Yamaha RX-V463

Pagina: 1
Acties:

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 01:14
Nu mijn Marantz SR4300 er (te vroeg) mee is opgehouden, ben ik van plan een nieuwe versterker aan te schaffen. Vereisten waren voor mij in ieder geval radio en optische ingangen, en max prijs van €400. Dan kom je eigenlijk direct bij een AV receiver uit; stereo receivers hebben vaak geen optisch in. Ik vond een Yamaha die voldoet aan mijn eisen (de RX-V463), en ook nog wat andere leuke dingen heeft, zoals iPod-dock aansluiting, en HDMI 2in/1uit (linksboven op de achterkant).

Klik voor groot formaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.kingsound.co.kr/upfiles/product/image1/image_6941_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://shopper.cnet.com/i/bto/20080226/PV_rxv463_rear_540x199.jpg

Voordat ik ga luisteren of dit een goede vervanger is voor mijn Marantz, vroeg ik me af of iemand deze receiver al heeft, en hoe deze bevalt.

Nu heb ik mijn laptop van HDMI naar DVI op mijn beelscherm aangesloten (SyncMaster 203B), kan ik deze receiver daar tussen plaatsen om het geluid van mijn laptop te versterken? Met andere woorden, is de receiver in dat geval alleen een HDMI-switch en moet je een aparte audio ingang gebruiken, of gebruikt de receiver de HDMI ook echt als ingang?

Ik kon hier op Tweakers niets vinden over deze serie, ook andere fora en de yamaha website gaven geen uitsluitsel. Wie kan mijn twijfels wegnemen?

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik kan je in ieder geval vertellen dat het spul erg degelijk is gebouwd en qua functionaliteit zit het ook wel goed. Yamaha heeft wel vaker een digitaler geluid dan de duurdere merken met wat warmere eindtrappen, maar de laatste Yamaha reciever die ik mocht aanhoren was zeer aangenaam!

Aangezien je laptop DVI uit is zal je het geluid optisch of gewoon analoog de reciever in moeten sturen. Waarschijnlijk kan het geluid dan wel door de HDMI kabel naar de/het TV/Beeldscherm, maar anders download je even de handleiding ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Stinger666 op 16-08-2008 17:09 ]

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 01:14
Bedankt voor je reactie Stinger. Ik heb de handleiding gedownload, er staat wel wat in over HDMI. Een aansluitschema voor een DVD-speler staat de HDMI aanbevolen, de rest (optisch, analoog, component) als alternatieven. Lijkt er dus op dat je een dvd-speler alleen met HDMI kan aansluiten op de receiver.

Mijn laptop heeft een HDMI aansluiting, dus vergelijkbaar met een dvd-speler qua aansluiten lijkt me :)

Verwijderd

Verdicampo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:39:
Bedankt voor je reactie Stinger. Ik heb de handleiding gedownload, er staat wel wat in over HDMI. Een aansluitschema voor een DVD-speler staat de HDMI aanbevolen, de rest (optisch, analoog, component) als alternatieven. Lijkt er dus op dat je een dvd-speler alleen met HDMI kan aansluiten op de receiver.

Mijn laptop heeft een HDMI aansluiting, dus vergelijkbaar met een dvd-speler qua aansluiten lijkt me :)
Komt er ook geluid uit je laptop HDMI? Anders moet je versterker de mogelijkheid hebben om het beeld van HDMI met het geluid van een andere aansluiting (spdif/analoog) te combineren.

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 08:14

orejas

Omelette du Fromage

Ik ben op zoek naar een mooie nieuwe set en word helaas niet gehinderd door enige kennis. Derhalve en dientengevolge kwam ik na wat googlen onder andere terecht op de site van audioholics, waar deze versterker in hun budget systeem (reviewtje staat hier) staat. Ik neem dus aan dat het wel een goed ding is. Maar ja, zoals gezegd, ik weet dan ook vrijwel niets dan wat ik lees.

