Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

div template - ie vs mozilla

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn 1ste div template samen te stellen, wat tot nu toe redelijk lukt. Echter zit er een verschil tussen de weergave in mozilla en internet explorer wat ik niet kan verklaren.

tekst wat ik tussen <p></p> plaats zorgt voor spacing wat iets weg heeft van een break in Mozilla, terwijl dit in internet explorer niet het geval is. Bovendien wordt H1 ook groter weergeven in Internet Explorer. Heeft iemand een id wat dit zou kunnen veroorzaken?

De template staat hier:
http://c4dportal.com/portfolio/college/index.php

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Ik kan niet 1, 2, 3 een verschil ontdekken... Misschien dat je adhv screenshots en pijlen wat kan verduidelijken welke verschillen je bedoeld.
Nu zie ik wel het verschil.
Zoals hier onder gezegd denk ik een verschil in interpretatie tussen de browsers.

[ Voor 29% gewijzigd door Joen op 17-08-2008 01:46 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

crisp

Devver

Pixelated

Het antwoord is simpel: verschillende browsers hanteren verschillende defaults wb padding, margin, en font-size voor verschillende elementen.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 01:36:
Het antwoord is simpel: verschillende browsers hanteren verschillende defaults wb padding, margin, en font-size voor verschillende elementen.
daar kan ik het mee eens zijn, echter bestaat er een vergelijkbare site die dit probleem niet heeft.
H1 zou op zijn minst even groot moeten zijn.

Onderste is uit firefox. De rode staafjes geven aan waar de ruimte te groot is. Vooral de ruimte aangegeven met het onderste rode blokje krijg ik maar niet weg en is erg lastig gezien de overige elementen die nog geplaatst moeten worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.c4dportal.com/portfolio/college/difference.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 01:49 ]

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

p {
margin: 0px;
}

h1 {
font-size: 18px;
}

Of denk ik nu te makkelijk?

Verwijderd

Topicstarter
helemaal goed. Ik had geen id dat je voor mozilla dan ook daadwerkelijk alles moest vastleggen in een css. Bedankt! Ik kan weer verder.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 01:55:
helemaal goed. Ik had geen id dat je voor mozilla dan ook daadwerkelijk alles moest vastleggen in een css. Bedankt! Ik kan weer verder.
Dat hoeft ook niet "voor mozilla", dat moet je gewoon altijd en voor elke browser doen. Da's net het hele punt van CSS ;) Zoals crisp al aangaf hanteren verschillende browsers verschillende default margins en paddings etc en dus als je ze in elke browser hetzelfde wilt zul je ze moeten specificeren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Duroth schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 01:50:
p {
margin: 0px;
}

Of denk ik nu te makkelijk?
Dit is wel een beetje ranzig natuurlijk en maakt het hele element nutteloos.

Al verander ik persoonlijk ook meestal de margins naar:

code:
1
2
3
p {
    margin: 0 0 1em 0;
}

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Op m'n werk maken we regelmatig gebruikt van een "reset css". Zoals bijvoorbeeld deze. Misschien is dat iets voor je. Ik ben er eigenlijk zelf niet zo heel dol op omdat ik het een beetje vies vind. Liever zet ik elementen waarvan ik weet dat ik ze gebruikt op 0. Maar zo'n reset.css werkt wel prima =D.

[ Voor 5% gewijzigd door Pkunk op 17-08-2008 09:34 ]

Hallo met Tim

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Bosmonster schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 06:20:
[...]

Dit is wel een beetje ranzig natuurlijk en maakt het hele element nutteloos.

Al verander ik persoonlijk ook meestal de margins naar:

code:
1
2
3
p {
    margin: 0 0 1em 0;
}
Helemaal gelijk in natuurlijk ;) Zeker als je vervolgens het stukje </p><p>&nsbp;</p><p> overal op de pagina tegenkomt.

Maar zelfs een ranzige oplossing is een oplossing voor de meeste mensen :)
Pagina: 1