Hosting te veel keus

Pagina: 1
Acties:
  • 3.205 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
Hallo,

Ik ben zoals vele anderen ook op zoek naar goede hosting. Ik weet niet precies waar ik op moet letten en dat heeft vooral te maken met het dataverkeer per maand en de Subdomeinen/MySQL databases. Ik heb verschillende topics doorgelezen en ook de FAQ maar ik wordt er niet echt wijzer van.

Ik heb dus hosting nodig en ik ben van plan om die hosting te gebruiken voor school opdrachten en wat prive dingen. Ik ga de opleiding Interactive Media Design doen aan de HVA en ik zal dus veel bezig zijn met PHP, MySQL, Flash en ik wil zelf After Effects gaan gebruiken. Ik kan wel inschatten dat After Effects intro's en filmpjes veel dataverkeer wegslurpen maar hoeveel dat weet ik zelf ook niet(suggesties?).

Omdat ik nog leerende ben met PHP + MySQL is het ook wel belangrijk dat ik een paar databases heb. Maar hoe is dat geregeld is dat af te spreken hoeveel je er nodig hebt? Kan ik er eventueel ook een paar databases bij kopen? En hoe zit het met subdomeinen? Ik wil bijvoorbeeld ontwikkel.$naam.nl, iam.$naam.nl. Is dit ook te realiseren zonder dat het al te duur wordt?

En is het mogelijk om meteen een hostingpakket af te sluiten voor 3 of 4 jaar? Omdat ik dit graag wil(is ook voordeligen en ik heb geen zin om alles weer over te plaatsen en te regelen met een nieuwe hosting provider) is een goede host dus belangrijk. Ik ben al ruim 2 maanden bezig met zoeken en waar ik denk dat ik de goede heb gevonden lees ik er ook weer veel slechte berichten over. Kortom wie heeft er suggesties of werkt zelf bij een hosting bedrijf en weet dat dit te realiseren is?

Alvast bedankt,
Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Ten eerste: hosting afnemen voor 3 of 4 jaar op de particuliere markt vind ik gevaarlijk. Hosting bedrijven zijn qua kwaliteit en service nogal instabiel. Ik zou het in ieder geval niet aandurven. Bij de meeste hostings staan alle specificaties van een pakket op een rijtje, je zou ook kunnen zoeken met ispgids.com.

De meeste bieden overigens wel een xx aantal databases aan en veel subdomeinen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielsvr op 17-08-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar www.110mb.com http://www.110mb.com/plans.php

Gratis hoster met ondersteuning voor PHP4&5 (safe mode off) en MySQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 22:11
Heb je die hosting ook nodig om duizenden bezoekers te trekken, of is het alleen maar voor de leraar en wat familie?

Dan zou je namelijk zelf een pc kunnen inrichten met de services die je nodig hebt. Je hangt deze aan je eigen internet verbinding. Lokaal heb je dan de aller hoogste snelheid. Alleen vanaf het internet is het afhankelijk van je internet provider (upload snelheid).

Er zijn dan geen kosten per maand, alleen de stroom. Je hebt alle rechten je kunt zoveel databases aanmaken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:01
voodoo202 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:42:
Dan zou je namelijk zelf een pc kunnen inrichten met de services die je nodig hebt. Je hangt deze aan je eigen internet verbinding. Lokaal heb je dan de aller hoogste snelheid. Alleen vanaf het internet is het afhankelijk van je internet provider (upload snelheid).
En als je VMWare Server gebruikt heb je niet eens een extra pc nodig... Bovendien geniet je dan van alle voordelen van een root account op de server.
In Ubuntu is lampp/xampp zo geinstalleerd. In windows ook trouwens (http://www.apachefriends.org/en/xampp.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:47
voodoo202 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:42:
Heb je die hosting ook nodig om duizenden bezoekers te trekken, of is het alleen maar voor de leraar en wat familie?

Er zijn dan geen kosten per maand, alleen de stroom. Je hebt alle rechten je kunt zoveel databases aanmaken als je wilt.
Ja, maar qua stroomkosten ben je meestal duurder uit dan een goedkope hosting. Mijn (game)pc gebruikt idle zo'n 135W (=0.135kW). Dat kost dan 0.135 * 24 * 365 * €0.185 = €218,78 per jaar. Daar komt de kosten van een NL-domein nog bij. Een low-end-pc gebruikt minder. Maar aangezien je je al hosting + domein voor €10-€15 hebt, ben je altijd veel duurder uit met een thuisserver (mits niet te veel dataverkeer).

Edit: zelf ben ik bij 1mhosting.nl. Zij zijn erg goedkoop en stabiel. Ik gebruik ze alleen alleen voor mijn email, dus ik weet niet of ze een pakket aanbieden dat bij jouw smaak past.

