was op zoek naar topics over het verschijnsel 'volle maan' en gebeurtenissen die zogenaamd daar mee verbonden zouden zijn.

Disclaimer:
* Edmin is zo ongeveer de meest rationele persoon van het westelijk halfrond en hij gelooft niet in zweverige onzin.

Ons verhaal begint veertien jaar geleden. Een brugpiepende Ed_L heeft voor het lokaal Nederlands ruzie met zijn beste maatje. De lerares Nederlands, een in zwarte gewaden gehesen dame op leeftijd, komt langs en sust de boel met de woorden: 'Ach jongens, het is volle maan vandaag en met volle maan hebben goede vrienden ruzie.' En daarmee was alles gezegd...

FFWD 14 jaren.

Inmiddels woont Ed_L al ruim acht jaar samen met de meid die hij ooit in de kroeg tegen kwam. Ze is vrouw, dus ze wordt gratis geleverd met rare buien en onlogische uitbarstingen. Verder is het een schat. Ed_L kent zijn pappenheimers en weet er we raad mee. Toch valt hem de laatste tijd een paar zaken op. Af en toe doet zijn meisje 'vreemder' dan normaal. Ze lijkt zit vol energie en dat moet er schijnbaar uit. Helaas moet dat dan via 'bokswedstijdjes', springt ze me op mijn rug en begint ze me zonder reden te knijpen als ik op de bank zit. Een maand of drie geleden had ze weer zo'n bui zag ik het maantje vol staan toen ik naar buiten keek. Bij de volgende bui bleek het weer volle maan te zijn... en vanavond was het weer raak. Nou zit mijn vriendin niet in de astrologie, -nomie of wat dan ook. Ik wist zelf niet eens dat het vanavond volle maan was, tot ik het opzoch op het www.

Debiel verhaal, ik weet het, maar ik snap er geen snars van. Hebben meer mensen ervaring met dit soort dingen? Het liefst zou ik een volledig logische en wetenschappelijke verklaring geven / krijgen, maar ik lees verder alleen maar BS over magnetisme en 'maanstralen' :')

Anyone?

Verwijderd

Is ze niet gewoon aan het ovuleren? Dan zijn ze ook wat wilder :)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ja, als ik de cyclus een beetje natel zou dat kunnen.... deze maand. De laatste paar maanden weet ik dat niet meer (nee, ze houdt het niet bij in de agenda). Iig ga ik die optie eens uitzoeken... :)

Verwijderd

Was ze net rustig dan? De afgelopen uren was er een maansverduistering :P

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Voordat ik hier postte, heb ik haar onder de douche gezet en 'te bed geleid'. Ga maar even zonder Ed_L spoken ;)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Met de pil gestopt? Dan komt het natuurlijke ritme vaak ook wat merkbaarder terug. Of het is een langzaam verschuivende hormoonspiegel, waardoor je het nu wat meer merkt. Dat hoeft verder niets bovennatuurlijks te zijn dus, integendeel. Evenzo ken je elkaar inmiddels wat langer, is je leven vast wat gelijkmatiger, en is het daardoor vanzelfsprekender om in een natuurlijker patroon te vervallen.

Verwijderd

Of het wel of niet *echt* door de maan komt laat ik even in het midden. Ik persoonlijk denk wel dat de stand van de maan invloed kan hebben op het gedrag van mensen/dieren, natuur op zich.

Denk alleen maar aan het eb/vloed verhaal, op zich best een bizar fenomeen en toch volledig verklaarbaar.
Zwangerschappen die geen 9 maanden, maar 9 manen duren (geen idee of dit een mythe is of echt, dames?) en zo zijn er denk ik nog wel meer van die dingen.

