Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] 60% van config panel items dood

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds enkele dagen kamp ik met een mystereus probleem.

[Aanleiding]
Mijn MCE extender begon opeens te zeuren dat hij geen video kan afspelen (wel connecten en foto`s kijken bv)
Dat probleem moet opgelost worden dacht ik, dus ik open het config panel en ga een skijken of mijn netwerkcentrum wat te melden had over problemen met delen van media ofzo.

[Concreet probleem]
Blijkt dat als het netwerkcentrum wordt geopent, hij opent en binnen enkele milliseconden weer sluit. Tekort om ook maar iets te zien. Darn!

[Meer symptomen]
Mogelijk bied windows update een oplossing. Zelfde probleem, openen en sluiten. Nu blijkt dat in het configuratiescherm 60% van de items niet werken. Om even een voorbeeld te geven:

Wel werkend
  • Apparaat beheer
  • Beveiligingscentrum
  • Datum en Tijd
  • Landinstellingen
Niet werkend
  • Automatisch afspelen
  • Backupcentrum
  • Netwerkcentrum
  • Windows Update
  • Energiebeheer
[Eigen inbreng]
got/google geen vergelijkbare problemen gevonden
Logboeken geven geen melding
AVG FE8.0 volscan, uitgeschakeld, verwijdert opnieuw geinstalleerd, geen resultaat
Reboot, geen resultaat.

Betreft volledig gepatchte Vista SP1 installatie

Edit: Zie screenie, na 5 pogingen had ik hem te pakken. Hij opent, leeg en sluit direct:
Afbeeldingslocatie: http://www.leosiepel.nl/tnet/grrr.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door siepeltjuh op 16-08-2008 22:06 ]

Can`t live without the mods

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Al Sfc.exe /scannow gedraait? (System File Checker )
En al de services op automatisch gezet of handmatig proberen te starten?
En veilige mode werkt het dan wel?

[ Voor 12% gewijzigd door djexplo op 16-08-2008 21:41 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• siepeltjuh
  • Niet online
De systemcontrole gaf aan dat er wat gevonden is en verbeterd is. Details in CBS.log, nou dat log is echt een typisch Ms log (zonder te willen flamen), vol met een onbruikbare brij van informatie.

Het probleem is er in ieder geval niets anders van geworden.

De services heb ik bekeken, maar zie niets verkeerds. Kan me geen service voorstellen die verantwoordelijk is voor zowel het op het scherm toveren van netwerkcentrum als ook voor Automatisch afspelen.
En om nu elke service in te gaan schakelen lijkt me ook niet zo`n goed plan of wel?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

heb je de live safety scanner al geprobeerd? misschien vind die iets...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• siepeltjuh
  • Niet online
Je doelt op de Onecare safety scanner.
Die draait nu.

Blijkbaar heb ik iets over het hoofd gezien. na de CBS log te legen, de systemcheck nog een keer te doen, stuit ik op:

2008-08-16 22:32:59, Info CSI 00000057 [SR] Verify complete
2008-08-16 22:32:59, Info CSI 00000058 [SR] Verifying 100 (0x00000064) components
2008-08-16 22:32:59, Info CSI 00000059 [SR] Beginning Verify and Repair transaction
2008-08-16 22:33:00, Info CSI 0000005a Hashes for file member \SystemRoot\WinSxS\x86_microsoft-windows-e..devices-mcxdatapath_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18000_none_97ff1c4bfe381c80\McxDataPath.dll
do not match actual file [l:30{15}]"McxDataPath.dll" :
Found: {l:32 b:grd51YgogpfiWnXSTHGjc+mRCC1LP83Je35Gsx94o9E=} Expected: {l:32 b:JkVshgTYi1s2lYRxftpvcXg/xyg8+DKopZeX1opfbHM=}

even wat geknipt, maar het blok gaat over deze DLL, eind van de regels zijn:
hash mismatch
does not match actual file
source file in store is also corrupted

Dat is dus 1 van de problemen, waarom de extender mogelijk moeilijk doet, ehome = MCE

Edit:
Blijkbaar (na driedubbele check, ik haat die log brij) bovenstaande idem ook voor propsys.dll.mui

Ik ga nu een offline sfc /OFFWINDIR=c:\windows ( via windows vista dvd repair optie) uitproberen, kijken of dat wat uithaalt

Op hoop van zegen, want de DVD is niet SP1, en de installatie wel

[ Voor 3% gewijzigd door siepeltjuh op 16-08-2008 23:00 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

siepeltjuh schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:55:
Op hoop van zegen, want de DVD is niet SP1, en de installatie wel
Zou niets uit moeten maken, op versie nummer na.

