mac adres twee netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Hoi

In het huis waar ik waar ik mijn studentenkamer heb, wordt het internet verdeeld over de verschillende kamers.
Begin vorig jaar dienden we ons mac adres van onze netwerkkaart te geven zodoende iedereen op internet zou kunnen surfen. (en de kosten bijgevolg verdeeld werden volgens uw verbruik)

dus kabelinternet van telenet -> proxy -> hub -> kamers.

Nu werkte mijn internet niet meer en ben ik kabels beginnen uittrekken en controleren maar aangezien ik twee netwerkkaarten heb. (nvidia en marvell) weet ik dus niet meer op welke poort het aanvankelijk aangesloten was en dus welk Mac adres aanvankelijk doorgegeven is! Het bizarre eraan is dat nu op beide netwerkkaarten internet zit!!! Hoe kan dit dan? Waarom heb ik dan een mac adres moeten geven als er toch niet gefilteerd wordt op mac adressen?

(btw ik kan niet op de proxy wegens ingesteld paswoord)

AMD CPU
DFI nforce 4 mobo
Windows XP pro

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat is het probleem nou eigenlijk? :+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• dieter87
Mijn internet werkt in beide poorten! Hoe komt dan dat we een mac adres moesten geven (om je verbruik te tellen)? 8)7 Maw elke nieuwe student van dit jaar die zijn mac adres niet doorgeeft of iemand die een nieuwe pc koopt, kan gratis surfen?

Of zie ik iets over het hoofd waardoor die proxy het toch weet? (+ het doet er ook niet toe in welke poort van de hub je kabel (die vanuit je kamer) steekt maw het verbruik wordt niet geteld per poort.

[ Voor 65% gewijzigd door dieter87 op 17-08-2008 12:36 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Wat heeft de beheerder van dit netwerkje hierover gezegd? Denk dat hij je een stuk beter kan helpen dan wij...

• dieter87
Leon T schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:13:
Wat heeft de beheerder van dit netwerkje hierover gezegd? Denk dat hij je een stuk beter kan helpen dan wij...
De eigenaar van het huis weet niks van pc's! Zijn schoonzoon (die netwerkbeheerder is) heeft dit geinstalleerd. Maar die persoon weigert een gsm nummer of emailadres te geven. (al meerdere malen gevraagd) Dus dacht ik dat ik hier vlugger antwoord ging krijgen.

en onze huisbaas ben je liever kwijt dan rijk :9

Maar als ik me internet kabel steek in de netwerkpoort van dewelke ik het macadres niet doorgegeven heb, surf ik dus 'gratis'? (ik weet niet van welke netwerkkaart ik mac adres heb doorgegeven) Dus al ik verder redeneer...
Iedere pc die hier is aangesloten zonder dat het macadres gekend is, surft gratis (want het verbruik komt nergens bij een gekend mac adres?)

[ Voor 25% gewijzigd door dieter87 op 17-08-2008 13:38 ]

• Bob
  • Laatst online: 10-03 21:46

Bob

Ik gok dat hij het mac adres vroeg om dat dan later wel eens te regelen in de router ofzo, en dat het er dan niet van gekomen is. Hebben jullie allemaal evenveel betaald?

Wat ook kan is dat het verbruik per mac adres werd bijgehouden maar dat er niet werd gefilterd, en dat hij bij de volgende check in zijn haar zal krabben omdat er een mac adres is bijgekomen.

• dieter87
Bob schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:36: Hebben jullie allemaal evenveel betaald?
Neen
Wat ook kan is dat het verbruik per mac adres werd bijgehouden maar dat er niet werd gefilterd, en dat hij bij de volgende check in zijn haar zal krabben omdat er een mac adres is bijgekomen.
Ik gokte ook op zoiets, maar ik dacht dat een netwerkbeheerder slimmer was dan dit! Want iedere niet gekende netwerkkaard, vriend/ vriendin die hier komt met laptop ed surft dan gratis. |:( ! En dus wordt het inet abbonement proportioneel duurder voor degene wie zijn verbruik wel allemaal gerouterd wordt!
Pagina: 1