Zelf heb ik wel een soortgelijke ervaring.
Ik weet nog vrij goed dat toen ik eens een slapeloze nacht had toen ik nog bij mijn vader woonde. Halverwege de nacht gaf ik het maar op en ging naar beneden om wat te drinken, tot mijn verbazing zat mijn vader ook op. Toen ik hem vroeg waarom hij niet kon slapen kreeg ik als antwoord "omdat het volle maan is, dan slaap ik altijd slechter"
Sindsdien ben ik er op gaan letten en tja.. het lijkt er idd op dat ik slechter slaap bij volle maan. Ik heb opvallend veel nachten gehad waarin ik wakker lag en de maan in zijn volle glorie zag.

Toeval of niet? Ik durf het niet te zeggen. Opvallend is het zeker wel.

Ben nu te lui om te gaan googlen maar weet vrij zeker dat hier wel studies naar gedaan zijn ;)

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 11:49

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Hier is een hele discussie te vinden over volle maan een "vreemd" gedrag.

Wel grappig dat ik dit topic tegenkom nu, want afgelopen zaterdag (volle maan) sliep ik sinds lange tijd een nacht slecht. Afgelopen nacht ook, dat verklaart het dan weer niet helemaal ;)

Terwijl ik bijna altijd de hele nacht probleemloos door slaap.

Ik denk dat het meer in het toeval moet worden gezocht. Maar aan de andere kant is het ook wel verleidelijk om er een logische verklaring voor te willen geven. Zwaartekracht lijkt me niet echt effect hebben, wat iemand al zegt:
The moon’s gravitational pull is 9 million times weaker than the Earth’s, measured at the surface of the earth. So in other words, when you take off in your car from a stoplight, you are exerting billions of times more force on your body than the moon’s pull.

[ Voor 56% gewijzigd door Tjeerd op 18-08-2008 21:26 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Dit lijkt me dus een duidelijk geval van weerwo....

Hmm, mijn rusteloze nacht pas was ook op een volle maan. Hoewel ik dat niet zeker weet. Maargoed de kans is groot dat omdat er een mystiek bestaat rond de maan we toch beïnvloed raken, of we het nou bewust doen of niet.

Edit;

Over de invloed van weer omstandigheden en de maan op dieren. Dat mijn kat reageert op storm is bekend. Maar op de maan? Ik denk dat we eerder geneigd zijn om dat als reden toe te kennen dan geen verklaring hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 00:25 ]

Verwijderd

Ik dacht altijd dat verhalen over psychiatrische ziekenhuizen en gevangenissen waarin patiënten zich massaal "vreemd" gedragen bij volle maan fabeltjes of bijgeloof waren (beetje hippie-druïde-dansen-rond-Stonehenge-geneuzel), maar misschien zit er toch wel iets in.

Zo heb ik gemerkt dat ik zelf eigenlijk altijd bij volle maan een soort van kramp in mijn spieren heb - alsof al mijn vezels opeens een centimeter te kort zijn, ofzo. Daar slaap je inderdaad niet lekker op. :) Dat heb ik overigens nog heel lang afgedaan als puur toeval, maar steeds als ik het checkte (ook als het zwaar bewolkt was en zonder verder een clue te hebben van de actuele maanfase) bleek het eigenlijk altijd hoogstens een dag te schelen. Dus ik durf tegenwoordig wel te stellen dat ik kan voelen wanneer het volle maan is, ook al vind ik dat nog steeds tamelijk bizar klinken.

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12 00:50
ik kan nooit in slaap komen bij volle maan,genoeg energie over.

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:36:
Of het wel of niet *echt* door de maan komt laat ik even in het midden. Ik persoonlijk denk wel dat de stand van de maan invloed kan hebben op het gedrag van mensen/dieren, natuur op zich.

Denk alleen maar aan het eb/vloed verhaal, op zich best een bizar fenomeen en toch volledig verklaarbaar.
Zwangerschappen die geen 9 maanden, maar 9 manen duren (geen idee of dit een mythe is of echt, dames?) en zo zijn er denk ik nog wel meer van die dingen.