Misschien een gekke vraag, maar heb je ook al spy-, ad-, en malware gechecked? Zo nee, zou ik dat ook even doen, al is het maar voor de zekerheid.

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:41
ik heb even gegoogled en misschien dat deze websites je probleem oplossen met hun temp fix:

link1

link2

link3

hoop dat het werkt

• siepeltjuh
  • Niet online
Link 1 -> SLsvc.exe draait (het is ook niet mn control panel die weg is, slechts enkele items werken niet

Link 2 -> services in volgorde gerestart, geen resultaat. ik heb geen Nero incd (wel nero 8 ), ook geen error during boot, een verdwenen control panel of missende items, maar niet startende items. Ik heb servicepack 1 waar KB929637 reeds inzit.

Link 3 -> wederom de services melding, ook nu geen resultaat.
firewall wat gesuggereert wordt, uitgeschakeld, geen resultaat
ze hebben het ook over nvidia control panel die het veroorzaakt, ik heb een amd/ati kaart

Ik dank je zeer voor de gedane moeite, maar het draait op niets uit. Zelf had ik ook al vergelijkbare posts gevonden, maar in alle gevallen gaat het om pre-sp1 installaties waarbij er problemen zijn met de licensing server.
Hierdoor komt het control panel in zijn geheel niet op het scherm. Mijn probleem ligt in het feit dat een aantal items niet werken (altijd dezelfde items)
Deze zijn gefixed in SP1 die al geinstalleerd is.

@GJ-tje
ad/spy/virus/malicous etc, heb ik laten checken door AVG (die had ik al) en momenteel loopt de live onecare safety scanner. Echter is die na 1 uur op 16% dus dat schiet niet op met dat kreng.
Hierdoor moet ik nog even wachten met de offline sfc, dat wordt een latertje dus.

[ Voor 16% gewijzigd door siepeltjuh op 17-08-2008 00:08 ]

• Mike2k

Mike2k

Die live safety scanner duurt echt vreselijk lang...dat klopt.

• siepeltjuh
  • Niet online
Update:

De sfc /offwindir=e:\windows doet het niet. Hij geeft altijd netjes het overzicht van de mogelijkheden van SFC, maar wat doen ho maar. Ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar met geen mogelijkheid krijg ik het voor elkaar dat hij de offwindir uitvoert, de scannow geeft fouten, logisch ook.

Mogelijk ivm OEM cd zonder SP1 en wel SP1 geinstalleerd ?!?

Inmiddels heb ik het mcxdatapath.dll bestandje hernoemd en een andere gedownload, maar dat is versie 16538 ipv 18000.
Dat werkt ook niet. grrr..

Dat wordt dus een herinstall van windows met grote kans dat het opnieuw gebeurt, deze installatie is 2 weken oud.

[ Voor 6% gewijzigd door siepeltjuh op 17-08-2008 15:01 ]

• Mike2k

Mike2k

maarre...kan je hem niet gewoon booten met de Windows cd en dan een repair kiezen? is sneller en behoud je settings....

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
code:
1
2
SFC [/SCANNOW] [/VERIFYONLY] [/SCANFILE=<file>] [/VERIFYFILE=<file>]
[/OFFWINDIR=<offline windows directory> /OFFBOOTDIR=<offline boot directory>]

Je moet het combineren met de boot directory zoals in bovenstaande syntax wordt aangegeven,
dan werkt hij wel.