[ Voor 8% gewijzigd door L.N. op 17-08-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
Bedankt voor de snelle antwoorden! Een server thuis heb ik al gehad(zo en oude IBM netfinity met 4 krijsende SCSI schijven was wel leuk om te hebben maar achteraf had ik toch liever een hosting bij een bedrijf. Ik zal het dan idd maar bij een jaar houden. Ik hoef geen 1000en bezoekers te trekken alleen die leraar en wat familie leden. En natuurlijk is een email@$naam.nl ook leuk om erbij te hebben. Ik ga even de geposte websites bekijken maar als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik zit zelf bij PCextreme.nl
en dan het goedkoopste pakket dynamic pakket.

€ 1.49 p/m
150 MB
8 GB dataverkeer p/m
5 databases (je kunt helaas geen extra databases bij kopen :S)
PHP 5.2
MySql 5

Als je maar een paar bezoekers per krijgt is 8 GB p/m meer dan genoeg.

Je pakket wordt automatisch verlengd, 1 maand vooraf opzeggen.
Subdomeinen zijn gratis en je kunt er zoveel aanmaken als je wilt (gewoon een mapje maken naast je www map).

[ Voor 23% gewijzigd door stereohead op 17-08-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ikzelf zit bij flexwebhosting.nl zowel prive als voor de club. Moet zeggen, ben zelden zo goed geholpen bij een hoster.
Hiervoor zat ik bij Tikklik en met de club bij Lycos! :(

Soms heb je gewoon in de avond nog antwoord op je vraag, dat is gewoon super.

Maar voor iedereen is het echt ervaringen en reviews lezen en hopen dat je uiteindelijk de goeie neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
@Stereohead

Het ziet er idd wel erg aantrekkelijk uit. Ik zit ook te denken aan een dynamic pakket maar dan de extra large. En bij pcextreme kon je ook unlimited subdomeinen aan maken toch?

http://www.pcextreme.nl/webhosting/dynamic/kenmerken/

@ThaNetRunner

flexwebhosting zier er ook erg interessant uit een stuk voordeliger maar het i mij een beetje onduidelijk hoe het met de subdomeinen en de mysql databases zit.

En dan nog een algemene vraag. Is het ook mogelijk om de email die je ontvangt op email@$naam.nl(webmail) te ontvangen in ms outlook of entourage op de mac?

Bedankt hea!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:11
IK host bij een vriend van mij heeft gewoon servers in datacenter staat.

http://furion.nl/

Host er al 4 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DanielZ schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:35:
@Stereohead

Het ziet er idd wel erg aantrekkelijk uit. Ik zit ook te denken aan een dynamic pakket maar dan de extra large. En bij pcextreme kon je ook unlimited subdomeinen aan maken toch?

@ThaNetRunner

flexwebhosting zier er ook erg interessant uit een stuk voordeliger maar het i mij een beetje onduidelijk hoe het met de subdomeinen en de mysql databases zit.

En dan nog een algemene vraag. Is het ook mogelijk om de email die je ontvangt op email@$naam.nl(webmail) te ontvangen in ms outlook of entourage op de mac?

Bedankt hea!
# of Domains 1 1
# of SubDomains 3 unlimited (Dus 3 in gebruik van de hoeveel je er maar wilt.)
POP Email Accounts 5 unlimited (Hoeveel mailboxen wil je?)
Email Forwarders 13 unlimited (Hoeveel forwarders?)
Mailing Lists 0 unlimited (Gebruik ikzelf niet)
AutoResponders 1 unlimited (wel in gebruik, niet superactief, handig voor als iemand een berichtje stuurt)
# of MySQL DBs 1 unlimited (Ook hier geld, hoeveel wil je er?)
In alle gevallen ben je wel afhankelijk van je diskruimte, maar dat is logisch natuurlijk.

Dit is de info van mijn admin pagina :)

Tevens staat hieronderaan: http://www.flexwebhosting.nl/hosting.html de rest van de info.

Het is gewoon POP3 of IMAP, dus ja, je kan gewoon je mail ophalen en verzenden via je domein. (Verzenden wil soms niet lukken door je provider, maar het kan wel).

Nee, ik maak geen reclame voor het bedrijf, nee ik krijg hier ook geen korting voor en nee, ik ken ze verder niet. Dit is persoonlijke ervaring. Het was al moeilijk genoeg een goeie hoster te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Vorkie op 17-08-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:57

Onbekend

...

@ThaNetRunner:
Bij Flexwebhosting heb ik regelmatig uploadproblemen gehad met ftp. Er ontstonden toen halve pagina's. Tegenwoordig geen problemen meer.