Zelf heb ik wel een soortgelijke ervaring.
Ik weet nog vrij goed dat toen ik eens een slapeloze nacht had toen ik nog bij mijn vader woonde. Halverwege de nacht gaf ik het maar op en ging naar beneden om wat te drinken, tot mijn verbazing zat mijn vader ook op. Toen ik hem vroeg waarom hij niet kon slapen kreeg ik als antwoord "omdat het volle maan is, dan slaap ik altijd slechter"
Sindsdien ben ik er op gaan letten en tja.. het lijkt er idd op dat ik slechter slaap bij volle maan. Ik heb opvallend veel nachten gehad waarin ik wakker lag en de maan in zijn volle glorie zag.

Toeval of niet? Ik durf het niet te zeggen. Opvallend is het zeker wel.

Ben nu te lui om te gaan googlen maar weet vrij zeker dat hier wel studies naar gedaan zijn ;)
Ik ben al eerder over in dit onderwerp gedoken, en volgens ieder goed onderzoek is er geen correlatie. Het is waarschijnlijk een soort confirmation bias (bij gebrek aan Nederlands equivalent), de speciale gebeurtenissen bij volle maan vallen op en onthoud je, de gewone nachten met volle maan vergeet je.
Voor een uitgebreidere beschouwing: full moon and lunar effects

Daarbij is het natuurlijk ook goed om te herinneren dat een volle maan geen sterkere zwaartekracht heeft dan een halve of nieuwe maan. Het donkere deel is niet zichtbaar, maar het is er natuurlijk nog wel. De enige effecten zouden dus veroorzaakt moeten worden door het lichtverschil.

• DPhoenix
  • Laatst online: 14-12 22:28
thefxr schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 01:39:
Dat heeft een tante van mij ook. Ook al weet ze niet dat het volle maan is en er pas de dag erna achterkomt dat het volle maan was. Bizar!

AULXJMHR

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik word altijd ongesteld met volle maan, ook als ik aan de pil ben en bijvoorbeeld net ongesteld ben geweest. de enige oplossing is de stopweek met volle maan plannen anders word ik het gewoon nog een keer.

geen fabeltje dus.

Verwijderd

Wat is nou het verschil tussen een gewone en volle maan?
Dat je de weerkaatsing van de zon over het hele maanoppervlak ziet, of niet?
Waarom zou dit meer of minder magnetisch of wat voor effect dan ook hebben dan normaal?
Slaap je altijd al slecht? Heb je moeite met in slaap komen als het nog licht is?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 17:41 ]

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12 13:51
Blijft toch wel appart dat alleen hier al zoveel mensen menen duidelijke invloeden te zien van een volle maan, terwijl in elk wetenschappelijk onderzoek keer op keer geen correlatie aan getoond kan worden.

Meld je eens aan voor een onderzoek, of ga zelf onderzoek doen zou ik zegen... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Morty op 21-08-2008 17:42 ]

Verwijderd

Tuurlijk jongens, we zijn allemaal spontaan ongesteld bij volle maan, (ook als we aan de pil zijn of zwanger, maar dat terzijde) we hebben allemaal ineens kortere spieren, we slapen met zijn 6 miljard allemaal slecht en als het even kan dan is elke vrouw in een rare bui.

dat noemt met over het algemeen het placebo effect of anders iets wat daar op lijkt. We gaan ons anders voelen omdat we denken dat er iets zou moeten gebeuren met volle maan. Waarschijnlijk is het gewoon toeval dat je bij volle maan een keer slecht hebt geslapen. Als je dan denkt dat het de volgende keer weer gebeurd dan is de kans ook inderdaad groter dat het weer gebeurt. Als je met voetbal denkt dat je toch weer kut gaat spelen en na 30 minuten zal worden gewisseld doe je het zelf. dan ga je ook slecht spelen en wordt je ook gewisseld. Dan denk je: "zie je, had ik toch weer gelijk. de volgende keer gebeurt het weer.' Wedden dat als Thefxr een keertje een wereldreis gaat maken en zich helemaal niet bewust is van de stand van de maan hij wel gewoon slaapt?

