Toon posts:

Netwerk met Lan en Wlan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een PS3 en de bedoeling is dus om videobestanden te streamen vanaf mijn pc.
Die pc staat boven op me kamer is aangesloten op een UTP kabel, dit is een vrij snelle pc die HD films makkelijker (snellere overdracht) kan streamen dan de laptop met WLAN.

Maar is dat wel mogelijk dat streamen omdat het natuurlijk geen WLAN is maar wel is aangesloten op de router, is dit mogelijk met een netwerk zodat de PS3 ook mijn pc boven kan zien via de router--> UTP ? Het betreft een Netgear router 108mb/s.

Of is dit toch alleen mogelijk met een goede externe WLAN stick, HD films zijn natuurlijk erg groot.

Ik zie door het de bomen het bos niet meer, help me out please.

Bedankt alvast.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 22:51 ]

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:49

Snippertje

Light up your life

Ja, alleen WLan is wel trager dan een bedraad netwerk.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Topicstarter
Razor.Timo schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:50:
Ja, alleen WLan is wel trager dan een bedraad netwerk.
Klopt, alleen er is geen optie om de PS3 met een bedraad netwerk te voorzien. Of bedoelde je dit niet ?

Maar dit zou dus mogelijk zijn dat de PS3 ook mijn Pc boven kan detecteren middels het netwerk ? Dus communicatie tussen draadloos en kabel die aangesloten is op de router.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 01:55 ]

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
Ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk tussen een 100MBit/s LAN verbinding en een 802.11n WLAN verbinding. Zeker de goekopere wired kaartjes halen slechts een throughput van 7-8Mbyte/s. Dat haalt mijn 802.11n combo moeiteloos. (als je natuurlijk niet te ver zit). Komt er eigenlijk op neer om te bepalen hoeveel bandbreedte je nodig hebt om HD films comfortabel te streamen. (zou zelf niet weten hoe je daar aan begint).

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 23:25
Wat jij wil moet gewoon werken :) Ik heb net bij wijze van test mijn PS3 even op het wireless netwerk gezet, en getracht mijn uPNP server te benaderen. Geen enkel probleem :)

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 10:40

Paxlie

chaos en inslag

redfox314 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 09:31:
Ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk tussen een 100MBit/s LAN verbinding en een 802.11n WLAN verbinding. Zeker de goekopere wired kaartjes halen slechts een throughput van 7-8Mbyte/s. Dat haalt mijn 802.11n combo moeiteloos. (als je natuurlijk niet te ver zit). Komt er eigenlijk op neer om te bepalen hoeveel bandbreedte je nodig hebt om HD films comfortabel te streamen. (zou zelf niet weten hoe je daar aan begint).
Goede kwaliteit blu-ray haalt makkelijk 30mb/s
De hd rips die je meestal online vind doen ongeveer 5mb/s is mijn ervaring. Meestal minder nog. Dat moet dus te doen zijn als je 7-8mb/s haalt :)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Verwijderd

Topicstarter
AlterMann schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:19:
Wat jij wil moet gewoon werken :) Ik heb net bij wijze van test mijn PS3 even op het wireless netwerk gezet, en getracht mijn uPNP server te benaderen. Geen enkel probleem :)
Hoe heb jij dit gedaan want ik heb geen idee hoe dit moet, zag wel in mijn router dat er een apparaat beschikbaar is met UPnP. Maar hoe krijg ik die te zien op mijn pc boven zodat ik die kan selecteren om te sharen :?

Heb wel een netwerk/verbinding kunnen maken met de laptop wireless die ook te zien is op windows media player maar geen ps3 of onbekend apparaat te vinden bij 'media delen' . Wat doe ik fout.

Het idee is dus dat mijn PS3 die met WIFI werkt en niet met kabel aangesloten is op de router, de PS3 moet verbinding maken via de router-->Pc boven bekabeld (die aangesloten is op de router).

Edit: Zie foto, hij vind de PS3 wel en kan hem pingen. Maar dus niet vinden in media player om te
sharen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/runningsp1/router.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 13:27 ]

Pagina: 1