Stam + t

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

Stinger666 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:07:
Ik kan je in ieder geval vertellen dat het spul erg degelijk is gebouwd en qua functionaliteit zit het ook wel goed. Yamaha heeft wel vaker een digitaler geluid dan de duurdere merken met wat warmere eindtrappen, maar de laatste Yamaha reciever die ik mocht aanhoren was zeer aangenaam.
"digitaler vs. warmer", hoe uit zich dat in het geluid? En is dat niet een kwestie van het tweaken van de equalizer?
Ik denk dat de keuze voor speakers en de akoustiek van de ruimte eerder meespelen.

Als je de reviews mag geloven zijn Yamaha receivers in ieder geval sterk als het gaat om surroundgeluid bij films, lekker knallend geluid, goede dynamiek, maar presteren ze minder (voor zover je dat als gewone sterveling kunt horen) als stereoversterker voor muziek.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31
Verdicampo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:39:

Als je persé je DVD-speler wil aansluiten via de receiver (beter is direct op de TV omdat je minder signaalverlies hebt) is dat de makkelijkste optie, maar niet de enige. Je DVD-speler kan waarschijnlijk ook via component en een optisch/coax kabeltje op de receiver. Maar vooral de component kabel is waarschijnlijk duurder dan een HDMI kabel, dus ik zou inderdaad lekker voor HDMI gaan :)

Het zou ook nog via S-Video en composite kunnen, maar dat moet je niet willen omdat dat de beelkwaliteit bijzonder nadelig beïnvloedt.

Verder maakt Yamaha zonder uitzondering erg nette receivers, dus ik zou hem gewoon kopen als je hem ziet zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-08-2008 14:51 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-02 11:07
Ik zit ook naar deze receiver te kijken. Ik had eerst 1 van samsung op het oog omdat deze mooi bij mijn tv past, maar die is een stukje duurder als deze en wordt niet verkocht in nederland. Ook hoorde ik er niet al te beste verhalen over.

Ik zou alleen graag willen weten over de v463 of je de pootjes op een of andere manier ook kan verwijderen.
Zo krijgt hij bij mij wat meer ruimte krijgen om te ademen.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:50

EntonoX

Team leider

LET OP: HDMI op de yamaha Vx63 serie ondersteund alleen video op de HDMI. Geluid wordt niet doorgegeven! tenminste dat is wat ik uit de manual opmaak, geluid wordt wel over de monitor uitgang doorgegeven maar wat daar het nut van is? Ik heb zelf net de V363 besteld omdat deze een 1080p ondersteuning biedt welke de V463 niet heeft. (volgens specs op yamaha site)

Mocht je dus een DVD speler er op aan sluiten dan moet je naast de HDMI altijd de audio coax uitgang of de normale audio uitgang op de versterker aansluiten.Dit staat ook aangegeven in de manual.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:22
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:50:
Als je persé je DVD-speler wil aansluiten via de receiver (beter is direct op de TV omdat je minder signaalverlies hebt) is dat de makkelijkste optie, maar niet de enige. Je DVD-speler kan waarschijnlijk ook via component en een optisch/coax kabeltje op de receiver. Maar vooral de component kabel is waarschijnlijk duurder dan een HDMI kabel, dus ik zou inderdaad lekker voor HDMI gaan :)
HDMI is digitaal, hoe kan je dan signaalverlies hebben door die eerst aan uw AV-receiver te hangen?
Nico111 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:37:
Ik zou alleen graag willen weten over de v463 of je de pootjes op een of andere manier ook kan verwijderen.
Zo krijgt hij bij mij wat meer ruimte krijgen om te ademen.
Waarschijnlijk trekt ie ook verse lucht aan langs onderen, dus pootjes verwijderen om beter te ademen lijkt me niet slim...

• Nico111
Maar is het mogelijk? Misschien door de schroefjes van de pootjes los te draaien of iets dergelijks.

