Toon posts:

laptop weigert internet zonder netstroom.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben MyAcer en nieuw op dit forum! }:O
Ik ben hier beland omdat ik wat hulp nodig heb met mijn nieuwe Acer Aspire 5715Z. Een geweldige laptop tegen een lage prijs, maar dat terzijde.

Het probleem is alsvolgt: Als ik met mijn netstroom gewoon aan het laptop-pen ben is mijn draadloze netwerk zo gevonden en zo verbonden, geen enkele moeite vereist!

Doe ik dit zonder de stekker en probeer ik het op de accu dan is het ineens een groot probleem om te verbinden met het draadloze netwerk. Het netwerk word wel gewoon weergeven in de lijst van beschikbare netwerken.

- Ben hier redelijk nieuw mee.

Dit is in alle opties van mijn laptop: Hoge prestaties - energie besparing - gebalanceerd. Eventuele instellingen van deze modussen kan ik niet vinden om draadloos toe te staan.
Wel kon ik via een programma wat ingebakken zit door Acer laten zien of ik dan wel of geen draadloos wil, dit staat op dat draadloos aan staat.

De draadloze ontvanger staat ook in alle 3 de modussen aan, dit heb ik gecheckt via de knop op het toetsenbord. De draadloze ontvanger is tevens in de laptop voorgebakken, de drivers dus ook.

TCP/IP protocol 6 is uitgeschakeld dat scheen nog weleens problemen te kunnen veroorzaken heb ik gehoord.

Ik zat er zelf aan te denken om de klantenservice van Acer te bellen maandag maar voordat ik 10 cent per minuut aan doorverbindingen en wachtlijnen ga betalen hoor ik graag nog wat jullie voor suggestie hebben! :)

Alvast bedankt voor een reactie!

Verwijderd

Controleer ook even de instellingen de instellingen van de netwerkkaart via apparaatbeheer. Het kan zijn dat er nog een energiebesparingsfunctie is ingeschakeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ahaaa!

"De Computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen."
Even kijken of ik nu wel met me router kan verbinden als ik dat afvink!

- edit -

Helaas, nog geen Internet.
Een screenshot waar je misschien iets meer mee kan?

http://www.freeimagehosting.net/uploads/ac315120f1.png

Bedankt voor je post! ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 00:17 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Wat staat er onder "Advanced" "Power Saver Mode"? Probeer dat eens te veranderen.

Toevallig heb ik hier ook een Atheros AR5007EG in m'n vriendin haar laptop, die ook behoorlijk wat problemen gaf onder Vista. Wellicht zijn de drivers niet helemaal 100%. Ook installeren van andere / nieuwe drivers verhielp het probleem (geen connectiviteit als laptop langer dan 1> uur standby stond) niet. Inmiddels draait hier XP op en werkt het perfect, maargoed, dit helpt jou niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:02:
Wat staat er onder "Advanced" "Power Saver Mode"? Probeer dat eens te veranderen.
Sorry, in welk menutje zit jij nu ergens? :)
r0b schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:02:
Toevallig heb ik hier ook een Atheros AR5007EG in m'n vriendin haar laptop, die ook behoorlijk wat problemen gaf onder Vista. Wellicht zijn de drivers niet helemaal 100%. Ook installeren van andere / nieuwe drivers verhielp het probleem (geen connectiviteit als laptop langer dan 1> uur standby stond) niet. Inmiddels draait hier XP op en werkt het perfect, maargoed, dit helpt jou niet. :)
Ok! ik ga toch proberen even de drivers te updaten!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 13:36 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:16:
[...]

Sorry, in welk menutje zit jij nu ergens? :)
Heh, sorry: Apparaatbeheer > Netwerk-adapters > Atheros AR5007EG > Eigenschappen > Geavanceerd > iets met stroom besparen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje! Ehm, ik kan n ou niet echt iets zien wat met stroom besparen te maken heeft, wel de tab energie beheer maar daar kan je in het voorgaande screenshot zien hoe de instellingen daar staan.

Hieronder een screenshot van "Geavanceerd":
http://www.freeimagehosting.net/uploads/9c0b135dbf.png

Over drivers:

- edit -

Raar op de site van Atheros kan ik niets vinden, wel via google een link van derden:

http://www.atheros.cz/dow...atheros=AR5007EG&system=3

Zal ik deze maar doen? Het is een hogere versie dan ik heb. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 13:38 . Reden: linkje klopte niet :o ]

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:57
Dit 'probleempje' heb ik ook bij de laptop van een vriend van mij gezien. Wat hij toen heeft gedaan is in het ePowerManagement (De groene balk linksbovenin je scherm) de instellingen voor energiebesparing aangepast. Hierin staat onder andere dat indien er geen vaste voedingsbron is aangesloten, de draadloze netwerkkaart wordt uitgeschakeld. Wat / welke vinkjes en opties hij daar heeft aangepast weet ik niet exact, maar misschien kan je hier iets meer mee ;-)

Succes ermee!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Sowieso zou ik al die acer meuk eraf halen want je hebt er niets aan....bloatware....