De log kan je verder filteren met het volgende commando,
zo komen alle repairs netjes onderaan te staan in het bestand C:\CBSSR.log.
code:
1
findstr /C:"[SR]" C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log > C:\CBSSR.log

[ Voor 19% gewijzigd door TaraWij op 17-08-2008 15:29 ]

• siepeltjuh
  • Niet online
@Fastex
'gewoon' repair kiezen kan ik niet, ik heb de keuze tussen command prompt, systeemherstel, memtest en nog wat opties, maar geen auto repair achtig iets.

@TomWij
Ik heb geprobeerd, na mn raid driver is mijn windows partitie e:
fsc /scannow -> error
fsc /offwindir=e:\windows -> toont opties van fsc, verder niet
fsc /scannow /offwindir=e:\windows -> toont opties van fsc, verder niet
fsc /scannow /offwindir=e:\windows /offbootydir=e:\ -> toont opties van fsc, verder niet
fsc /offwindir=e:\windows /offbootdir=e:\ -> toont opties van fsc, verder niet
Wat doe ik fout...

Edit 1: Betreft die findstr, SUPER, het is nu redelijk goed te lezen. Ik denk echt dat we de goede kant op gaan:
Cannot repair member file [l:30{15}]"McxDataPath.dll" Dit zal de MCE streaming problemen geven.
Cannot repair member file [l:30{15}]"propsys.dll.mui" Dit zal de netwerkcentrum gedonder opleveren

Beide leveren een hash mismatch op.

Edit 2:
Media center werkt weer. Ik heb een mcxdatapath.dll file gedownload van internet (helaas oudere versie) en via veilige modus de oude hernoemt, deze erin gezet en de symptomen van MCE zijn opgelost
Hetzelfde ga ik nu voor de propsys.dll.mui proberen.
Waar ik dan nog mee zit is, hoe kunnen deze corrupt raken. PC is elke keer netjes afgesloten, dus geen powerfailure, hardware geeft 0 fouten in memtest en hd test van samsung geeft ook 0 fouten.

Edit 3:
Is er iemand die mij de bestanden
c:\windows\ehome\McxDataPath.dll versie 6.1.6001.18000
c:\Windows\System32\nl-NL\propsys.dll.ui
kan toesturen, dan weet ik dat ik geen rare dingen ga tegenkomen in de toekomst.

[ Voor 47% gewijzigd door siepeltjuh op 17-08-2008 21:46 ]

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Die sfc lijkt me echt een typfout ergens, want "fsc /scannow /offwindir=e:\windows /offbootdir=e:\" gaat hier verder, maar als ik een letter wijzig niet meer.

De tweede (lol) beste file upload van Google, en dan locaties copy pasten: (Version nagekeken)
http://www.turboupload.co...fnVbJbQRe/McxDataPath.dll
http://www.turboupload.co...bshukReFv/propsys.dll.mui

[ Voor 57% gewijzigd door TaraWij op 18-08-2008 16:36 ]

• siepeltjuh
  • Niet online
turbo upload ..... :(

Nou die vond ik niet via google, maar moet me registreren voor download.. grrr...
na registratie doet ie een error geven in eregi nog wat:
7 0.0242 2001432 eregi ( ) ../functions.php:252

Die doet dus niet wat...

Edit1:
Je hoeft dus niet te registreren, wat een rare gare site. Heel klein verstopt is een tellertje als die 0 raakt verandert hij naar direct download link.. waardeloos.
iig zijn ze binnen, eens kijken of de ellende nu over is.

Edit2:
Mislukt dus, de mui is 0 bytes groot. iets mis gegaan met uploaden waarschijnlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door siepeltjuh op 23-08-2008 22:49 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:21

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb hier een Vista Business laptopje, NL, SP1. Kan je die files wel geven eventueel? Als je denkt dat je probleem daarmee over is :)

Hier stond een dode link.

• siepeltjuh
  • Niet online
Ja graag, heel graag.

als je kan even op fileupload of megauplaod of whatever zetten.

Zou zeer gewaardeerd worden.

• siepeltjuh
  • Niet online
Misschien nog iemand anders die de files wil aanbieden?
Gewoon gebruik van de pc kan wel, maar beheer (updates, netwerk etc) kan dus niet.

Pagina: 1