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Nico111 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:41:
Maar is het mogelijk? Misschien door de schroefjes van de pootjes los te draaien of iets dergelijks.
Uiteraard, de pootjes zijn er ook ooit opgezet dus kunnen ze er ook af. Alleen hoe ze vast zitten is even de vraag.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:17
EntonoX schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:17:
LET OP: HDMI op de yamaha Vx63 serie ondersteund alleen video op de HDMI. Geluid wordt niet doorgegeven! tenminste dat is wat ik uit de manual opmaak, geluid wordt wel over de monitor uitgang doorgegeven maar wat daar het nut van is? Ik heb zelf net de V363 besteld omdat deze een 1080p ondersteuning biedt welke de V463 niet heeft. (volgens specs op yamaha site)

Mocht je dus een DVD speler er op aan sluiten dan moet je naast de HDMI altijd de audio coax uitgang of de normale audio uitgang op de versterker aansluiten.Dit staat ook aangegeven in de manual.
Dan zou een lager model meer kunnen dan een hoger model?
Vreemde jongens van Yamaha als dat echt zo is }:O.
Volgens http://www.yamaha.com/yec...tdetail.html?CNTID=567576 ondersteunt de 463 overigens wel 1080P. Bedoelde je niet een oudere RX-V4xx, zoals de 461 ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door mac1987 op 26-11-2008 16:03 ]

• EntonoX

EntonoX

Team leider

mac1987 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:02:
[...]

Dan zou een lager model meer kunnen dan een hoger model?
Vreemde jongens van Yamaha als dat echt zo is }:O.
Volgens http://www.yamaha.com/yec...tdetail.html?CNTID=567576 ondersteunt de 463 overigens wel 1080P. Bedoelde je niet een oudere RX-V4xx, zoals de 461 ofzo?
zou goed kunnen dat ik dat over het hoofd gezien heb. Maar voor wat betreft geluid doorgave over HDMI heb ik wel gelijk en moet je apart nog geluid via optisch / coax / tulp laten lopen.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

Bij de Mediamarkt staat nu een Yamaha 663 nieuw te koop in het zwart of zilver voor 440 euro ;)

• Nico111
EntonoX schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:00:
[...]

zou goed kunnen dat ik dat over het hoofd gezien heb. Maar voor wat betreft geluid doorgave over HDMI heb ik wel gelijk en moet je apart nog geluid via optisch / coax / tulp laten lopen.
Dus als je iets aansluit met alleen de hdmi aansluiting stuur hij alleen het beeld door en doet niks met het geluid. 8)7 . Wat is dan het nut van de hdmi aansluitingen?

Verwijderd

Nico111 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:10:
[...]

Dus als je iets aansluit met alleen de hdmi aansluiting stuur hij alleen het beeld door en doet niks met het geluid. 8)7 . Wat is dan het nut van de hdmi aansluitingen?
- niet verder vertellen hoor, maar 't is een verkoopargument voor verkopers! -

• Nico111
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:46:
[...]

- niet verder vertellen hoor, maar 't is een verkoopargument voor verkopers! -
Dus als je een ps3 erop aan wilt sluiten kan je het beste gewoon het beeld met HDMI naar mijn tv sturen en het geluid met een optsche digitale kabel naar de v463?

Wat een onzin dus dat die hdmi aansluitingen erop zitten.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb een soortgelijke serie, maar dan zonder hdmi en dat soort dingen. Alleen coxiaal en digitaal. De rx-v440rds. Kort gezecht? Een top apparaat!

Zeer goede geluidskwaliteit, veel instelmogelijkheden, goede instelbaarheid voor iedere speaker. Zeer fijne am/fm radio, heel vele andere functies, etc. En de bouwkwaliteit is ook erg goed te noemen, erg stevige behuizing en de binnenkant is ook erg netjes opgebouwd. Fijn en goed afleesbaar lcd scherm, goede afstandsbediening, fijne knoppen.

Ik ben er dus heel erg tevreden over, jouw model is alleen iets anders qua functies, in en uitgangen en vermogen maar verder komt het op hetzelfde neer als de mijne.
Zelf zou ik als ik weer de keuze moest maken tussen de duurdere modellen of modellen van jvc en dat soort merken zou ik absoluut weer voor deze gaan!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb deze versterker ook. een prima ding. Er is bij mij echter 1 probleem: de mp3 nummers die ik op een USB stick zet speelt hij niet af. Hij reageert helemaal nergens op...

iemand anders ook dit probleem?

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 21:03
EntonoX schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:00:
[...]

Je bewering dat dat geldt voor de hele x63 serie klopt niet. Ik heb een 663 en die doet gewoon beeld én geluid via HDMI 1.3.
Pagina: 1