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

Topicstarter
Charles Nasi schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:38:
Dit 'probleempje' heb ik ook bij de laptop van een vriend van mij gezien. Wat hij toen heeft gedaan is in het ePowerManagement (De groene balk linksbovenin je scherm) de instellingen voor energiebesparing aangepast. Hierin staat onder andere dat indien er geen vaste voedingsbron is aangesloten, de draadloze netwerkkaart wordt uitgeschakeld. Wat / welke vinkjes en opties hij daar heeft aangepast weet ik niet exact, maar misschien kan je hier iets meer mee ;-)

Succes ermee!
In het epower managment heb ik al aangegeven dat de draadloze verbinding gewoon aan moet blijven zie:
http://www.freeimagehosting.net/uploads/3e960a502b.png

Wat me echter opviel:
Ik zat net op netstroom, ik trok de stekker van netstroom eruit en ik kreeg deze melding:
http://www.freeimagehosting.net/uploads/f304df1072.png

- Dit is een melding die ik nog nooit heb gehad. En dit terwijl "Draadloze Lan" in het Epower managment gewoon op "Aan" staat.
Ik heb nu zonder netstroom draadloos Internet, maar start ik me laptop nu opnieuw op zonder netstroom dan is het een probleem om met draadloos internet te verbinden.

Bedankt voor jullie reacties, fijn dat er hulp word geboden! :)

Verwijderd

Topicstarter
Fastex schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:45:
Sowieso zou ik al die acer meuk eraf halen want je hebt er niets aan....bloatware....
Dus jij zegt: Alle Acer ePower Managment tools (enzovoort) eraf gooien en het gedoe zou moeten werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 13:47 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 12:38
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:47:
[...]

Dus jij zegt: Alle Acer ePower Managment tools (enzovoort) eraf gooien en het gedoe zou moeten werken?
Dell heeft ook zulke tools die je netwerkkaart kunnen uitschakelen indien de laptop op Accu werkt.
Acer heeft dat ongetwijfeld ook.

Deze optie moet dus ergens in een Acer proggie verstopt zitten.

Verwijderd

Welkom op GoT :)

De Acer software is juist imho gebruikersvriendelijk en kun je er gewoon op laten staan. Ik zou eens de instellingen van de Acer software doornemen en dan de wijzigingen opslaan. Eenmaal opgeslagen of veranderd moet dat de volgende keer zo opstarten.

Het enige wat ik kan bedenken is dat je even kan kijken op de Acer site of er updates zijn voor de software. Mogelijk dat VistaSP1 roet in het eten gooit waardoor er een bijgewerkte versie voor handen is :) De accumode voor wireless staat gewoon niet ingesteld of werkt niet naar behoren, daar ligt je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Hoyden schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:49:
[...]

Dell heeft ook zulke tools die je netwerkkaart kunnen uitschakelen indien de laptop op Accu werkt.
Acer heeft dat ongetwijfeld ook.

Deze optie moet dus ergens in een Acer proggie verstopt zitten.
Dan ga ik nu nog even elk menutje napluizen. Maar het kan dus ook zo zijn dat ik alle acer meuk eraf gooi dat de laptop gewoon Internet heeft in "accu" stand?
Want in dat geval zou ik het kunnen proberen, er is altijd systeem-herstel om dit weer terug te zetten.

Stel: Ik gooi al het Acer gedoe eraf: Blijft me laptop zich wel als een laptop gedragen, in de zin van energie herkenning zoals netstroom en accu en het selecteren van de prestatie modus die windows vista aangeeft?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:55:
Welkom op GoT :)

De Acer software is juist imho gebruikersvriendelijk en kun je er gewoon op laten staan. Ik zou eens de instellingen van de Acer software doornemen en dan de wijzigingen opslaan. Eenmaal opgeslagen of veranderd moet dat de volgende keer zo opstarten.

Het enige wat ik kan bedenken is dat je even kan kijken op de Acer site of er updates zijn voor de software. Mogelijk dat VistaSP1 roet in het eten gooit waardoor er een bijgewerkte versie voor handen is :) De accumode voor wireless staat gewoon niet ingesteld of werkt niet naar behoren, daar ligt je probleem.
Ik ga direct naar een update opzoek, ik edit dit bericht als er meer nieuws is! :)

- edit -

Ik ben nu dus die tools allemaal opnieuw aan het downloaden voor sp 1, er word gevraagd of ik ze wil verwijderen - herstellen enzovoort.