Als je er zelf wat langer over nadenkt dan kom je er ook achter dat het sowieso niet aan de maan ligt. De maan is net als alle andere dingen in het heelal gewon een groot stuk rots. Dat deze rots net even het licht van de zon weerkaatst en je de ene keer een stukje meer ziet dan anders betekent nog niet dat volle maan je gedrag beïnvloedt. Als het iets zou beïnvloeden dan zou het ook zeer grote schaal moeten zijn en was het allang wereldwijd bekent. Het overgrote deel van de wereldbevolking verschilt immers maar minimaal van de rest. Het is niet zo dat de ene man prima slaapt met volle maan en iemand anders heel erg slecht en dat het dan aan de maan ligt. Dan is het gewoon toeval. Net als de gezichten in de rook van belangrijke gebouwen en dat je naar de magnetron loopt en net dat je het deurtje wilt open doen het deurtje zelf al open gaat.

• Morty
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:40:
Waarom zou dit meer of minder magnetisch of wat voor effect dan ook hebben dan normaal?
Het verschil zit hem inderdaad alleen in het licht.
Als er een effect zou zijn, dan zou dat effect dus al teniet gedaan worden als je binnen blijft, of als het bewolkt is.

Verwijderd

placebo effect
Idd, voor de rest is het gewoon zweverig gelul van astrologen die pseudo-wetenschappelijke lulkoek aan de man bregen tijdens AstroTV of andere crap.

• Frieda
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:50:
Tuurlijk jongens, we zijn allemaal spontaan ongesteld bij volle maan, (ook als we aan de pil zijn of zwanger, maar dat terzijde) we hebben allemaal ineens kortere spieren, we slapen met zijn 6 miljard allemaal slecht en als het even kan dan is elke vrouw in een rare bui.

dat noemt met over het algemeen het placebo effect of anders iets wat daar op lijkt. We gaan ons anders voelen omdat we denken dat er iets zou moeten gebeuren met volle maan. Waarschijnlijk is het gewoon toeval dat je bij volle maan een keer slecht hebt geslapen.
niet iedereen uiteraard, maar ik wel degelijk dus :) ik ging juist aan de pil om te kunnen schuiven, hielp helaas niet. niet met de prikpil, niet met een spiraaltje, niet met 8 verschillende anticonceptiepillen. leuk placebo effect hoor, na 16 jaar lang met volle maan ongesteld te zijn geweest en 0 keer niet met volle maan. da's iets van 208 keer, 16 x13 ofzoiets? is dat nu toeval dan? of noem je dat een ijzeren ritme?

Verwijderd

ijzeren ritme?
placebo effect

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 18:52 ]

• SinergyX
  • Laatst online: 14:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Frieda schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:43:
niet iedereen uiteraard, maar ik wel degelijk dus :) ik ging juist aan de pil om te kunnen schuiven, hielp helaas niet. niet met de prikpil, niet met een spiraaltje, niet met 8 verschillende anticonceptiepillen. leuk placebo effect hoor, na 16 jaar lang met volle maan ongesteld te zijn geweest en 0 keer niet met volle maan. da's iets van 208 keer, 16 x13 ofzoiets? is dat nu toeval dan? of noem je dat een ijzeren ritme?
Gevalletje toeval :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Frieda
  • Niet online
gelukkig motiveren jullie je antwoord zo vreselijk uitgebreid ;)

wat denk je dat de kans is dat ik volgende maand weer ongesteld word met volle maan?

