Nieuw modem met oude router, wel bedr. inet geen draadloos.

Pagina: 1
Acties:

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-02 10:19
Hallo Tweakers.

Ik heb laatst een nieuw modem gekregen vanwege upgrade van de snelheid/ (van 4/1 naar 20/1)
Nu heb ik gemerkt dat de oude modem de data niet aankan, dus probeer ik het nieuwe modem.
Heb gewoon internet via de kabel, maar via WiFI niet, windows zegt dat hij gewoon is verbonden met het internet, maar ik kan toch geen paginas openen etc.

Nu viel het mij ook op dat het intern ip niet meer 192.168.x.x is maar 10.0.0.x
Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar de router is een Netgear WGR 641v7 en de modem is een Zyxel (typenummer niet te vinden). Nou ben ik al erg lang an het klooien, maar ik weet het gewoon niet meer, iemand suggesties? Alvast bedankt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Een beetje meer eigen inzet doen en tonen mag heus wel.

Verder kan je met de search genoeg topics vinden over niet werkende Wifi verbindingen met redelijk vaak dezelfde oorzaak; een probleem met de beveiligings instellingen.

Methode om dat te checken:
Schakel alle beveiligingen (WEP/WPA e.d.) in de access point uit en probeer de Wifi verbinding dan opnieuw. *
Werkt dat niet, ga dan op zoek waarom niet. Werkt dat wel, schroef dan stuk voor stuk een beetje beveiliging erbij op, en check bij elke stap of het nog werkt.

Check ook even of je niet per ongeluk 2 DHCP servers aktief hebt in zowel je modem als access point. Schakel in dat geval die in je access point uit.

* Mocht dit werken (waarschijnlijk wel), denk dan niet "ach, dit werkt, ik laat het maar zo" want dan vraag je om veel serieuzere problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 16-08-2008 22:28 ]

Alles kan stuk.

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-02 10:19
Ik heb alle beveiligingen uitstaan, dat komt later wel, maar ik heb idd 2 DHCP servers aanstaan. Ik probeer de DHCP in m'n router eens uit te schakelen.

* DHCP in router uitgeschakeld, heb beneden nog steeds internet, boven kan ik raargenoeg wel downloaden met mTorrent maar sites openen, ho maar, in mozilla en IE niet, dus er is nog steeds wat. Beveiliging staat op het moment helemaal uit. Ik zou echt niet meer weten waar ik zou moeten gaan kijken.

Ik heb het aan de praat gekregen, er was een domme fout van mij, ik had op de pc met WiFi een keer (perongeluk?) de dns vastgezet op 192.168.1.1 terwijl die nu 10.0.0.1 moest zijn, even veranderd en nu werkt het :). Bedankt voor alle hulp iig

[ Voor 70% gewijzigd door Zamoraak op 17-08-2008 10:02 ]