Tot op heden Epower Technology herstelt.
- Acer ePower is al de nieuwste versie van degene die ik downloade was volgens Acer een eerdere versie.

- edit 2 -
Ergens ben ik nog een openklap-menu tegen gekomen.
Hier staat dingen over Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk deze opende ik en zag: Modus voor energiebesparing.

Op accu: Lage energie bespraring
Op netstroom: Maximale prestaties.

Ik heb: "Op accu" veranderd naar Maximale prestaties.
Even een rebootje doen en dan kijken wat het resultaat is.

- edit 3 -
Nu breekt mijn klomp.
Ik zet dus de laptop nu aan en 1 van die tools geeft aan dat er geen Internet is. Dus ik kijk of de draadloze netwerken gevonden worden, niet dus want me draadloze schakelaar moest ik inschakelen zegt het zinnetje wat er stond. Dus ingeschakeld en er word spontaan verbonden met me router.

Ik start me laptop nu weer op via de accu, kijken wat hij nu doet. :o

- edit 4 -
Zo, opgestart. Krijg nu een melding van Acer dat ik draadloos verbonden ben en of ik dit wil verbreken. Als ik Nee kies ben ik op me Accu verbonden met het Internet, ik start hem nog een paar keer overnieuw op ;)

- edit 5 -
In energie besparing krijg ik dus een waarschuwing dat de draadloze meuk aanstaat.
In gebalanceerd is gewoon zonder enige waarschuwing verbonden met me router.
In hoge prestaties is dit hetzelfde, er word verbonden zonder waarschuwing.

Ik weet niet wat het nou heeft opgelost, het veranderen van de prestaties of het herinstalleren van het Acer programma of waren het de andere tips?

Maar zo als ik het nu ziet is alles "opgelost?".
Heel vaag allemaal 8)7

In ieder geval bedankt voor de nodige tips, reacties en hulp! _/-\o_
Keep up the good work.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 14:55 ]

Verwijderd

Ik denk dat de Acer upgrade tools voor SP1 de oplossing was :) Verder gewoon zorgen dat je voor alle hardware en Acer software de laatste versie's hebt.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

De Acer meuk doet niets meer dan dat je Windows zo al kan...IMHO vreet het alleen resources en clockcycles. Same goes for HP, DELL, Sony, Toshiba en noem ze allemaal maar op.

De 'extra' software waar niemand om vraagt wordt ook nog eens geleverd met een hele zooi aan trial versies....lekker eraf halen. Als je er problemen mee hebt moet je hier iemand hebben die overweg kan met die brakke software, terwijl als je de Windows tools gebruikt, die uitstekend werken heb je minder kans op problemen en je kan in mijn ogen veel meer support krijgen.
Ik zet dus de laptop nu aan en 1 van die tools geeft aan dat er geen Internet is. Dus ik kijk of de draadloze netwerken gevonden worden
En dat is dan precies wat ik bedoel...mag je al je firewalls, alle networking tools ed na gaan lopen...

Wees verstandig en de-install die Acer software.

[ Voor 22% gewijzigd door Mike2k op 17-08-2008 15:29 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

Topicstarter
Fastex schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:27:
De Acer meuk doet niets meer dan dat je Windows zo al kan...IMHO vreet het alleen resources en clockcycles. Same goes for HP, DELL, Sony, Toshiba en noem ze allemaal maar op.

De 'extra' software waar niemand om vraagt wordt ook nog eens geleverd met een hele zooi aan trial versies....lekker eraf halen. Als je er problemen mee hebt moet je hier iemand hebben die overweg kan met die brakke software, terwijl als je de Windows tools gebruikt, die uitstekend werken heb je minder kans op problemen en je kan in mijn ogen veel meer support krijgen.

[...]

En dat is dan precies wat ik bedoel...mag je al je firewalls, alle networking tools ed na gaan lopen...

Wees verstandig en de-install die Acer software.
Dus wat jij zegt is dat Windows vista hetzelfde kan als die Acer hulp tools, in dat geval kan ik deze inderdaad verwijderen. Zat inderdaad veel trail software bij de aanschaf van me laptop.
Ik kijk nog eventjes wat ik doe maar bedankt voor de tip! :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:26:
Ik denk dat de Acer upgrade tools voor SP1 de oplossing was :) Verder gewoon zorgen dat je voor alle hardware en Acer software de laatste versie's hebt.
Ok! Ik update altijd dus dat komt voor de bakker! :)

Nogmaals aan iedereen bedankt voor de tips e.d. :)
Pagina: 1