Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe snel boot Windows XP (sp2/3)?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig geweest om mijn boot tijd te versnellen, o.a. met Tune-XP en het uitschakelen van onnodige services. Nu wil ik mijn boot tijd te vergelijken met die van anderen. Dat kun ik op twee manieren doen:

1) nadat het BIOS klaar, het aantal seconden meten tot het XP-inlog scherm (bij mij: 18 sec. )
maar ook:....
2) kijken naar hoeveel keer de blauwe blokjes onder het XP logo van links naar rechts schuiven.

Bij mij tikken de blauwe blokjes onder het XP logo 6 keer de rechterkant aan.
Hoe zit dat bij anderen?

Verwijderd

Toen ik nog win xp had tikte hij na een verse instalatie nog geen 2 keer de kant aan. Na de bios tot mijn bureaublad duurder zo'n 10 seconden bij een verse installatie en 12 sec als er een aantal programma's geïnstalleerd waren. Het ligt er ook aan of de schijf gedefragmenteerd is, hoeveel gebruiker gebruik maken van de pc en hoeveel opstart programma's je hebt. Je kan het beste een aantal uitschakelen die je toch bijna nooit gebruikt en aanzetten als je ze een keer gebruikt.

specs.

AMD 4600+
2x 500GB in raid-0 (kan veel verschil in snelheid uitmaken ongeveer 1.75x tot 2x zo snel)
8800GT XFX
Asrock Nf6g-VSTA
4GB 800Mhz werkgeheugen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 11:33 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

1: 7 sec.. default install totdat ik mijn startknop kan inklikken (logt automatisch in).
2: < 3 sec

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 17-08-2008 11:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
Bij KAN het in anderhalf keer zo'n blokje. maar dat is echt een compleet kale XP. Ook amper software geinstaleerd, alleen drivers en een paar overkloktools.
De PC is een P4 3.6Ghz, met 1GB ram.

Mn normale pc doet er makkelijk 2/3 minuten over om volledig op te starten, (E8400/2GB/Raid schijven) maar dat maakt mij niet uit. heb em altijd aanstaan

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Opsomtopics doen we niet echt aan, zeker niet omdat dit ook nog eens heel erg systeemafhankelijk is heeft het weinig zin om opstarttijden te gaan verzamelen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.