Toon posts:

Problemen met SLI met 8600 gt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een XFX 8600 GT 256Mb en een ASUS EN8600 GT 512Mb die ik in SLI wil zetten in mijn ASUS M2N-E SLI moederbord.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Verschillende driver versies van Nvidia
- De kaarten omwisselen van pci-expres slot
- De SLI bridge andersom gedaan.
- De SLI optie in mijn bios aangezet
- De bios van mijn moederbord geflasht naar de nieuwste versie

De kaarten doen het allebei. Windows herkent ze ook allebei, maar de forceware software van Nvidia geeft geen melding dat SLI mogelijk is. Ook heb ik de optie niet om het te activeren. Dit is wat GPU-Z aangeeft:
Afbeeldingslocatie: http://rapidfiles.net/images/78375gpuz.JPG

Daarnaast zou het toch echt moeten kunnen, zoals dit filmpje van Nvidia ook zegt.

Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de SLI bridge kapot is.
Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
Viktor

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 12:06 ]

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 13:45

Cidious

The Bloody Gent

Je hebt een 256mb versie en een 512mb versie.. helaas dit gaat niet werken.. beide kaarten mogen best van een ander merk zijn maar moeten wel evenveel geheugen aan boord hebben..

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een manier om de ASUS kaart te downgraden zodat maar 256mb wordt gebruikt? Ik heb ergens gelezen dat dat zou kunnen met Coolbits. En waarom zegt die man van Nvidia in dat filmpje dan dat het wél mogelijk is als het geheugen niet even groot is?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 13:35 ]

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Daar ben ik me niet bewust van.. volgens mij heb je 2 kaarten nodig met dezelfde chips en dezelfde hoeveelheid geheugen.. dat werd altijd nadrukkelijk vermeld..

Misschien moet je zelf eerst even googelen..

En misschien is het een ideetje om die 8600GT's te verkopen en voor 76,79 een 8800GT bij azerty te kopen
http://azerty.nl/8-160-61459/geforce-8800gt.html

De 8800GT verslaat de 8600GT's makkelijk in SLI..

[ Voor 33% gewijzigd door Cidious op 17-08-2008 13:39 ]

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

Verwijderd

Topicstarter
Dat is voor mij geen optie, ik moet het echt aan de praat krijgen.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:59:
Dat is voor mij geen optie, ik moet het echt aan de praat krijgen.
dan zal je even zelf moeten googelen.. maar ik denk dat het niet gaat werken..

nVidia heeft altijd nadrukkelijk gezegd dat het dezelfde chips moeten zijn en dezelfde hoeveelheid geheugen.. denk dat je vantevoren dat beter eerst even had moeten opzoeken voordat je ze in huis haalde.. maargoed das achteraf altijd makkelijk praten ;)

Verwijderd

" Q: My cards are the same, but have different video memory sizes. Can I use them in SLI?
A: First and foremost, this is an unofficial workaround. To use SLI with cards that have mixed VRAM sizes, install the video driver as per usual. Then download and install the Coolbits registry string, then modify its value through the registry editor (Run > "regedit") and change it to 18. Once Coolbits has been changed, search the registry for "MB_SkipFBSizeCompare." This is the crucial part of the process, because if that string hasn't been created, the workaround wasn't successful. This may be due to a recent behavior current drivers are exhibiting that prevent that string from being made, so if the string doesn't show up, simply uninstall the video driver and roll back to an older version. For simplicity's sake, it's best that users use two identical cards for SLI "

Bron = http://forums.slizone.com/index.php?showtopic=23245
Pagina: 1