Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Paypal IPN Post Vars

Pagina: 1
Acties:
  • 1.056 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een functie gemaakt waarmee gebruikers via een paypal betaling wat stuff krijgen.
Als die persoon wordt teruggestuurd na de betaling, worden IPN POST Vars meegestuurd door paypal.

Deze functie heb ik getest in de sandbox van paypal, werkte prima. Deze IPN Post Vars werden bijvoorbeeld meegestuurd:

IPN POST Vars from Paypal:
code:
1
mc_gross=10.00, address_status=confirmed, payer_id=AGU8LB7N2WWA8, tax=0.00, address_street=1 Main St, payment_date=03:04:44 Aug 15, 2008 PDT, payment_status=Pending, charset=windows-1252, address_zip=95131, first_name=Test, address_country_code=US, address_name=Test User, notify_version=2.4, custom=, payer_status=verified, address_country=United States, address_city=San Jose, quantity=1, payer_email=buyer_1218727096_per@mindreaver.nl, verify_sign=AMiLEQfixKd.QqeW4bSc3IJml1AMAKCS39inls.GrxjQgCxc4WqqvU2l, txn_id=0, payment_type=instant, last_name=User, address_state=CA, receiver_email=info@valkon.org, pending_reason=unilateral, txn_type=web_accept, item_name=3000 Credits voor Gangwarfamily.nl, mc_currency=EUR, item_number=, residence_country=US, test_ipn=1, payment_gross=, shipping=0.00, merchant_return_link=Return to Merchant,

Maar... als ik dan deze url gebruik: https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr (dat is dus niet het testgedeelte, maar de gewone site) in plaats van: https://www.sandbox.paypal.com/cgi-bin/webscr worden er geen IPN Post vars meegestuurd. Helemaal niets!

Heeft iemand enig idee hoe dat kan?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:18:
Euh, nee, mijn glazen bol is stuk. Wat heb je zelf al geprobeerd? Gezocht? Gevonden? Het enige verschil is de URL? Al gedebugged? Gekeken of je zelf wat vars kunt meesturen en ontvangen via een andere pagina? Komen de salts wel overeen in test/productie? etc..

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 16-08-2008 20:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat je glazen bol stuk is.

Leuk hoor al die vragen, maar daar heb ik niks aan.. heb al getest en shit. Enige wat ik doe is de sandbox niet gebruiken en dan werkt het opeens niet meer? Dat snap ik dus niet.

En ik ben daar verdomme focking lang mee bezig geweest, dus van zo'n antwoord word ik pissig.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 21:50 ]

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:57
@ RobIII

En DAT noemt zich een mod?!...
Meestal worden de mensen die zo'n idiote post plaatsen door de mods aangepakt maar nu is het blijkbaar andersom?

Te zielig... Mindreaper vraagt gewoon om hulp, als je het antwoord niet weet reageer dan ook niet?!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Als het enige verschil de URL is, en je krijgt dan opeens niets meer terug van Paypal, dan zal de code tussen de sandbox en de gewone versie blijkbaar wel verschillen. Is het dan niet verstandiger om met Paypal contact op te nemen? Probeer anders eens de PayPal Developer Community

gewooniets.nl

• Johnny
  • Laatst online: 14:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Probeer eens http in plaats van https te gebruiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
http kan ik toch niet gebruiken? paypal moet toch sowieso via een beveiligde weg gaan?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:24
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:18:
Maar... als ik dan deze url gebruik: https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr (dat is dus niet het testgedeelte, maar de gewone site) in plaats van: https://www.sandbox.paypal.com/cgi-bin/webscr worden er geen IPN Post vars meegestuurd. Helemaal niets!

Hoe bedoel je "worden er geen IPN Post vars meegestuurd"? Paypal post inderdaad een aantal IPN Post variabelen naar jouw pagina, maar als dat niet meer gebeurd door een aanpassing in jouw code, dan lijkt me dat het probleem in je code zit.

Bedoel je niet dat je geen VERIFIED/UNVERIFIED bericht meer terug krijgt? Wees eens wat specifieker.

edit:

Je weet ook dat je nieuwe knopjes moet maken (dus niet meer op de sandbox)?

