Toon posts:

macbook aan speakeset *plopt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als mijn macbook is aangesloten op mijn speakerset hoor ik eens in de zoveeltijd een krakende *plop* uit de speakers komen, gewoon stoorsignaal geen echt geluid. Het is niet zeer hinderend maar wel appart.

hoe komt dit?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Geen Logitech 'plopjesprobleem'?

Verwijderd

Ik heb dit ook. Echter alleen wanneer ik geen geluid maak. Zal wel weer te maken hebben met de stroomlijnen die te dichtbij de audio kabels liggen. Magnetische velden en aardstralen. Of irritante buren.

Verwijderd

Ik heb dit ook, ben er inmiddels achter dan het aan de koelkast ligt, dat die eens per zoveel tijd een tik veroorzaakt.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:50
Aa, ik ben dus niet het enige met dit probleem :) Toen ik mijn speakers aansloot, hoorde x ook ongeveer 1x per paar liedjes een plop geluid.

Licht dus aan een extra spanningspiek oid van het lichtnet?

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb er met mijn iMac last van (icm Logitech Z-5500) dat als er iets van 10 sec geen geluid verstuurd wordt via optisch dat ie dan even een plop/tik geeft.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:39
Same here. MacBook uit April. Als de boxen aan de MacBook hangen en ik speel geen muziek af, dan hoor ik iedere x seconden een 'tik' uit de boxen komen.

Ik heb ergens gelezen dat dat komt omdat de Harddrive in rust stand schiet oid. Ik zoek het linkje even op.

edit: hier dus:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=232999

[ Voor 12% gewijzigd door M617573 op 17-08-2008 08:49 ]

Verwijderd

Heb het ook af en toe met m'n JBL Creature II. Irritante plopjes als er geen geluid uitkomt. Zal eens kijken of ik de bedrading weg kan leggen van andere apparaten en stroomkabels.

Verwijderd

Qoriox schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 08:45:
Ik heb ergens gelezen dat dat komt omdat de Harddrive in rust stand schiet oid. Ik zoek het linkje even op.
Ik heb precies hetzelfde en ik denk niet dat het ligt aan de harddrive. Bij mij is het namelijk heel duidelijk waar het aan ligt; als ik het licht van kamer aan doe (merkwaardig genoeg niet wanneer ik het weer uit doe).

Heb ook een Logitech speakerset gehad met hetzelfde plopprobleem (en weer gratis geretourneerd). Daarna mijn stereo setje aan mijn PC gehangen door middel van een mengpaneel en nergens last meer van gehad. Nu dus incidenteel een plopje op mijn MBP als ik het licht aan doe.

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:21:
[...]

Ik heb precies hetzelfde en ik denk niet dat het ligt aan de harddrive. Bij mij is het namelijk heel duidelijk waar het aan ligt; als ik het licht van kamer aan doe (merkwaardig genoeg niet wanneer ik het weer uit doe).

Heb ook een Logitech speakerset gehad met hetzelfde plopprobleem (en weer gratis geretourneerd). Daarna mijn stereo setje aan mijn PC gehangen door middel van een mengpaneel en nergens last meer van gehad. Nu dus incidenteel een plopje op mijn MBP als ik het licht aan doe.
Hmm, ik heb inderdaad ook een Logitech speakerset. Ik zal mijn MacBook eens aan de versterker hangen, kijken of dat beter gaat.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het zou al opgelost moeten zijn eigenlijk hoor.. Het was inderdaad een probleem met hardware die in de ruststand schoot waardoor je een plopje hoorde. Dit is volgens mij met een software update van ongeveer een half jaar geleden al verholpen..? Volgens mij was het nog op Tiger dat het zich voordeed.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het in/uit ruststand komen van de hardware is soms ook redelijk duidelijk te horen, maar harde tikken/kraken/ploppen heb ik hier thuis ook wanneer de geiser/verwarmingsketel of het licht aan/uit gaat. Heeft wat mij betreft dus ook meer te maken met piekspanningen.
Wel vreemd overigens, omdat er een hele gelijkrichter/transformator tussenzit (bij MacBook & speakers).

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-01 19:41
Ook mijn macbook vertoont "plopjes"

Telkens wanneer er een aantal sec geen geluid gemaakt word, hoor ik een plop over mijn luidsprekers.
Zodra er weer geluid gemaakt moet worden hoor ik eerst weer een plop.
En omdat ik een vrij zware versterker en luidsprekers aan mijn macbook heb hangen en volume op de macbook gebruik, komt het plopje wel heel hard over.

Het lijkt me geen HD probleem, omdat plopje er pas is als er weer geluid afgespeeld moet worden.
Als itunes draait is er dus constant geluid en hoor ik geen plopjes.

Mijn macbook een een Santa Rosa 2,2Ghz met Leopard

Is er al iemand met een oplossing?????

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-01 19:41
Na wat speurwerk op internet en wat experimentjes tot de volgende conclusie gekomen:

Het "geplop" komt van het in en uitschakelen van de geluidskaart.
Uit oogpunt van energie besparing word word deze uitgeschakeld als er geen geluid is.

Iemand heeft ooit bedacht om constant een mp3 af te spelen die geen geluid bevat.

Zelf ben ik gaan experimenteren met de line-in.
Door hier een kabel op aan te sluiten zonder signaal hoopte ik dat de geluidskaart "wakker" bleef.
Maar nee... vervolgens geluid op deze kabel gezet... Blijft in "slaap" :z

Ik dacht... hoe zit dat met garageband...als ik daarmee wil opnemen moet ik toch het geluid van de line in kunnen horen?

Dus Garageband gestart.."plop" geluidskaart wakker... :? en gaat vervolgens ook niet meer uit.

Vervolgens rechtermuisknop op icoontje in de dock en klik op verberg...
Kost je wel 12%CPU en 83 Mb geheugen... maar dan heb je wel wat.. 8)7

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
Mijn MacBook Air heeft het ook.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:38
Haal een usb geluidskaartje als je echt een hekel aan die plopjes hebt. Ik heb er geen last van en gebruik een usb geluidskaart.

Verwijderd

Of een Airport Express gebruiken, hoor je ook geen plopjes meer :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 15:48 ]

Pagina: 1