Toon posts:

XP fout na installatie van SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik ging mijn computer formateren en tegelijk overschakelen naar SATA
mijn pc:

Asus p5n32-e sli mobo
wdc wd2500ks -00mjb0 is men nieuwe sata
en ik had een gewone IDE hardeschijf

Dus ik gebruite de SATA als extra interne harde schijf, ze werkt dus perfect maar ik wil de oude ide er uit.

Ik haal de IDE er uit, plaats de xp prof sp2 cd, boot van de cd formateer de sata schijf en kopier de bestanden voor de installatie van xp. Dan start hij opnieuw op en zegt: Fout tijdens laden van besturings systeem.

ik heb al geprobeerd om windows nog eens opnieuw te installeren en dit heeft het zelfde effect, dus wat moet ik nu doen?

Ik heb ook al wat aan het zoeken geweest op internet voor de jumpers en daar mee het prullen geweest maar dat maakt geen verschil.

Iemand een idee?

Bedankt op voorhand

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de drivers allemaal geladen in de setup (dmv F6). Doe je dat niet, dan kun je soms wel eens wat fouten krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reply!

ik heb het geprobrobeerd en dan de tweede optie te nemen omdat ik geen cd's ervan heb maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen.

nog ideeen? :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:24:
bedankt voor de snelle reply!

ik heb het geprobrobeerd en dan de tweede optie te nemen omdat ik geen cd's ervan heb maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen.

nog ideeen? :)
2e optie?

Als je de driver gewoon laadt vanaf een diskette, en dan de bijbehorende controller kiest. Wat doet het ding dan?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen diskettes en geen diskette station :(
toen ik de hardeschijf kocht was het enkel de harde schijf zonder drivers ofzo maar denk jij dat het aan de drivers van de schijf ligt? anders moet ik ergens zo een diskette downloaden & een station aansluiten...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:37:
ik heb geen diskettes en geen diskette station :(
toen ik de hardeschijf kocht was het enkel de harde schijf zonder drivers ofzo maar denk jij dat het aan de drivers van de schijf ligt? anders moet ik ergens zo een diskette downloaden & een station aansluiten...
Niet de drivers van de schijf, van de controller waar je deze aan hebt hangen. Als je geen diskdrive hebt kun je daarvoor ook de drivers slipstreamen op je windows cd en dan installeren.

Verwijderd

Topicstarter
op de moederbord cd heb ik een optie om een diskette te maken met de drivers voor sata, ik heb dit gedaan, de drivers geistalleerd tijdens de windows instaltie daarna werd er geformateerd en de bestanden gekopieerd, de computer starte opnieuw op en ik kreeg weer dezelfde foutmelding :(

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het trug doen zoals het was toch bedankt voor de hulp

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:15:
op de moederbord cd heb ik een optie om een diskette te maken met de drivers voor sata, ik heb dit gedaan, de drivers geistalleerd tijdens de windows instaltie daarna werd er geformateerd en de bestanden gekopieerd, de computer starte opnieuw op en ik kreeg weer dezelfde foutmelding :(
Je dient de floppy met de Driver ook NA de reboot in de floppydrive te laten zitten, windows laad dan deze driver opnieuw van floppy nl. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Pagina: 1