Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[xp pro] wachtwoord wijzigen zonder toegang tot een account

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views

Verwijderd

Topicstarter
beste mede-tweakers en romanticussen :)

ik ben momenteel bij mijn vriendin thuis en morgen komt ze terug van vakantie.
nu weet ze niet dat ik hier ben en dit is dan ook een verrassing.

als deel van mijn "plan" wou ik haar wallpaper veranderen in een tekst.
alleen heeft haar account een wachtwoord, en zonder verdenkingen op te wekken kan ik haar er nu moeilijk om vragen.

dit alles wist ik al voordat ik thuis wegging richting ruurlo...
ik heb namelijk destijds windows xp pro hier zelf geinstalleerd en de hoofd administrator zijn naam gewijzigd naar SUVincent en het account een wachtwoord toegekent.

toen ik thuis nog 30cm verwijderd was van me disc utillity's twijfelde ik nog of ik deze zou meenemen of niet. Dit heb ik niet gedaan want ik DACHT dat ik het wachtwoord nog wel wist van de super user....nou niet dus :(
ik heb dus geen toegang tot een enkel account op de pc.
Behalve tot een gast account.
ik wil het wachtwoord van de super user veranderen.
MAAR
ik beschik niet over een passsword reset cd.
ik heb wel toegang tot het IE via de laptopp van haar ouders en mijn pocket pc.
ik heb geen brander hier.
ik heb wel een usb stick van 4gig en 512mb (standaard bij me).

zien jullie het dilemma? ik zoek dus nu een manier om haar wallpaper of het wachtwoord van de super user (SUVincent) te wijzigen zonder dat ik kan inloggen. ik kan trouwens de bios wel benaderen van de pc.

Enige suggesties of oplossingen? sorry voor het lange verhaal trouwens, maar ik vond de toelichting noodzakelijk.

elke suggestie is welkom :)

-vincent

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 01:15 . Reden: woorden verbeterd, excuses voor de typo's maar een lang bericht typen op een touch screen is niet echt geweldig. ]

Verwijderd

als je weet welke BMP ze gebruikt als achtergrond kun je deze vervangen door een BMP met dezelfde naam.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 01:17:
als je weet welke BMP ze gebruikt als achtergrond kun je deze vervangen door een BMP met dezelfde naam.
hoe? volgens mij heb je het verhaal maar half gelezen.
ik heb namelijk bij geen enkel account toegang.

alleen met een guest user ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan gaat 't niet.

Maar als je weet hoe het wel moet (en dat weet je blijkbaar al) hoeven we je ook niet verder te helpen met het omzeilen van een beveiliging toch? ;)

Lees de Forum FAQ nog eens? Je bedoeling mag dan volgens je post wel goed zijn, maar wij hebben geen enkele manier om dat te verifieren behalve jou op je blauwe ogen te geloven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.