• Morty
Je zou het eens moeten laten onderzoeken, want dat zou toch een behoorlijke wetenschappelijke doorbraak zijn.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goed, stukje erbij dan.
http://www.astro.uu.nl/~s...ntwoorden/maan-tabel.html
Zoals ik hier lees, heeft de volle/nieuwe maan een vaste cyclus van 38 jaar (of zoiets), het heeft dus een vrij vaste regelmaat (hele heelal zal wel zo'n beetje met dezelfde snelheid ronddraaien denk ik zo). Volle maan zelf lijkt een beetje zo 28-31 dagen cyclus te hebben.

Zover ik weet van menstruatie, is het met de pil een 28 dagen cyclus. Als je dus die 2 naast elkaar leg, samen met je verschillende pillen, spiraaltjes etc (wat mogelijke afwijking in cyclus kan geven), kan jij het toeval hebben dat je dus in de week van volle maan (of daar vlak omheen) ongesteld wordt.

Daarbij de gedachte dat volle maan zelfs om de echte dag van volle maan ook kan worden waargenomen als volle maan (het bijna rond), is de kans best groot dat je dus door het wisselen van de pil en etc dus in het 'schema' van de maan bent gebloven.

Het is voor mij onaannemelijk dat je de afgelopen 16 jaar precies hebt bijgehouden welke dagen je ongesteld was, maar zelfs dan nog, leg het naast het schema van bovenstaande link.. een gevalletje toeval :)

(grappig dat, van wat ik weet, aantal pillen een strip van 28 hebben, waar dus de laatste 7 'placebo' pillen zijn :P)

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 21-08-2008 19:34 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Andamanen schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:11:
Ik ben al eerder over in dit onderwerp gedoken, en volgens ieder goed onderzoek is er geen correlatie. Het is waarschijnlijk een soort confirmation bias (bij gebrek aan Nederlands equivalent), de speciale gebeurtenissen bij volle maan vallen op en onthoud je, de gewone nachten met volle maan vergeet je.
Voor een uitgebreidere beschouwing: full moon and lunar effects
Is die link je enige bron? Als ik die pagina zo even doorscan zie ik dat ze de meest belachelijke verzinsels erbij halen (en daarmee keer op keer aantonen dat er geen correlatie is) maar ze laten van het meest voor de hand liggende ervaringsfeit (vrouwelijke cyclus) geen onderzoeksresultaten zien... en dat verbloemen ze door een een onderzoekje met geboortedatums erbij te halen (wat m.i. nog maar weinig verband houdt met de vruchtbaarheidscyclus), en door de maanstanden en de omlooptijd van de maan door elkaar te halen (~29,5 t.o.v. 27,3 dagen). Ik lees in dit schrijven een manische uitwas van cherrypicking om zo overtuigend mogelijk 'onwetenschappelijke mythes' te ontkrachten, niet een gezonde wetenschappelijke nieuwsgierigheid om te onderzoeken welke verbanden er wel zijn aan te tonen en waarmee die zijn te verklaren. Bijvoorbeeld: kunnen mensen zo'n ritme makkelijk op elkaar overbrengen (zodat de maancyclus ook indirect een rol kan spelen, doordat collega's zich aan elkaars cyclus aanpassen, of dat een man zich naar de vrouw schikt).

• Morty
Tsja, je kan ook gewoon even kijken naar de bronnen waar die pagina naar verwijst, daar zitten toch echt wel een paar degelijk onderbouwde bij.

Verder is de overheersende gedachte niet dat vrouwen bij de volle maan menstrueren, maar juist ovuleren. En dat zou juist weer wel een direct verband hebben met het aantal geboortes, er is niet echt een parktische methode om dit op een andere manier te testen.

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

benoni schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:44:
[...]

ze laten van het meest voor de hand liggende ervaringsfeit (vrouwelijke cyclus) geen onderzoeksresultaten zien
Hoe zou dit moeten werken? Het enige verschil tussen de schijngestalten van de maan is de hoeveelheid licht die waarneembaar is. Met de hedendaagse lichtvervuiling lijkt me dit effect zelfs nog heel klein en door bijvoorbeeld bewolking redelijk onbetrouwbaar. Waarom zou de mens deze cyclus volgen en praktisch alle andere zoogdieren niet?

