Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:40
Situatie:
Ik heb een dual-screen opstelling met een 22" widescreen als main scherm, met links daarvan een 17" TFT als extra monitor. Beiden heb ik aangesloten op een HD4870 onder Windows XP (SP3).

Probleem:
Telkens als ik bijvoorbeeld firefox open spawnt deze op mijn linker scherm, terwijl ik hem op m'n main monitor wil hebben. Dan moet ik hem dus eerst verkleinen, slepen naar het andere scherm en vervolgens weer maximaliseren op dat scherm.

Vraagstelling:
Hoe kan ik dus de windows position fixen op een bepaald scherm?

Specs:
HD4870
Asus VW222U (22")
Acer AL1715 (17")
Windows XP Professional SP3
Rest is niet belangrijk verder ;)

Al gezocht:
http://www.google.nl/sear...osition&btnG=Zoeken&meta=
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sluit Firefox eens mooi af op de monitor waarin je 'm wilt hebben?

Dan zou hij het moeten onthouden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Op het moment dat je firefox (of elk ander prog) maximaliseert op het scherm waaar je hem wil starten en vervolgens afsluit zou windows het moeten onthouden.

net te laat :+

edit2:
Programmatje als Ultramon is anders ook wel handig.

[ Voor 20% gewijzigd door sajoku op 17-08-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Windows XP Professional SP3
Dit heeft niets met de hardware of drivers van je videokaart of monitoren te maken, maar puur met hoe je OS omgaat met multimon situaties. Deze vraag hoort dus in het subforum van je OS, niet hier :o

Move VB -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Toen ik met XP DualScreen draaide, ging dit gewoon automatisch.

Het is wel zo dat je dus een applicatie moet starten, en op een scherm zetten, daar maximaliseren. Op het moment dat je een applicatie dan afsloot, opende deze in de laatste bekend positie op het scherm waar die was afgesloten.

Ik gebruikte de standaard drivers van windows, en geen extra meuk van de hardware (graka). Toen ik nog een Matrox G400 DualHead had, zorgde de software er voor dat je dus 1 groot scherm had: 2048x768 ipv 2x1024x768 (vet irritant met pop-ups die in het midden van je scherm kwamen) en een taakbalk over beide schermen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Snake schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:19:
Sluit Firefox eens mooi af op de monitor waarin je 'm wilt hebben?

Dan zou hij het moeten onthouden.
Doet ie niet, hij blijft links spawnen.
RaZ schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:24:
Ik gebruikte de standaard drivers van windows, en geen extra meuk van de hardware (graka). Toen ik nog een Matrox G400 DualHead had, zorgde de software er voor dat je dus 1 groot scherm had: 2048x768 ipv 2x1024x768 (vet irritant met pop-ups die in het midden van je scherm kwamen) en een taakbalk over beide schermen.
Dat is wel handig, weet je of dat kan met een ATi kaart?
sajoku schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:21:
edit2:
Programmatje als Ultramon is anders ook wel handig.
Zal er eens naar kijken.

Ultramon is wel mooi, heb nu ook een taskbar op m'n linkerscherm. Echter blijft firefox op m'n linkerscherm spawnen en ik heb geen idee hoe ik dat op kan lossen. Weet iemand trouwens hoe je een bureaublad achtergrond over je 2 schermen kunt verdelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 17-08-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
dion_b schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:23:
[...]

Dit heeft niets met de hardware of drivers van je videokaart of monitoren te maken, maar puur met hoe je OS omgaat met multimon situaties. Deze vraag hoort dus in het subforum van je OS, niet hier :o

Move VB -> WOS
Ben ik het niet helemaal mee eens :) De videokaart drivers bepalen namelijk of de 2 monitoren als 2 monitor gezien wordt (2048x768) of een multidisplay monitor (2x1024).
Hoewel dit probleem meer een probleem is met de firefox settings is het wel noodzakelijk om de primaire monitor in te stellen.

Ben persoonlijk meer bekend met NVIDIA drivers maar hier kun je ook selecteren op wat voor manier de multidisplay wordt aangestuurd. Zal in ieder geval bij de multi display settings moeten staan...

[ Voor 4% gewijzigd door kalechinees op 17-08-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
leonpwner1 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:28:
Zal er eens naar kijken.

Ultramon is wel mooi, heb nu ook een taskbar op m'n linkerscherm. Echter blijft firefox op m'n linkerscherm spawnen en ik heb geen idee hoe ik dat op kan lossen. Weet iemand trouwens hoe je een bureaublad achtergrond over je 2 schermen kunt verdelen?
Ultramon bied ook een wallpaper functie (rechtsklik in de systray -> wallpaper..) om je wallpapers te stretchen en alles. Verder moet hij ook aan elk venster 2 knopjes toevoegen waardoor je het venster met 1 muisklik van scherm kan wisselen. Maakt het in ieder geval iets eenvoudiger.

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wallpaper is gelukt nu, heb een panorama foto, echt gaaf :D

Maar ik denk dat ik FireFox dan handmatig aan moet passen? Als ik kijk naar deze link dan zie ik dat ze daar die .ini van dat programma aanpassen.

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a schijnt een bug te zijn in FF... Even verder zoeken dan maar.

[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 17-08-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Iemand een idee wb FireFox? Ik kan met google geen dingen vinden hoe ik dit fix, alleen dat het een oude bug is die al gefixt zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kan Ultramon proberen, als je dan rechtsklikt op de snelkoppeling kan je op het tabblad 'Ultramon Display' zeggen waar hij moet openen (hoeft niet eens vol scherm te zijn)

afiak, verder gebruik ik nog: Winsplit Revolution waarmee je ook je vensters kan managen.

En het schijnt dat Ctrl+klik op kruisje de laatste positie van het scherm in windows opslaat. Zorg ook dat je firefox steeds opent met 1 en dezelfde snelkoppeling/-toets anders overrule je steeds de vorige instelling.

En als hij steeds op links opent, waarom niet rechts je primary monitor maken als hij daarop moet openen?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wiethoofd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:41:
Je kan Ultramon proberen, als je dan rechtsklikt op de snelkoppeling kan je op het tabblad 'Ultramon Display' zeggen waar hij moet openen (hoeft niet eens vol scherm te zijn)

afiak, verder gebruik ik nog: Winsplit Revolution waarmee je ook je vensters kan managen.

En het schijnt dat Ctrl+klik op kruisje de laatste positie van het scherm in windows opslaat. Zorg ook dat je firefox steeds opent met 1 en dezelfde snelkoppeling/-toets anders overrule je steeds de vorige instelling.

Problem solved :)

Je bent wel erg behulpzaam vandaag Wiethoofd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 18-08-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

leonpwner1 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:49:
Je bent wel erg behulpzaam vandaag Wiethoofd ;)
Rekening komt nog wel eens een keer :+

Ikzelf werk met een 2x 22" setup, en dat werkt heerlijk met de juiste progsels :D
{zie voor mijn wallpaper(s) mijn review over de Samsung 226BW}

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1