• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Al een tijdje ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn huidige E6400.

Mijn oog is gevallen op de goedkope en goed overclockbare E5200, die nu langzamerhand leverbaar begint te worden.

Enig probleem is alleen; ik weet niet of mijn moederbord deze processor ondersteund. Ik heb gekeken op de site van Asus (klik), maar deze processor staat (nog) niet in de supportlist. Ik weet echter dat Asus normaal gesproken alle Intel processoren in het rijtje zet, met daarachter of de processor ondersteund wordt of niet.

Ook via Google kan ik niets vinden met de combinatie 'E5200 en Asus P5N-E SLI).

CPU's als de E7200 en E8200 (die beiden ook 45nm zijn) worden wél ondersteund. Eigenlijk denk ik dus ook wel dat de E5200 ondersteund wordt, omdat het dezelfde reeks is en omdat ze (nagenoeg) tegelijk uitgebracht zijn.

Is er misschien iemand die dit kan bevestigen? Want als mijn moederbord deze processor niet ondersteund (en er nog geen nieuwere bios uit is), dan ga ik waarschijnlijk voor de €20,- duurdere E7200.

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Enige reden dat een proc van gelijke architectuur niet ondersteund wordt is als deze teveel stroom verbruikt. Dat is bij de 5200 (t.o.v. die andere procs) niet het geval.

• Cpt.Iglo
Bedankt voor je reactie :) Ik kan er dus gewoon vanuit gaan dat het moet gaan werken?

Verwijderd

Als de 5200 verder (afgezien van kloksnelheid van proc en bussen) identiek is aan de E7200 en E8200 wel.

Raar... Ik zat nog even te kijken maar zie die proc helemaal niet in de PW staan...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 12:53 ]

• Cpt.Iglo
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:50:
Als de 5200 verder (afgezien van kloksnelheid van proc en bussen) identiek is aan de E7200 en E8200 wel.

Raar... Ik zat nog even te kijken maar zie die proc helemaal niet in de PW staan...
Viel mij ook al op, maar bijvoorbeeld Azerty (3 dagen levertijd) en 4Launch (pre-order) hebben hem al wel in het assortiment.

Nouja, we wachten maar even af. Ik ga er nu maar vanuit dat deze processor wel zal gaan werken op mijn moederbord, aangezien de architectuur voor zover ik weet gelijk is aan de E7xxx en E8xxx series.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 07:47

BNX

Cpt.Iglo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:36:
[...]
Nouja, we wachten maar even af. Ik ga er nu maar vanuit dat deze processor wel zal gaan werken op mijn moederbord, aangezien de architectuur voor zover ik weet gelijk is aan de E7xxx en E8xxx series.
Enne , werkt die E5200 op jouw moederbord???

Heb eenzelfde probleem met mijn GA-73PVM-S2H van gigabyte welke wel de 7x00 is de support heeft staan, maar geen E5200

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Pagina: 1