Windows 2003 partitie resize en pagefile

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met 2 vragen

Het gaat om een Windows 2003 server
Partitie 1: = c: 12 GB met 1 GB free space
Partitie 2: = d: 136 GB met 86 GB free space

Hoe kan ik de d partitie 5 GB kleiner maken en de c partitie 5 Gb groter zonder problemen met mijn data te kirjgen? Partion magic is niet de oplossing voor een Windows 2003 server?

Ander punt is dat ik op de c schijf een pagefile heb staan van 1,5 GB kan ik deze op 100 MB zetten en op d een andere pagefile maken van 1,5 GB zonder problemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

gr theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

http://gparted.sourceforge.net/ werkt op windows 2003 server, je server zal wel ff offline moeten. Waarom 2 pagefiles? verplaats dan gewoon de ganse pagefile naar je 2 de partitie..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had begrepen dat je er altijd een pagefile op c aanwezig moest deze kan dan wel klein zijn, heb het nu aangepast en een reboot gedaan , heb voor nu weer even genoeg ruimt op c

Wil uiteindelijk wel de d partitie nog verkleinen zal eens kijken naar de gparted oplossing. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Page file op je C schijf hoeft niet. Als je het wel doet is afaik het enigste waar Windows het voor gebruikt een kernel dump in te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 09:48:
ik zit met 2 vragen

Het gaat om een Windows 2003 server
Partitie 1: = c: 12 GB met 1 GB free space
Partitie 2: = d: 136 GB met 86 GB free space

Hoe kan ik de d partitie 5 GB kleiner maken en de c partitie 5 Gb groter zonder problemen met mijn data te kirjgen? Partion magic is niet de oplossing voor een Windows 2003 server?

Ander punt is dat ik op de c schijf een pagefile heb staan van 1,5 GB kan ik deze op 100 MB zetten en op d een andere pagefile maken van 1,5 GB zonder problemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

gr theo
Jij hebt een Dell zeker? :P

[ Voor 66% gewijzigd door pennenlikker op 18-08-2008 12:03 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acronis Disk Director doet wat je wilt.... moet je wel voor rebooten.
Pagina: 1