Voorlopig hou ik het op toeval.

• Morty
Andamanen schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:11:
[...]

Hoe zou dit moeten werken? Het enige verschil tussen de schijngestalten van de maan is de hoeveelheid licht die waarneembaar is. Met de hedendaagse lichtvervuiling lijkt me dit effect zelfs nog heel klein en door bijvoorbeeld bewolking redelijk onbetrouwbaar. Waarom zou de mens deze cyclus volgen en praktisch alle andere zoogdieren niet?

Voorlopig hou ik het op toeval.
De theorie is dan ook dan licht de cyclus beinvloed. Dat zou bijvoorbeeld ook blijken uit het feit dat vrouwen die 's nachts werken vaker last hebben van een onregelmatige cyclus.
Het zou natuurlijk kunnen, maar er is nooit echt hard bewijs voor gevonden. En feit blijft ook dat geen enkel ander zoogdier een cyclus heeft die met de maan overeenkomt.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Morty schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:15:
[...]

De theorie is dan ook dan licht de cyclus beinvloed. Dat zou bijvoorbeeld ook blijken uit het feit dat vrouwen die 's nachts werken vaker last hebben van een onregelmatige cyclus.
Dat is mogelijk een feit, maar alles daarvanuit en de mogelijke oorzaken is puur 'gokwerk'.
(kan simpelweg ook komen door onregelmatigheid, wat slecht is voor de gezondheid -> cyclus).

Verwijderd

Vraag jezelf even af. Zijn alle vrouwen ongesteld als het volle maan is?

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:20:
Vraag jezelf even af. Zijn alle vrouwen ongesteld als het volle maan is?
Worden alle mensen dik als ze veel eten? What's your point? Sommige mensen reageren blijkbaar sterk op de maan, anderen totaal niet. Wil niet zeggen dat er geen relatie kan bestaan, wil (blijkbaar) wel zeggen dat niet iedereen er hetzelfde op reageert.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

TerraGuy schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:55:

Worden alle mensen dik als ze veel eten? What's your point? Sommige mensen reageren blijkbaar sterk op de maan, anderen totaal niet. Wil niet zeggen dat er geen relatie kan bestaan, wil (blijkbaar) wel zeggen dat niet iedereen er hetzelfde op reageert.
Mijn punt is: de volgende stap is natuurlijk het afvragen of er met volle maan méér vrouwen ongesteld zijn dan tijdens een andere periode. Vervolgens doe je daar een studie naar, en trek je de conclusie dat het geen bal uitmaakt.

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:59:
[...]
Mijn punt is: de volgende stap is natuurlijk het afvragen of er met volle maan méér vrouwen ongesteld zijn dan tijdens een andere periode. Vervolgens doe je daar een studie naar, en trek je de conclusie dat het geen bal uitmaakt.
Je weet de uitkomst al blijkbaar? Mag ik de samenvatting van het onderzoek? Ben wel benieuwd!

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Als je er onderzoek naar wilt doen mag dat van mij. Als je serieus denkt dat de hoeveelheid zonlicht die door een satelliet wordt gereflecteerd invloed heeft op de menstruatiecyclus van sommige en niet alle vrouwen... ga je gang. Ik vertel je de uitslag alvast, zodat je voorbereid bent.

Het werkt vast alleen als je erin gelooft. Of als je "sterker reageert op de invloed van de maan", of zoals ik zou willen omschrijven: krankzinnig bent.