@TS:
Bij Flexwebhosting kan je gemakkelijk e-mailadressen aanmaken en eventueel forwarden (en dus ontvangen in Outlook).

Ik heb ook een website lopen bij http://www.webreus.nl/ . Over het algemeen zijn mijn pagina's daar lekker snel. :) Misschien is dat ook wel iets...

[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 17-08-2008 13:44 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:29
Ik heb een paar domeinen bij webreus BV. www.webreus.nl

Pakketten inclusief domein vanaf 16,98 per jaar.

Onbeperkte databases, emailadressen, PHP5, MySQL5, Apache2, PostgreSQL8, Perl5.8, Python2.4, apache-ASP en.............
een webapplication-pack:
-Mambo CMS tool for creating and deploying dynamic web content
-post-Nuke (CMS)
-osCommerce Ecommerce software
-gallery (picture gallery)
-phpBook (guestbook)
-bbClone (counter)
-gtChat (chat engine)
-AdvancedPoll (Poll system)
-AutoIndex (File statistics and file manager)
-b2evolution (Blog)
-Coppermine (Photo gallery)
-CSLH (Customer support)
-DocFAQ (FAQ system)
-openbiblio (Library )
-Owl (Knowledge base)
-phpAds (Banner system)
-phpBugTracker (PHP clone of Bugzilla)
-phpDig (Search engine)
-phpMoney (Account management)
-phpMyFamily (Genealogic tree)
-phpsurveyor (Surveys creation tool)
-phpWiki (Documentation management)
-pLog (Blog)
-Tellme (Network tools (whois, traceroute etc.))
-TUTOS (Work process organization)
-typo (CMS)
-UebiMiau (Webmail)
-WebCalendar (Calendar)
-WebShopmanager (Online store creator)
-WordPress (Publishing platform (blog))
-xrms (CRM).
-Joomla (CRM).

Lijkt me toch genoeg............... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
@ThaNetRunner:
Thanx voor je reply ik neem deze hosting ook op in mijn lijstje.

@roel17:
Dit ziet er ook wel heel interessant uit en tevens ook heel goedkoop.

@Onbekend:
Deze hosting service ziet er ook heel interessant uit. Zelf goede ervaring? Ook met de mysql databases?

Weer bedankt jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30
My 2 cents: www.servage.nl; redelijk heftige overboeking maar voor dat geld ben ik al flink aan het denken om er een paar domeinen te zetten.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doane schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:12:
My 2 cents: www.servage.nl; redelijk heftige overboeking maar voor dat geld ben ik al flink aan het denken om er een paar domeinen te zetten.
Is opzich een goede aanbieding. Ze zitten in Duitsland toch?

Ik zit zelf al ruim een jaar bij Progressive-media, kan teminste zeggen dat daar met verstand gewerkt wordt en geen rare perikelen met backups en dergelijk. Heb ongeveer 4 hosters gehad en de harde les doet leren dat een hoster best wel wat geld mag kosten.

Verkeer wat je niet verbruikt wordt deels vergoed. Uptime is gegarandeerd 99% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeestster
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-07 18:26
Host-Masters, super hosting. Support is erg goed.. vaak binnen het uur nog antwoord, en scherpe prijzen. Zeker een aanradertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
DanielZ schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:35:
@Stereohead

Jup, als je via FTP inlogt zie je de map www staan, als je daarnaast nog een map maakt b.v. 'subdomein'. kun je die bereiken via subdomein.domeinnaam.tld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 09:41
Zoek gewoon een hoster waar jij je goed bij voelt, indien je precies een pakket wat aan jouw specificaties moet voldoen wilt hebben, of wilt kijken hoe anderen de host waarderen kun je eens kijken op ISPgids.com.

Het is trouwens beter om niet al te lang met 1 hoster in zee te gaan, laat het bij een jaartje ofzo, dan kun je daarna verder kijken of het je nog bevalt, en zo niet, of iemand anders een aanbieding heeft. Het is namelijk een zeer dynamische markt.

[ Voor 3% gewijzigd door AndriesLouw op 17-08-2008 16:37 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:06

BCC

www.byte.nl Ben ik al jaren erg tevreden over. En die biedt alles wat jij aangeeft in de TS.

[ Voor 33% gewijzigd door BCC op 17-08-2008 16:52 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-07 18:17

IEF

Why so serious?

Opsomtopics worden in I&H niet op prijs gesteld.

Ik mis verder eigen inzet, je gestelde voorwaarden zijn op zijn best twijfelachtig te noemen.

Er zijn genoeg suggesties genoemd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.