8800gt warm, nieuwe koelpasta.

Pagina: 1
Acties:

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05 15:59
Hallo tweakers.

Ik heb oppeens last van een 8800gt die warmer wordt, vroeger werd hij minder warm, maar nu wordt hij op 29% wel 100 graden! (me airflow is zeer goed, cm690 met 6 casefans)
Nu wilde ik de koelprut verwisselen met as5. Maar kan ik gewoon de fan erafschroeven, van de termal pads afblijven, oude koelprut van gpu afhalen met 70% alc. en as5 erop doen, of moet ik ergens mee oppassen, aangezien ik nog nooit zoiets heb gedaan, alvast bedankt.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik zou eerst eens het stof eruit halen en dan weer kijken. Ik denk niet dat er aan de koelpasta iets is veranderd. Ontstoffen kan het beste met perslucht of een of ander pompje (fan tegenhouden, mag niet gaan draaien).

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Houdt ook rekening met de omgevingstemperatuur!!

Verder eerst schoonblazen (complete kast en je grafische kaart fan). En als de temps dan nog steeds slecht zijn zou je pas de koelpasta hoeven vervangen. Het kan ook zijn dat je overklokt en die instelling actief is en je temperaturen omhoog drijft.

Ook wil 6 fans in je CM690 niets zeggen of het een goede airflow is. als je ze tegen elkaar in hebt staan en geen vloeiende lijn = dag airflow, hallo hoge temps :+

Goed schoonmaken, geen vocht oid lekken op circuits en niet te veel koelpasta aanbrengen kan sowieso helpen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

NATStudent schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:43:
Fan tegenhouden, mag niet gaan draaien..
Even een beetje offtopic maar waarom mag de fan niet draaien? Is dat omdat hij dan stroom opwekt wat mogelijk slecht is voor het mobo? Kan die daar echt door stuk gaan of heb je slechts een vermoeden dat het slecht is ? (bij mij draaide die ook al eens als eens keihard toen ik even met de stofzuigen over ging maar heb er nooit probs door gekregen)

• Zamoraak
Ik heb de hele kast vandaag al ontstoft, en de kabels heelmaal opnieuw gelegd waardoor de airflow nog beter zou moeten zijn, het is idd wel dat er maar 2 v/d 6 fans echt heel goed zijn, maar ik heb toch echt op de beste manier de fans neergezet (onder 1 intake, voor 2 intakes, achter 1 outtake, boven 2 outtakes). Maar de fan mag geloof ik niet draaien omdat je dan de lagers ofzoiets kan laten slijten. Ik zal eens kijken of ik de kaart eens kan onstoffen, heb helaas geen perslucht hier thuis, maar zal eens proberen te blazen, stofzuiger is geloof ik gevaarlijk omdat je dat elektronica als het ware kapot kan trekken.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Blijft de fan van de videokaart onder stress ook op 29% draaien?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 09:22
Het kan wezen, door een driver update, dat je fanspeed niet meer geregeld word, en deze onder full load ook op 29% blijft hangen. Volgens mij horen de fans van de 8800GT onder load sneller te gaan draaien. Maar er zijn drivers die dat stoppen.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:35
Mocht de kaart al buiten de garantie zijn en wellicht echt defect zijn dan kun je wellicht een nieuwe PNY 8800GT kopen bij Azerty.nl voor maar € 76,79 ;)

• Zamoraak
Het is nou juist zo, dat hij vroeger altijd op 29% bleef, en toch niet warm werd (75 max.) Nu wordt ie op 29% wel 100 gr. Maar hij gaat autom. ook naar 100%, maar dat is om niet een te horen. (heb nog referentiekoeler :)) Mischien komt er ooit een accelero

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:03:
[...]

Even een beetje offtopic maar waarom mag de fan niet draaien?
Ik ken iemand die een keer de compressor op z'n CPU-fan heeft gezet. CPU-fan was toen kapot :+
Ik heb ook wel eens eerder berichten/topics gelezen waarin werd gezegd dat de fan niet mag gaan draaien (zonder verdere onderbouwing).

[ Voor 4% gewijzigd door NATStudent op 17-08-2008 12:53 ]

Pagina: 1