[ Voor 5% gewijzigd door danslo op 17-08-2008 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
In mijn log files kan ik zien of het Verified of Unverified is, dat werkt ook.
Alleen de verdere waardes, dat zijn dus de IPN Post variabelen (mc_gross=10.00, address_status=confirmed, payer_id=AGU8LB7N2WWA8, tax=0.00, address_street=1 Main St, payment_date=03:04:44 Aug 15, 2008 PDT, payment_status=Pending, charset=windows-1252, address_zip=951 enz) worden niet meegegeven..

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nieuwe voorraad is besteld ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:48:
Leuk hoor al die vragen, maar daar heb ik niks aan.. heb al getest en shit.
En waar zie ik dat terug? En wat heb je dan getest? En hoe moeten wij dat ruiken?
Ik quote even:
2 Nu kun je je vraag stellen. Doe dat zo gedetailleerd mogelijk, zodat die vraag niet verkeerd wordt opgevat.
3 Onmiddellijk na je vraag kun je vertellen wat je zelf al hebt opgezocht over het probleem, en waarom dat niet hetgeen was wat je zocht. Dit doe je om te laten zien dat je zelf ook niet te beroerd bent om moeite te doen. Als anderen zien dat je er alles al aan gedaan hebt, maar er zelf niet uit komt, zullen ze je graag helpen.
Enige wat ik doe is de sandbox niet gebruiken en dan werkt het opeens niet meer? Dat snap ik dus niet.
Wij ook niet en omdat we niet kunnen zien wat je gedaan hebt, code missen, en niet bij PayPal kunnen binnen kijken missen we dus informatie om je te kunnen helpen. Je ziet dat ik niet de enige ben die informatie mist.
En ik ben daar verdomme focking lang mee bezig geweest, dus van zo'n antwoord word ik pissig.
Da's dan heel rot voor je, maar zo werkt het hier nou eenmaal. Maar om daarom te moeten gaan schelden :?
MDevil schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:52:
@ RobIII

En DAT noemt zich een mod?!...
Meestal worden de mensen die zo'n idiote post plaatsen door de mods aangepakt maar nu is het blijkbaar andersom?

Te zielig... Mindreaper vraagt gewoon om hulp, als je het antwoord niet weet reageer dan ook niet?!
Nee, deze reply is behulpzaam! :D
Wij mods zijn er juist om mensen op aan te spreken (en is dat inderdaad niet de bedoeling dat gebruikers dat doen) op gebrekkige topics en om ons beleid te handhaven. Ga verder gerust even het volgende lezen:
Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics:
Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om:
3) De topicstarter op weg te helpen :) .
en We zijn hier toch om elkaar te helpen?
Waarom gaan die topics eigenlijk dicht, we zijn hier toch om elkaar te helpen?
Zonder vragen geen forum! Die redenatie gaat op GoT niet op. Het is een forum wat niet als doel heeft zoveel mogelijk users of zoveel mogelijk posts. Dat staat namelijk ongeveer lijnrecht tegen ons werkelijke doel: Een technisch discussieforum op een hoog niveau. Het is dus niet je helpdesk waar je even zonder eigen inzet je probleem neerdumpt.
Ik heb het topic niet gesloten om TS nog kans te geven verdere informatie te geven en dat is uit coulance; zo 'loos' was mijn reply dus niet. Enkel sturend. Verder hoef ik mij niet te verantwoorden aan jou of uberhaupt mijn reply te verdedigen. En tot slot wil ik je adviseren je eigen advies gewoon op te volgen.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 17-08-2008 04:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:57
-Weggejorist- :w

[ Voor 91% gewijzigd door RobIII op 17-08-2008 10:06 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

niveau, inzet en gedrag in dit topic staat me niet aan eigenlijk. TS mag het nog een keer proberen met een betere topicstart, en de rest mag het nog een keer proberen met constructieve en vriendelijke bijdragen.

offtopic:
en ben ik de enige die geenstijl referenties suf vind?

[ Voor 39% gewijzigd door XangadiX op 20-08-2008 15:47 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.