Je kunt ook gaan onderzoeken of de hoeveelheid vlinders in Ethiopië invloed hebben op de hoeveelheid zwangerschappen in Oost-Timor.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 12:14

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik merk het in ieder geval wel degelijk wanneer het volle maan is. Er hangt dan een bepaalde energie in de lucht...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:27:
Ik merk het in ieder geval wel degelijk wanneer het volle maan is. Er hangt dan een bepaalde energie in de lucht...
Er wordt meer licht naar de aarde gereflecteerd. Licht is een vorm van energie. Tot zover heb je gelijk, maar als je iets anders bedoelt ben je vooral gevoelig voor onzin.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:10:
Je kunt ook gaan onderzoeken of de hoeveelheid vlinders in Ethiopië invloed hebben op de hoeveelheid zwangerschappen in Oost-Timor.
Zinloos onderzoek, iedereen weet toch dat het gaat om de hoeveelheid vlinders in Zuid-Afrika die bepalen het aantal zwangerschappen in Oost-Timor.
Het aantal vlinders in Ethiopie voorspelt de grondwaterstand ( in mm ) van Groenland.
En de piraten zijn verantwoordelijk voor het broeikaseffect...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:39:
Er wordt meer licht naar de aarde gereflecteerd. Licht is een vorm van energie. Tot zover heb je gelijk, maar als je iets anders bedoelt ben je vooral gevoelig voor onzin.
Wie weet is het wel al die onzin die in de lucht hangt :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-11 15:00
Edmin schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:43:
Ja, als ik de cyclus een beetje natel zou dat kunnen.... deze maand. De laatste paar maanden weet ik dat niet meer (nee, ze houdt het niet bij in de agenda). Iig ga ik die optie eens uitzoeken... :)
Euh, de ovulatiecyclus is 4 weken toch? Idem met de maan cyclus...ook 28 dagen....
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:40:
Well, het schijnt heel iets warmer te worden op aarde, het is springvloed waarbij zowel de zee als de continenten extra ver omhoog worden getrokken...dat kan een verandering t.o.v het aardmagnetisch veld betekenen...

Maar invloed van (aard)magnetisme op mensen moet nog aangetoont worden afaik?
SinergyX schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:33:
(grappig dat, van wat ik weet, aantal pillen een strip van 28 hebben, waar dus de laatste 7 'placebo' pillen zijn :P)
Mijn din heeft een strip van 21 pillen?

[ Voor 3% gewijzigd door Rey Nemaattori op 25-08-2008 10:41 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het probleem met een strip van 21 pillen is dat het niet een gewoonte is om elke dag een pil te nemen. Als je een strip van 28 pillen hebt waarvan de laatste 7 loos zijn heb je wel die gewoonte om elke dag een pil te nemen en is er dus minder risico van vergeten.

• Morty
Rey Nemaattori schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:41:
[...]
Euh, de ovulatiecyclus is 4 weken toch? Idem met de maan cyclus...ook 28 dagen....
De gemiddelde ovulatiecyclus is 28 dagen, de maan cyclus is 29.53 dagen.
[...]
Well, het schijnt heel iets warmer te worden op aarde, het is springvloed waarbij zowel de zee als de continenten extra ver omhoog worden getrokken...dat kan een verandering t.o.v het aardmagnetisch veld betekenen...

Maar invloed van (aard)magnetisme op mensen moet nog aangetoont worden afaik?
dat het springvloed is komt doordat de zon en maan dan op een lijn staan en de zwaartekracht van beide daarom samenwerkt (in plaats van tegenwerkt). Dit is echt zowel bij volle als bij nieuwe maan, dus dit zou niet verklaren waarom er alleen 'verschijnselen' zijn bij volle maan.
Ook heb ik nog nooit gehoort dat het een verandering in het aardmagnetisch veld zou veroorzaken, als het dat al doet moet het wel zo miniem zijn dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het enige invloed kan hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Morty op 25-08-2008 11:56 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn din heeft een strip van 21 pillen?
Daarom zeg ik ook, een aantal ;) Meeste hebben 21, maar er zijn er een aantal speciaal voor de 'domme blondjes' zegmaar, waar de laatste 7 gewoon nep pilletjes zijn maar wel je ritme kan vasthouden.

Pagina: 1